boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, December 4, 2012

Van Skuad Sayang UMNO Pahang Ini Hampir Membunuh!

Hanya sekadar nama,, tetapi apa yang dipraktikannya hampeh,,, Yang lebih menggeramkan anda pemandu kenderaan tersebut adalah wanita...


Written by ondscene

 




Lebuhraya Pantai Timur LPT
Temerloh, Pahang
2 Dis 2012
3.25 petang
 
Semalam, 2 Disember 2012, saya ke Jengka , Pahang, melalui Lebuhraya Pantai Timur, LPT -laluan ini adalah lebuhraya  2 lorong dan perjalanan memang selesa.
Ketika memandu di laluan kiri, dengan kelajuan kira-kira 90 km/jam, saya dikejutkan dengan kehadiran sebuah van Skuad Sayang UMNO yang tiba-tiba menghimpit dari kanan ,kenderaan saya pandu.
Saya sangat-sangat terkejut kerana hanya beberapa sentimeter sahaja lagi van dipandu sangat laju ini hampir merempuh sisi kanan kenderaan saya menyebabkan saya terpaksa mengelak ke laluan kecemasan dan hampir terbabas.
Saya sempat membunyikan hon panjang sebagai tanda amaran.
Van ini dipercayai cuba memotong kenderaan saya pandu ketika di masa sama sebuah kenderaan lain sedang dipandu laju di laluan kanan dan mungkin pemandunya panik dengan situasi itu.
Setelah mengambil nafas lega, saya memotong van ini dan pemandunya ialah seorang wanita dan di dalamnya juga ada beberapa wanita lain dan bahagian belakang penuh dengan pelbagai barangan.
Mereka dipercayai dalam perjalanan pulang setelah menghadiri persidangan Agung UMNO di PWTC.
Van tertulis UMNO Pahang ini kemudian dilihat memasuki susur ke Temerloh.
Adakah pihak UMNO Pahang sudah tiada pemandu lelaki untuk membawa van ini yang bukan sahaja memerlukan tanggungjawab besar untuk membawanya, malah perlukan mereka yang berpengalaman terutama untuk perjalanan jauh.
Nota : ondscene bukan blog politik, dan tidak mengira siapa di jalanan untuk bahan beritanya

Sumber :  http://ondscene.my/kemalangan/van-skuad-sayang-umno-pahang-ini-hampir-membunuh

Komen : Bagi UMNO jenis ini tak kira jantan atau betina,, memang spesis yang tak boleh diberi kuasa,,, dapat pegang stereng van pun dah lupa diri....


9 comments:

  1. Saya pemandu wanita...situasi begini kerap terjadi...apabila ada kereta yg sgt laju dari lorong kanan dan mmberi isyarat lampu bhw dia nk lg cepat dan suruh kita ke lorong kiri...apapun pemandu ini tak ada hati perut sebab suka hati suruh kita ke lorong kiri dgn segera sedangkn di sebelah kiri ada kereta2 lain yg brgerak brhampiran cth mcm situasi kereta manjungmari.Sepatutnya jika ingin beri isyarat pun wahai kereta laju..kena tgk jg keadaan kereta di depan..adakah senang utk kereta tu ke tepi beri laluan pada dia.Malahan adakala bila berada dlm situasi ini kereta terpaksa dipandu laju sikit utk mmberi ruang pd kereta yg nk sgt laju di blkg..so,apalagi?saman melebihi had laju mnuggu.Saya heran mcmana ada pemanduan yg sgt laju smpai myalakn lampu sbb nk potong kereta lain di lebuhraya...mrk ni kebal dari saman ka?

    ReplyDelete
  2. Mmg dia panik lah tu...tu yg potong sayung tu...

    ReplyDelete
  3. Puak2 UMNO ni fikir semua dalam Malaysia ni termasuk lif, jamban, dan jalanraya mak bapak dia yang punya.Perangai mereka bertepatan dengan pengakuan pemimpin mereka sendiri iaitu syaitan.

    ReplyDelete
  4. Lembu yang pandu......

    ReplyDelete
  5. Sama juga dengan van buruk pusat khidmat pasir panjang,,, minggu leepas pun van tu nk langgar temann jugak dekat koner restoran 23 jam tu mamak biriyani,,, apahal,,,paling paling pun aku sumph seranah dlm kete aku jer,,,masa tu aku dok tengok kawan driber tu tgh cucu rokok,,,rokok kan haram,,,hisap juga celaka org pas ni

    ReplyDelete
  6. kalau drebar lelaki takut main tepi jalan pulak,,,kan susah tu

    ReplyDelete
  7. Pasal pemanduan pun nak dipolitik kan. Udah2 la tu. Mcm la org pas semua berhemah sgt memandu..

    ReplyDelete
  8. memang dasar umporno, org PAS ada panduan, AL QURAN, sebab tu mereka penyabar... umporno ranggah belaka, umpama khinzir lapar.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari