boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, December 25, 2012

Siapa Bakal PM Selepas PRU 13 jika PR menang?



Tak sampai 4 bulan sahaja lagi, sejarah politik baru Malaysia  akan muncul semula, parti politik mana yang akan menang dalam PRU13 nanti ?... 
Jika di izinkan Allah, Pakatan Rakyat yang memenangi majoriti Kerusi Parlimen Malaysia , maka siapa yang .....




 Kalau dikutkan suara hati pemimpin PKR, mati idup balik mereka semua mahukan Anwar Ibrahim, dan ini turut disokong oleh pemimpin DAP termasuk Karpal Singh yang mana sekarang ini dipertikaikan oleh UMNO kerana sebelum ini Karpal Singh mempertikaikan masaalah moral Anwar sewaktu dalam dahulu.

Manakala kalau dari pemimpin PAS pula,,, jawapannya mudah,, belum dibincangkan lagi dalam Pakatan Rakyat... aihh bila lagi nak bincang,, masa dah suntuk dah...? PAS kena ingat majoriti ahli akar umbi bagaimana..., siapa yang duk buat kerja untuk memenangkan calon-calon PR, 

Adalah lebih baik pimpinan Pakatan Rakyat membuat ketetapan dan juga sebagai satu daripada manifesto PR, iaitu jawatan PM jika PR memenangi PRU13 akan diserahkan semula kepada rakyat, biar rakyat yang menentukan, tak kira ahli UMNO atau ahli PKR dan sebagainya,, biar rakyat yang menentukan.. 

Rakyat berumur 18 tahun keatas semua layak mengundi siapa bakal PM, dimana-mana tempat pejabat kerajaan, bank, pejabat pos, pejabat KWSP dan kiosk-kiosk yang mempunyai kemudahan peralatan alat pengesan mycard, 
boleh diberikan kemudahan untuk rakyat semua mengundi siapa bakal PM... 

Ini baru adil, sebab jawatan PM ini bukan sekadar hanya untuk ahli PKR dan DAP sahaja, jawatan PM adalah untuk semua rakyat Malaysia... 

Pemimpin PKR janganlah duk perasan mendabik dada, sebab mereka banyak memenang kerusi Parlimen, betul mereka menang,, sebabnya pengundi dah tak ada pilihan lain nak undi, antara BN VS PR,, itu kena faham... jadi jalan yang terbaik, jawatan PM diberikan mandat kepada rakyat,,, tak perlu lagi ahli Dewan Parlimen nak susah kepala,, biar semua seluruh rakyat Malaysia yang diktiraf berakal dan dewasa layak menentukannya siapa Perdana Menteri Malaysia.Moga-moga dengan ini satu lagi bahan sejarah Malaysia di cipta.. 

 Jom Turun beramai-ramai,,

15 comments:

  1. hj hadi jd pm?
    keh keh keh
    jd mb trg pun sepenggal je

    ReplyDelete
  2. anak beranak lakhanatullah tu semua boleh jadi pm.biar depe mampos rebut kuasa muka tak tahu malu

    ReplyDelete
    Replies
    1. lakhanatullah tu apa dia

      Delete
  3. yang penting pr menang pru13

    ReplyDelete
  4. Manjungmari akan jadi perdana menteri malaysia bulan april nanti.

    ReplyDelete
  5. main drum pun kecoh ada hati mau bagi pas jadi PM, boley jalan da!

    ReplyDelete
  6. Semua rakyat ada hak menentukan siapa akan jadi PM

    ReplyDelete
  7. semua tu gila kuasa je.
    dari pada umno, pkr, dap, pas kejadah semua tu
    semua gila kuasa
    tuduh2 sesama sendiri
    dan guna agama atau apa2 saja yg boleh digunakan utk kepentingan politik
    semua bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang lagi banggang jadi mangkok yang tak tau apa,macam beruk dalam ZOO apa orang huloq semua sapu.

      Delete
  8. lame2 nt msia ni jd kucar kacir, brperang, bunuh membunuh, agama pn dijadikn isu politik.. yg berilmu dh x segan silu mel0ntar kata2 keji, dn inilh dikatakn fasa kehdipun akhr zaman. fitnah brleluasa sesama sndri. wlaupn slah tetap merasakn dri btl.. sfat ego dn keji mengeji smakin brleluasa.. fkirlh whai shbat2 skalian, jgn lh kte brtikam lidah antra kte. kelak binasa lh kte nt.

    ReplyDelete
  9. (Sesunggup tidak ada pemerintah yang hebat melainkan hanya rasulullah saw yg dikirim allah swt)
    Andai dap majoriti parlimen dlm pr, maka pas & pkr kena cucuh hidung serupa lembu pakai ikut aje maka kemenangan pada pr bukan takat ni malah berterusan sampai pru14 dan seterusnya.. banyaklah silap mata dari pemerintahan baru ni sbb semua penjuru dikuasai kroni termasuklah spr maka PENYESALAN tiadak berguna lagi (refer lagu allahyarham seniman agung dato' ahmad jais) sehinggalah sampai masa tak tahu bila dibumi bertuah tercintalah akan datang peminpin agung raja segala raja bergelar junjungan besar DYMM Amirulmukmineen berdarah terus kepada rasulullah saw menyatukan semula dan seterusnya menyeru penguasa2 negara bernaung dibawah panji2nye - moga kita semua dpt berpeluang melihat didepan kita kebenaran itu kalau tidak pun anak atau cucu kita menyaksikan dimana dimasa itu Islam bergemerlapan seantara dunia. Semua pentadbiran akan menjadi lebih mudah sbb hampir semuanya menjadi saudara tidak kira kaum atau keturunan. Semua negara2 miskin akan menjadi makmur. begitulah kesudahannye allah kembangkan manusia dan alam ini maka allah jugalah kirimkan wakil yg kesekian kalinya menutup kesudahan kelangsungan kehidupan menuju alam baka. (yg nantikan itulah yg digelar Al-Mahdi Al-Muntazaar) Wallahualam. Fikir2kanlah toksah gaduh2 instrument yg saya taip nilah banyak menjahanam keluhuran peradaban manusia disebabkab hasad raja bagi segala syaitan.

    ReplyDelete
  10. (Sesunggup tidak ada pemerintah yang hebat melainkan hanya rasulullah saw yg dikirim allah swt)
    Andai dap majoriti parlimen dlm pr, maka pas & pkr kena cucuh hidung serupa lembu pakai ikut aje maka kemenangan pada pr bukan takat ni malah berterusan sampai pru14 dan seterusnya.. banyaklah silap mata dari pemerintahan baru ni sbb semua penjuru dikuasai kroni termasuklah spr maka PENYESALAN tiadak berguna lagi (refer lagu allahyarham seniman agung dato' ahmad jais) sehinggalah sampai masa tak tahu bila dibumi bertuah tercintalah akan datang peminpin agung raja segala raja bergelar junjungan besar DYMM Amirulmukmineen berdarah terus kepada rasulullah saw menyatukan semula dan seterusnya menyeru penguasa2 negara bernaung dibawah panji2nye - moga kita semua dpt berpeluang melihat didepan kita kebenaran itu kalau tidak pun anak atau cucu kita menyaksikan dimana dimasa itu Islam bergemerlapan seantara dunia. Semua pentadbiran akan menjadi lebih mudah sbb hampir semuanya menjadi saudara tidak kira kaum atau keturunan. Semua negara2 miskin akan menjadi makmur. begitulah kesudahannye allah kembangkan manusia dan alam ini maka allah jugalah kirimkan wakil yg kesekian kalinya menutup kesudahan kelangsungan kehidupan menuju alam baka. (yg nantikan itulah yg digelar Al-mahdi al-Muntazaar) Wallahualam. Fikir2kanlah toksah gaduh2 instrument yg saya taip nilah banyak menjahanam keluhuran peradaban manusia disebabkab hasad raja bagi segala syaitan.

    ReplyDelete
  11. (Sesungguhnye tidak ada pemerintahan yang hebat melainkan hanya Rasulullah saw yg dikirim Allah swt)
    Andai dap majoriti parlimen dlm pr, maka pas & pkr kena cucuh hidung serupa lembu pakai ikut aje maka kemenangan pada pr bukan takat ni malah berterusan sampai pru14 dan seterusnya.. banyaklah silap mata dari pemerintahan baru ni sbb semua penjuru dikuasai kroni termasuklah spr maka PENYESALAN tiadak berguna lagi (refer lagu allahyarham seniman agung dato' ahmad jais) sehinggalah sampai masa tak tahu bila dibumi bertuah tercintalah akan datang peminpin agung raja segala raja bergelar junjungan besar DYMM Amirulmukmineen berdarah terus kepada Rasulullah saw menyatukan semula dan seterusnya menyeru penguasa2 negara bernaung dibawah panji2nye - moga kita semua dpt berpeluang melihat didepan kita kebenaran itu kalau tidak pun anak atau cucu kita menyaksikan dimana dimasa itu Islam bergemerlapan seantara dunia. Semua pentadbiran akan menjadi lebih mudah sbb hampir semuanya menjadi saudara tidak kira kaum atau keturunan. Semua negara2 miskin akan menjadi makmur. begitulah kesudahannye Allah swt kembangkan manusia dan alam ini maka Allah swt jugalah kirimkan wakil yg kesekian kalinya menutup kesudahan kelangsungan kehidupan menuju alam baka yg kekal abadi. (yg nantikan itulah yg digelar Al-Mahdi Al-Muntazaar) Wallahualam. Fikir2kanlah toksah gaduh2..Perkakasan yg saya menaip nilah banyak menjahanam keluhuran peradaban manusia disebabkan hasad raja bagi segala syaitan.

    ReplyDelete
  12. Tunggu 16 sept 2088! Kena kencing la lu semua dgn al-juburi! Agung x tau apa2, panglima atm x tau apa2, al-juburi ckp dah kawtim! Memo BERSHIT pun tak bg kt agung. Kenapa? Sebab al-juburi + AmbiGAGAL LGBT IFC pemurtad aishah bukhori tak inform pun pihak istana! LU KENA KENCING PASAL BADIGOL BAGHDAD!

    ReplyDelete
  13. Tak minat kat BN lagi. Sorry ler.. Nak tukar and given chances to PKR.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari