boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, December 30, 2011

BR1M = RM500 sebagai umpan dari rakyat miskin Malaysia jangan bangun demontrasi..



Aku rasa bila Najib umum bantuan untuk rakyat Malaysia semasa pembentangan bajet 2012 yang lalu semua mengatakan umpan untuk PRU13... mungkin benar tanggapan tersebut,, namun disebalik itu ada agenda lain yang lebih besar dari PRU13,, yang mana mungkin ini semua atas nasihat dari APCO...
Perasaan atau tidak apa yang berlaku di utara Afrika seperti Tunisia, Mesir, Libya, Yaman dan juga Syria semuanya ada hubungkait yang besar buat Najib memberikan bantuan BR1M itu...
Lihat artikel dibawah ini..


Ha ha,,, Najib hanya huloq RM500 sahaja buat rakyat yang seisi rumah berpendapatan kurang RM3,000.00.....
Hangpa tengok negara Arab Bahrain USD 2,500 pada setiap keluarga, Kuwait pula USD 4,000 dan makanan percuma selama 14 bulan, manakala Oman bagi setiap rakyat USD 390 sebulan yang mendaftar mencari pekerjaan....
Apa barang dengan RM500 tu..pergi .semalam aku pi Econsave,, tengok harga cabai RM23.50 sekilo,, harga ikan tak payah nak ceritalah.....

4 comments:

  1. Pakcu Rantau PanjangDecember 30, 2011 at 12:08 PM

    Maaflah Pakcu masuk mencelah berkenaan pemberian wang RM 100 dan RM 500...ni. Tentunya setiap orang mempunyai pandangan yang berbeza, betapa pun bagi Pakcu ini adalah satu rahmat untuk orang kampung lebih-lebih lagi dihujung tahun begini.

    Bagi mereka yang berpendapatan tinggi mungkin ia tak seberapa tapi sesetengah orang ianya cukup bernilai jadi cuba-cuba tengok mereka yang dibawah baru kita akan rasa nikmat kesyukuran.

    Perbandingan yang tuan paparkan mengenai pemberian bantuan kepada rakyat dinegara arab sememangnya tak sama diMalaysia.Begitu juga apa berlaku disana perlu dijadikan iktibar.Contoh seperti di Libya biarpun diberi banyak bantuan tapi apa yang telah yang berlaku..?????

    Jadi apakah itu yang tuan kehendaki ..????
    Pemimpin kah untung ? Rakyat kah untung atau orang lainkah untung....walahualam

    ReplyDelete
  2. Pakcu Rantau Panjang...

    Kalau nak dibandingkan Malaysia dengan negara-negara serti yang tertulis diatas, negara Malaysia adalah jauh lebih kaya... Negara-negara Arab, sumber utama negara mereka hanyalah minyak, negara M'sia bukan saja minyak, tanah yang subur dengan pertanian, industri, malah air pun turut dijual ke negara Singapura,,, tidak termasuk dengan cukai-cukai yang rakyat kenaya bayar.,,,,

    Namun apa yang rakyat dapat,,, anak-anak nak belajar kena PPPTN, sakit nak ke hospital kena bayar,,,, jadi apa yang rakyat dapat,, dimana hasil-hasil negara dibazirkan....



    janganlah pemikiran kita diresapi pemikiran UMNO....

    ReplyDelete
  3. iskisk isk pakcu rantau panjang ni pun emmang etul ,, itu lah nilai diri dia hahahhaha 600 hengget je nilai diridia nya ,,,,

    ReplyDelete
  4. Berapa bro kena bayar masa masuk spital ari tu? Berapa bro bayar incom tax? Sumber negara hanya minyak, tapi tengok la minyak mereka banyak mana, minyak mereka macam airr tempat kiTa, jadi tak leh samakan dengan mereka la, tuan dah hantar ke belum borang bR1M

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari