boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, December 11, 2012

Najib umpan bekas tentera dengan Voucer bernilai RM50.

Hari Sabtu ini 15/12/12 bertempat di SM CLIFFORD Kuala Kangsar Najib@Rosmah memerlukan belas ehsan bekas tentera yang tak berpencen pulak....




 Strategi Lautan Biru......

umpan RM50,, nak dapat kena isi borang, bagi kpd pemandu bas, baru dapat voucer,, dah dapat voucer kena pulak pergi ke Ipoh di Pejabat Perhebat....

Woi.. masa sehari terbuang,,, dah muak dah dok nak tengok Najib tu, ..RM 50 tu tak payahlah.... lagi sehari nak buang masa nak ke Ipoh pulak,, tolak duit minyak... sendiri kira lah..

RM1000.00 yang duk canang siang malam bila nak bagi.......

17 comments:

  1. Woi lapaq jugak hang no pasai duit rm1000 tu,, woi bodoh,,,najib habaq 2013,, ni baru 11 dis 2012, bodoh piang hang ni no,,, tak berdosa ka duit yg hng nk ambik dari najib ni,,, hng tk malu ka,,, ish ish

    ReplyDelete
  2. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~


    Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

    Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

    Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

    ~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

    Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

    Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba muhasabah diri dan fikir dengan waras mengenai PRU 13. Berapa jumlah kerusi parlimen dalam parlimen. Dalam Pakatan Rakyat berapa jumlah pembahagian kerusi parlimen untuk PKR, PAS dan DAP. Kenapa PAS diberi hanya 62 kerusi dan DAP dan PKR dapat 80setiap parti.kenapa tidak dibuat pembahagian sama banyak dgn adil. Ini DAP masih berusaha nak dapat tambah lagi. Pemimpin PAS kenapa benak sangat tidak fikir betul betul kedudukan bangsa melayu dan islam. secara mudah kalau PR menang pun dimana kedudukan PAS boleh jadi TPM ke? DAP akan cakap kemudian hari macamana mau jadi TPM berapa jumlah kerusi parlimen ada? Melayu jugak yang rugi kena tipu dek DAP. Dalam PKR ada semua bangsa, dalam DAP majoriti Cina. Dimanakah pemimpin melayu. Wahai orang PAS gunalah akal jangan jadi bengong sangat. Bangun lah dari tidur. Kalaulah nak tukar kerajaan sekalipun kenapa PAS tidak keluar pakatan dan bertanding semua kerusi parlimen. orang melayu semua undi PAS dengan mudah tanpa berbelah bagi lagi. Ini bercampur dengan semua bangsa dan PKR yang penyamun tarbus. Fikirlah untuk kepentingan islam dan bangsa melayu. MM ni dia tau nak tulis hentam keromo saja tak guna akal bengong tu berilah kat lain sikit jangan simpan semua. guna akai sikit lah bahlul...

      Delete
  3. Murahnya nilai mertabat bekas askar kita yang telah berkorban pada kacamata UMNO/BN sedangkan puaka2 ni meraih/menyamun harta kekayaan rakyat dan negara berbilion ringgit dalam keadaan aman damai. Kutip besi buruk pun boleh dapat lebih dari RM50.

    ReplyDelete
  4. Saya sebagai seorang Veteran ATM kecewa dengan kenyataan di Blog ini. Umpama kita sebagai Veteran ATM tidak Berpencen KAYA seperti penulis. Adakah saudara tidak sedar sedar lagi bahawa kami Veteran yang tidak berpencen memerlukan segala bantuan yang dapat di panjangkan. Selama 4 tahun mentadbir di Kelantan, Selangor, Kedah dan Penang, apa manfaat yang kita Veteran ATM tidak berpencen dapat dari Kerajaan Negeri Pakatan masing masing ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg tuan katakan itu sangat releven. bagi seorang Askar tanpa pencen RM 50.00 itu besar nilainya.waima RM 1.00 pun saya percaya ianya berharga. nak harap persatuan, dah lama dah berpersatuan tapi hasilnya tak seberapa. Kerjaan negeri? Tolong bagi tau kami kerajaan negeri mana yg ambil berak dgn x service? Baik kerajaan negeri BN atau PR?
      kalau ada , saya nak hebahkan kat semua kenalan x service saya.Boleh ramai ramai pindah kat negeri tu.

      Delete
  5. Abaikan ja tulisan MM ni. Dia tulis ikut perasaan dan ketaksuban ngan parti politik beliau.Yg sorang lg bg komen suruh undi DAP. Rasanya dia xtau kalau DAP naik abes umat Islam kat Malaysia akan ditindas.

    ReplyDelete
  6. anony,,, hang nak tahu ka apa yang geng veteren dapat di negeri pakatan rakyat??? dapat habuk la,,,, kalu di penang dapat punkoq, klu di kelante dapat KO veteren, klu di selangor dapat mkn daging babi DAP, klu di kedah dapat telan ayaq liur mat sabu... tapi tak pa,,, manjungmari aka mat desa ni tak pelahap duit rm50 yang najib nak bagi,,, tapi manjungmari pelahap duit br1m, duit rm1000. tu dan yang manjungmari kaya sangat ialah sebab duit derma surau MADAH ni disonglap secara halus oleh mat desa ni,,, tu yang sekarang ni mat desa dah kurang berjemaah di madah,,,,, bak kata ziana zain,,, MADAH MAT DESA BERHELAH

    ReplyDelete
  7. Usah buang masa. Dari jam 8 - 2pm anda di KK cuma dapat menguap dan nasi bungkus. Lebih baik masuk kebun kutip manggis dan jual. Belanja drp TIntan ke KK, kereta campur tolak termasuk tol RM 100.00. JIka 3 kali kena AES = RM 900.00. Jumlah satu ribu. Dapat RM 50.00 drp driver bus. Alangkah murahnya jasa bekasx ATM. Bekasx ni tak habis-habis sejak dulu hingga sekarang harap subsidi dan bantuan je. Sesungguhnya Allah yang menetapkan rezeki kita semua. Firman Allah, bertebaranlah kamu diatas muka bumi ini sebaik selepas solat subuh dan carilah rezekix yang halal kurniaanNya.

    ReplyDelete
  8. duit dia bagi bapak ke atok dia punya?
    hanpa semua bodoh macam lembu
    kalau dia keluar duit dari poket dia aku kata bagui
    kalau ambek duit kita bagi ke kita
    apa pulak dia bagui
    bodoh askar pencen dan tak pencen

    ReplyDelete
  9. Komando....Hang mmg bodoh piang...kite mai bukan pasal rm50...tp program2 yg bole membantu kami....hang xpa lak bini kaye...dok mkn hasil bini....bangang

    ReplyDelete
  10. Apa la punya bangang Komando dis 11....kalau askar bodoh termasuk la ko....BODOH....mane ada Komando kilang....KOMANDO TU ASKAR.....tulis xguna otak....mmg la sbb dia bangang.kehkehkeh

    ReplyDelete
  11. Gadoh la kau orang semua. Yang dapat untung Rosmah senyum dari pagi sampai malam. Lepas ni PR menang, dia lagi senyum bukan pasai apa, tapi dah gila..

    ReplyDelete
  12. Saya setuju dengan pendedahan ini yang merupakan tip of iceberg.

    Kalau nak bgi rm50 bank in sajalah..ini tidak keluar ratus ribu lagi belanja nk buat program semata mata..baik duit program tu salur ke bekas askar xda pencen. Duit pula dari kantung kerajaan persekutuan mudah saja keluarkan nk gula gula kan bekas askar.

    Sedarlah wahai bekas askar. Peruntukkan ini mmg tiada tapi diadakan untuk pancing undi. Kenapa sekarang? Kenapa kena kumpul ramai ramai..? jawapannya sebab nak masuk dalam tv3 rtm dan muka depan utusan katanya semua bekas askar beri sokongan kepada BN dan Love PM. Tidakkah semua perajurit terasa dipermainkan.

    ReplyDelete
  13. Malu sungguh MARUAH tentera bolih dibeli dengan harga RM50.00 itu pun belum tentu dapat. Bekas tentera memohon tanah tapak rumah taubat lahom tak dapat.

    ReplyDelete
  14. anti tak kenang budiDecember 14, 2012 at 12:11 AM

    kenapa kau org dengki sangat pada org yg nak memberi...selama ini pun kerajaan yg byk membantu bekas tentera termasuk anak2 mereka yg cemerlang dlm pelajaran..cuma bekas tentera yg cenderung ke parti pr saja yg tak guna akal..ibarat kacang lupakan kulit...padahal pr tak pernah beri apa pun pada mereka selain air liur ceramah2 mereka..yg byk mengata tu guna akal sikit kalau nak beri pendapat...dan pada pesara tentera yg berpihak pembangkang tu pulangkan saja pencen yg kau org makan bulan2 tu...kerna itu pun wang haram dari kerajaan serupa brim juga...hanya mereka yg tak kenang budi dan muka tak malu saja kutuk kerajaan dalam masa yg sama makan juga pemberian kerajaan..lepas tu beri makan anak bini tanpa rasa apa2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BIOL DI ATAS NIE TULIS
      'cuma bekas tentera yg cenderung ke parti pr saja yg tak guna akal..ibarat kacang lupakan kulit...' WOI BAHLOL- KEK MANA-MANA NEGARA PUN HATTA US PUN X DE MASALAH TTG NIE PUN? APA X BLEH BERBEZA PANDANGAN KE BAHLOL- SEDANGKAN DALM ISLAM - 4 MAZHAB AL SUNNAH WAL JAMMAH - APA CITE BIOL???

      BIOL DI ATAS TULIS LAGI ' pada pesara tentera yg berpihak pembangkang tu pulangkan saja pencen yg kau org makan bulan2 tu...TU KAN DAH ADA REKOD RESMI..KENA BAYAR! JADI BAYAR ;LAGI TANPA MENGIRA POLITIK, AGAMA DAN BANGSA- KO LAK NIE BIOL KE HAIWAN DOL? SEDARA BAPAK TIRI KO PERNAH KATA ' SAPA NAK MAKAN SUP TANGAN SILA KE KELANTAN - TU KO BAGI TAHU BAPAK TIRI LAKI MAK KO- SURUH DIA BAGI BALIK NYAWA DIA KAT TUHAN LA PSL MENGHINA APA YG TELAH TUHAN SURUH..

      ANTI TAK KENANG BUDI- TULISAN CAM KO NIE CAM KO X KENANG BUDI ALLAH S.W.T LAK..TU NYAWA KO TU BAGI BALIK LA KAT TUHAN!!!

      PERNAH G KELUAR KE BIOL- US, AUSTRALIA NZ, BRITAIN ETC- X DE MASALAH KALU BERBEZA PANDANGAN- JANJI KOJE JALAN MENGIKUT LUNAS UNDANG-UNDANG! LA NIE APA CITE SEDARA MAK TIRI, CUCU DATOK KO- BUAT WANG EHSAN - APA CITE? ROYALTI D GANTI WANG EHSAN - TU X KENANG BUDI KE? BAHLOL TAHAP BIOL PUNYA LUMBU!!!

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari