boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, November 30, 2012

Kenapa Rosmah & Najib tiada di resepsi perkahwinan anak Hishamudin..

Kita semua sedia maklum yang Ds Najib bersaudara sepupu dengan Ds Hishamudin,,, emak kedua mereka adik beradik,, jikalau dah sepupu, anak Hishammudin beerti anak sedara Najib...


Dari PWTC - Kesian dengan bekas Imam sepak tong peti undi..

Masihkah anda ingat kisah PRU 11 2009,, Calon BN yang bertanding menetang Dr Wan Azizah di Permatang Pauh.. 

Setelah diulang kira undi,, masih lagi kalah... bengang punya pasal sepak tong peti undi.. 


Dari PWTC - Timbalan Menteri Haram Jadah..

Masihkah anda ingat lagi PM 1Malaysia dok maki seranah peneroka Felda dengan perkataan haram jadah... Sengaja aku tinggalkan dalam blog ni semenjak dari dulu untuk tatapan pembaca...


Dari PWTC - Sedia Kuota Haji Kepada Ahli Umno..

Parti UMNO yang umurnya sudah mencapai tahap keadaan nyanyuk sebelum ajal,,, nampaknya semakin merapu tak tentu pasal,, 


Dari PWTC - Penulis Kontroversi Syed Hussein Alattas di tahan polis..

Kalau sebelum ini anak lelakinya yang juga dikenali dengan nama Uncle Seekers di tahan polis, tetapi petang semalam 29 Nov 2012 bapanya Syed Hussein pula yang ditahan sewaktu persidangan UMNO di PWTC... 
Apakah UMO sedang kepanasan akibat dari doa KO UMNO, KO BN.. 


Thursday, November 29, 2012

Muhyiddin Yassin dah tak sabar nak ambik jawatan Perdana Menteri..

Sah,,,dan memang bertepatan dengan apa yang aku duk baca selama ini,,, Namun sebagai orang lebih lama lama berpolitik daripada Najib,,, nak tak nak terpaksalah bersuara...  


Anda kenal lelaki ini... Ish,ish..Jahat sungguh dia ni..

Nampaknya nasib memang tak mahu menyebelahi manusia yang bernama Najib bin Tun Razak,,, Dalam suasana Najib nak mempertahankan imej mulianya sebagai Presiden dihadapan beribu perwakilan UMNO,,, tup-tup timbul lagi satu berita..... 


Raja melayu dengan pemimpin UMNO umpama bersaudara..

Bagi kita umat Islam, yang selalu mendengar kuliah agama, sering kali ustaz-ustaz menceritakan bagaimana kita manusia yang berugama Islam akan menghadapi suatu perjalanan di hari akhirat yang mana salah satu dari rukun iman.. 


Dari PWTC - Ketua Puteri UMNO, Body Builder atau Angkat Berat ?

Memang tepat dan betul kata mantan Mufti Perlis,, UMNO di era Najib terunder ke belakang di tahun 60 han,, tapi aku rasa lagi teruk,, memang dah nak sampai seru atau ajalnya yang akan padam,,, Insyaallah.. 


Wednesday, November 28, 2012

Dari PWTC - Lihat gelagat Khairy Ketua Pemuda UMNO..

Aku cukup hairan dengan puak-puak UMNO ni,, adab sopan tata susila kat mana depa letak,, konon nya nak tunjuk mesra tetapi berpada-padalah....


Dari Pwtc - Muhyiddin didoakan oleh ulama untuk meneruskan perjuangan UMNO..

Apa sahaja akviti PAS selalunya menjadi buah mulut sembang dan bahan kutukan UMNO terhadap PAS, Ingat tak tahun lepas, yang sebelum ini PAS dihambur dengan isu baaiah,, tup-tup bila perhimpuann UMNO, puak-puak UMNO buat but baiah taat setia dengan Najib... 
Terkini, isu doa kehancuran UMNO,, heboh satu Malaysia,, tup-tup semalam,, UMNOpun berdoa juga,,, mukadimah doa ?..


Kisah Anak lelaki umur 18 Tahun, Bapanya pulak 81 tahun..

Apa nak dikata,,, dah ada peluang untuk tengok,, pakat-pakat tengoklah apa situsasi sebenar,,, lepas tu sendiri fikir, sendiri mau ingat...jangan lebih-lebih pulak.. 


Tuesday, November 27, 2012

Dari PWTC - BERSETIA .... Kah kah kah kah.....

Nak cover, lindung, tutup...buatlah apa saja,,, sekadar nak tunjuk aksi lakonan wayang cina pada ahli-ahli sendiri dan rakyat felda bolehlah.... g 


Menteri, Perdana Menteri, Timbalan PM, sama-sama melaksanakan kerja Bidaah..

Adat melayu yang amat sukar nak dihapuskan,, ini bertentangan sekali dengan hukum Islam,, 
Masaalahnya macam mana nak dihapuskan, kalau dah Menteri yang buat, lepas tu Perdana Menteri dengan Timbalannya sekali tumpang toi sekali... 


Monday, November 26, 2012

Ini kenyataan dari lidah biawak atau lidah babi ?

Padanlah ia mengaku sanggup bekerjasama dengan syaitan yang dikenali, memang jenis kepala bana punya manusia....


Aduh..! Memang tak patut betul Dr Asri ni...

Bercakap atas kebenaran, walaupun tak suka atau pun juga terpaksa, bukan bercakap kerana jawatan yang disandang, tahun depan nak sambung lagi jawatan...ehem..ehem...


Sunday, November 25, 2012

Isu SKSES - Terima Kasih,,, Terima Kasih Dato Seri Zambry .!

Dalam tempoh seminggu yang lalu aku ada terima gambar yang diadd dalam wall Fb aku, kisah mengenai SK Simpang Empat Stiawan yang akan ditutup mengikut jadual yang dirancangkan,,, 
Kesian sahaja yang boleh aku katakan, pihak SKSES terpaksa menumpang belas ehsan di sekolah Menengah Ahmad Boestaman... itu yang mampu PPD Manjung lakukan,,, 
Dimana Zambry selaku Menteri Besar perak yang juga Ketua UMNO Bahagian Lumut... haprak...hampeehh...  


Namun nak dijadikan cerita, dengan kuasa Allah S.W.T, ada pulak pihak-pihak yang masih mempertahankan SKSES,, Petang tadi, baru aku nak lelap mata lepas balik makan kenduri kahwin, tup-tup hp berbunyi, Hadie call bagi tau ada demo kat SKSES, nak tak nak pakai baju, capai apa yang patut, stast motor aku pi terjah ke SKSES..

Terkini - Doa Laknat buat UMNO - Harus atau HARAM...

Apa pun aku tak mau cerita banyak,, kalau betul tak bersalah,, apalah nak dirisaukan,, Allah itu maha mengetahui segala-galanya. tak gitu ka... 

Apa pun petang-petang gini cuba layan video ni, dapat juga belajar sedikit sebanyak,,, terutama puak UMNO dan yang sewaktu dengannya..  


Siapakah wanita ini ? - Kakak atau adik kepada Datin Seri Rosmah ..

Siapa tua atau siapa yang muda.... entahlah,, siapa lebih lawa, siapa lebih cun... uweekk..., lu orang tengok sendirilah.... 

Apa pun kalau lihat kat kepala memang hampir sama,, serugum... 



Saturday, November 24, 2012

PRU 13 - BN menang 120 kerusi - Harapan cerah Muhyiddin jadi PM.

Padan sangatlah Najib tak berani nak bubarkan lagi Parlimen, ilham yang dia dapat memang menggelapkan masa depannya...
He he .... Nampaknya Najib senasib macam Pak Lah jadi PM,,,  


Ha ha ,, ini dia rupa lebai-lebai UMNO berketayap....

Mereka-mereka ini tak mahu di cop Pekida jika memakai songkong hitam 3 jengkal, mereka mahu dikenali sebagai lebai-lebai atau ostad-ostad,,, tetapi mereka mahu menunjukkan identiti UMNO,,,
Maka beginilah rupanya... 


Bahana Bollywood - UMNO lancar bercakap hindustan pulak...

Aku pun tak tau apakah tahap akal yang ada dalam kepala otak pimpinan UMNO ni,, dah kena rasuk jin mamak atau jin keling agaknya,,, 


Friday, November 23, 2012

Waktu Sembahyang hajat tak ada, waktu demo merekalah ke depan

Sikap pemimpin pejuang melayu merangkap pemimpin UMNO,, bukan aku nak buat cerita fitnah, ini apa yang aku dapat dari sumber kerajaan juga, Laman Web Bernama.. 


Cerdik atau Ikhlas Dr Mahathir sokong Haji Hadi jadi PM..

Sifat licik yang ada dalam diri Dr Mahathir hampir menyamai Syaitan...Itu pasal ia sanggup bekerjasama dengan syaitan. 
Dan aku harap ahli dan penyokong PAS jangan terpedaya dengan kenyataan sokongan Dr Mahathir tu.. 


Jangan Gelak di Pagi Jumaat... Wanita-wanita ini bakal terpekik terlolong...

Mereka gumbira,, tiada perasaan duka dalam jiwa sanibari kehidupan mereka,,mungkin belum bertemu titik-titik hitam dalam kehidupan seharian,, Mana tahu , mungkin selepas PRU13 ini mereka-mereka ini juga akan terpekik terlolong pula...   


Thursday, November 22, 2012

Kerana Sehelai Mafla Mereka jadi Pejuang Palestine...

Saudara-saudara kita di Gasa Palestine menjadi mangsa Israel, ada pulak pihak-pihak sorang dua pun buat-buat sibuk sama-sama simpati tehadap magsa Israel... 


Tahniah dan Terima Kasih kepada Ahli Parlimen BN..

Terbukti dari dulu, kini dan selamanya, Ahli-ahli parlimen BN terutamanya UMNO memang tak boleh diharap untuk nak membela atau menyelamat rakyat.. Sia-sialah pengundi-pengundi yang mengundi mereka memberi kemenangan pada PRU12 2008 yang lalu...  

Wednesday, November 21, 2012

Ahli Parlimen Wanita PKR mengaku miliki 4 buah kereta mewah.

Inilah sikap orang melayu,, tak kiralah UMNO atau pembangkang,, pantang ada sumber rezeki lebih mulalah .... 
Kalau ahli bisnes, masyarakat tak kisah,, no ahli politik,, sebelum ini bukan main lantang duk hentam pemimpin,, kena kat batang hidung sendiri,, apa cerita... 


Lihat sendiri - Apakah ini satu Sunnahtullah terhadap Wanita UMNO.....

Subhanallah, sebelum ini aku sekadar menganggap fenomena ini sekadar kejadian biasa sahaja,, namun sekejap tadi baru aku tersedar apa yang berlaku selama ini... 


Tuesday, November 20, 2012

Bekas Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan pun sokong UMNO cepat mampos ?

Rasa-rasanya pembaca masih ingat lagi kan bekas Ketua Pengarah Jakim, yang juga Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan satu ketika dahulu, iaitu Dato Dr Ismail Ibrahim... 


Monday, November 19, 2012

Panass,,, Gambar-gambar romantik Obama dengan Aung San Suu Kyi

Lihat sendiri, pemimpin negara besar yang selama ini Najib amat-amat berbangga jika dapat bertemu dengannya,,, Mereka dah hilang budaya malu.... ,


Hari Ini Dalam Sejarah - Tragedi 19 November.....Memang patut UMNO mampos...

Hari ini dalam sejarah, UMNO akan membentangkan di parlimen satu usul terhadap kezaliman Yahudi di Tebing Barat.... tetapi UMNO lupa, memang mudah lupa,,, pada hari jugalah UMNO bertindak kejam terhadap bangsanya sendiri sesama Islam di Malaysia... 


Sunday, November 18, 2012

Terkini - Jawapan Boleh atau tidak berdoa untuk UMNO Mamposs..

Sehari dua ni UMNO mendapat modal besar, apabila isu doa bagi UMNO cepat mampos dimainkan di media dan menjadi percakapan semua pihak pencacai UMNO... 
Apa pun terima kasih buat TV3, kerana tolong siarkan doa tersebut,, sama-sama kita mengaminkan doa itu bila berkemumandang di TV,, moga-moga cepat UMNo mampos... 
Ramai yang menjadi jurucakap tak bertauliah isu doa ni,,, bila lagi nak dapat peluang bercakap keluar di kaca TV,,, cuma sekarang aku minta hang dengar dan lihat sendiri apa kata ulama yang ada kreadibilty untuk bersuara...  


Najib lebih Hindu !.... Ada blogger UMNO yang dah panas juboq...

Memang lembu jenis duk tarik bajak melalui tali yang diikat kut hidung blogger UMNO sekoq ni, cuba nak mempertahankan apa yang aku tulis sebelum ni,,, tapi sayang,,,, teloq jenis kemetot....


Saturday, November 17, 2012

Friday, November 16, 2012

Nilai semasa pasaran harga bekas tentera !

Hukuman sesuatu kesalahan yang berlandaskan undang-undang sedia dalam negara wajar di terima oleh pelaku sesiapa sahaja. 
Tetapi di Malaysia aku keliru , dan aku juga terharu dengan situasi apa yang berlaku.  


Zambry @ UMNO Perak tidak ikhtiraf Tokoh Maal Hijrah Perak?

Sesiapa sahaja yang rajin membaca berita melalui laman-laman web, tentu sedia maklum akan laman web Perak Today siapa tuan empunyanya...  akan menyiarkan segala macam berita yang berlaku dalam negeri Perak dan ada juga berita-berita dari luar..
Namun satu berita berita penting dan bersejarah semalam rasanya langsng tak mendapat tempat dalam berita Perak Today... 


Thursday, November 15, 2012

Kalau Pak Menteri ehem-ehem,, Polis !..mampos kena kutuk

Dua tahun lepas lebih kurang, heboh Pak Manteri dituduh merogol amahnya warga Indonesia, oppsss,, , oii bukan di Malaysia,,,, nuuuun,, di negara Uganda makan orang Last Cannibbal World sana nu...


Kenal siapa wanita ini hebat berjoget ala-ala bollywood..

Semakin hari semakin terbongkar segala rupa, siapa punya kerja aku peduli apa,, apa yang penting aku sampaikan untuk hangpa lihat dan nilaikan sendiri... Inikah Islam Washatiyah.. 


Suami di tinggal-tinggalkan, isteri nun berjauhan - Hijrah ?

Memang hebat dengan situasi apa yang berlaku dalam negara,, rasa-rasa nya Malaysia yang selama ini dah pun merasai 5 orang Perdana Menteri, tak menjumpai apa yang berlaku kepada PM ke enam.. hebat.


Wednesday, November 14, 2012

Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan di denda kerana khalwat.

Pertama sekali tahniah aku ucapkan kepada staf kakitangan jabatan yang bertanggungjawab sehingga kes berjaya dibuktikan di mahkamah. 
Tak kisahlah berapa jumlah denda, kenapa tak kena penjara, paling kurang pun kesan dari tangkapan akan timbul kesedaran... 


Risalah bahasa Cina mula diedarkan - Hapuskan Politik . . . ?

Aku tak kisah,,, nak hapus atau nak bunuh aku peduli apa... Tak ada sedikit pun pertalian atau hubungan dengan aku... silakan. 

Apa yang depa nak hapuskan. ? 


Semalam dia tak ada, rupa-rupanya dia ada di sini, memang ngam...

Semalam program Najib sama-sama verekum menyambut perayaan depavali 1Malaysia, rumah MIC di apergi, rumah PPP pun dia pergi,, tapi kelibat Rosmah langsung tak kelihatan pada kesemua program Najib yang sepatutnya Rosmah kena ada..



Masjid Al-Arfiah Bt 3 Segari Manjung bakal diruntuhkan!

Pagi minggu lepas, sewaktu dalam kuliah Ustaz Tarmizi, semasa sessi soalan dibuka, satu soalan yang beliau terima ialah mengenai masjid yang akan di runtuh dan akan di bina baru...    


Tuesday, November 13, 2012

Pendapatan EXCO Selangor RM 70 - 80 Ribu Sebulan..

Memang patutlah Hasan Ali duk mengigau meraban selepas sahaja di pecat dari PAS, bukan kerana hilang jawatan ahli PAS dan Pesuruhjaya PAS Selangor, tetapi hilangnya pendapatan elaun Exco Agama.... phoi..phoi,,, 


Berita Terbaik dari Zahid Hamidi, TERGAMPANG buat bekas Tentera

Sudah menjadi satu kewajipan mutlak, apabila sesuatu berita mengenai negara, semuanya terbaik, termurah, terhebat dan bermacam-macam lagi ter, ter, ter.didunia..


Monday, November 12, 2012

Belum lagi PRU 13, UMNO Beruas awal-awal dah menyerah kalah ?

Pada PRU 12 2008, UMNO Beruas nyaris-nyari kehilangan kerusi DUN Pengkalan Baru, menang pun dengan majoriti 14 undi kalau aku tak salah ingatan.. 
Apakah badi kejutan tsunami politik pru 2008 masih menghantui UMNO Beruas..


PANASS.. Baca rintihan wakil kaum India terhadap YB Hamidah Osman..

Masing-masing kena terima habuan,,, Zambry duk canang bagai nak gah,, tiada tertinggal tiada terpinggir... 
Manakan Exco kanannya Hamidah duk sibuk  dengan Melawat perak,, tup-tup hujung tahun rupanya dah lepas pi ke luar negara Maida Vale, United Kingdom ..... 

Rakyat Perak kaum India, yang nak menyambut perayaan Depavali besok masih duk menunggu...kesian.... 


Artis Keturunan Benggali lebih cerdik dari artis melayu..

Baru sekejap tadi, masuk satu komen, adui ... sedih ada, kelakor pun ada, apa pun letih kepala otak, berpinau mata nak emandang laptop.. itulah gatai sangat nak jadi blogger tak bergaji sekupang pun tak dapat.., apa isi komennya,, 


Bro mana cerita?dah 14 jam tk de cerita baru. Cerita najib bg duit pd generasi ke3 tk nk post ke?
ReplyDelete

Apa pun aku puas,, inilah satu dari bayaran yang aku dapat dai pembaca, aku tak minta bayaran sekupang pun kat hangpa, tapi kalau nak bagi boleh juga,,, tapi janganlah sepuloh ringgit, paling koman setengah juta ka,,, , 

Aku tengah duk cari idea,, topik apa aku nak tulis,, tengah duk cari nama tajuk,, tak mau duk nak buboh nama Rosmah aja,, kang kenan kat anak cucu aku kang,, eiii auzubillal min zalik...... 

Ok ilham nak bercerita dah mai...


Sunday, November 11, 2012

Gambar Anak Jantan Siapa ni belaga pipi dengan bini siapa?

Aku tak mau nak buat fitnah apa-apa,, sebabnya tak jelas dan tak nyata muka siapa,,, ? 
Adakah anda kenal,, kalau diam-diam sahaja... inilah yang dikatakan Islam di Malaysia,,, 

Nizar makan malam bersama Kong Cho Ha di Majlis Komuniti Cina ! Zambry ?

Satu penghormat besar yang diterima oleh DS IR Nizar dari Kumpulan Komuniti China Daerah Manjung dimajlis makan malam di Dewan Marina Bay Lumut.,,,

Walaupun Nizar ADUN Pembangkang, tetapi kaum Cina masih menerima kepimpinannya bersama Kong Cho Ha,, Muka ADUN Stiawan Ngeh Kho Ham tak ada pula, begitu juga Nga Kor Meng tak ada, Zambry Kadiaq selaku MB Perak pun tak ada.. 
Atas sebab apa Nizar sahaja yang dijemput .. 


Saturday, November 10, 2012

Fuiyoo..Serupa artis..nak goda pengantin lelaki ka..

Ho ho ho.. apa yang dia idamkan buat masa ini semua dia dah dapat..dialah yang paling terhebat. cuma satu sahaja yang aku rasa ia tak boleh nak dapat..
Apa benda yang ia tak dapat?... 


Tuan Guru Mursyidul Am Hina Nurul Izzah lebih teruk dari pelacur Chow Kit.

Apakah dengan ada title sesutu jawatan yang belum berkelayakan senang-senang duk pi maki orang...
Beruntunglah dengan adanya politik kuca kacir dalam Malaysia ni,, banayk maki orang, banyak msyuukk.... 


Kantoi!...DS Rosmah Mansur mengambil kesempatan terhadap mangsa banjir..

Puak-puak UMNO masih merasakan rakyat Malaysia umat melayu boleh dibohongi dengan sekeping gambar dengan sesuatu aksi..
Hoi!! Rasa nak loyalah tengok gambar ni..... 


Alahai Zambry - Kroni sebelah tangan kanan ku, BINI diselah kiri ku..

Teringat akan lirik lagi Madu & Racun,, tetapi rasanya tak ada kaitan langsung kut dengan gambar dibawah tu,, jangan buat fitnah tak baik,, ini sekadar hiburan nak sambut PRU 13... 


Friday, November 9, 2012

GambarX Demontrasi Bantahan AES di hadapan Pej YB Kong Cho Ha (Pt 3)

Mengikut dari Program awal,, segala ucapan bantahan dilakukan di hadapan Hotel Yaohan, dan dalam waktu yang sama memorundum dihantar ke Pejabat Kong Cho Ha yang kedudukannya diseberang sebelah jalanraya,, ini kerana nak mengelakan gangguan kepada pengguna jalanraya, 

Namun bila waktu bantahan dihantar, pihak dari Pejabat Kong Cho hanya menghantar budak sekolah untuk menerima memorundum itu,, membuat penggerak demontrasi tak puas hati lalu bergerak lagi melintasi jalan menuju ke Pejabat Kong Cho Ha untuk membaca memorandum tersebut,, ambik ko,,, 


GambarX Demontrasi Bantahan AES di hadapan Pej YB Kong Cho Ha (Pt 2)

Selepas selesai memngumpul satu kumpula dihadapan masjid, para demontrasi bergerak secara aman menuju ke lokasi hadapan hotel Yaohan,, di sini baru bermula ucapan-ucapan sebelum memo bantahan di hantar,, 

Ucapan mula yang aku ingat oleh seorang YB PKR, pandai dia buat ayat walaupun ia bangsa Cina,, AES katanya bermaksud ABIS ENGKAU SAPU..

Layan lagi dari sambungan Pt 1


GambarX Demontrasi Bantahan AES di hadapan Pej YB Kong Cho Ha (Pt 1)

Alhamdulillah, satu kerja yang tak disangka-sangka, bermula khutbah  Jumaat, aku duk rasa sempat ke tidak masa yang dirancangkan, maklumlah tajuk khutbah Jumaat tok Khatib baca ialah semepna perasmian Sistem Pondok Satu Malaysia yang dirasmikan Najib semalam.,,,

Tengok-tengok khutbah selesai jam 1.25 ptg,,, kira Ok lah,, selesai sembahyang aku keluar saja dari masjid, nampak kawan-kawan yang duk merancang program ni, dari bangsa India dan Cina berdesup-berdesup masuk bawa banner dan sebagainya,,, cantikkk.. 
Tak perlu cerita banyak, hangpa layan dulu gambar-gambar ni kar bawah,, aku siar dalam tiga siri,,, kerana banyak sangat,, dah puas pilih,, 


Tuan Syeikh mana tu?, di sebelah kiri Najib

Malam  tadi TV3 dalam berita asyik duk tunjuk Najib bersama -sama Tok guru pondok, dengan penuh bangga Najib berucap isu islam Pluralisme dan entah apa apa bala lagi,,, 
Cuma aku duk terfikir, siapalah yang bodoh sangat duk karang skirp itu semua suruh Najib berucap, seolah-olah memperdayakan diri nya seniri. Nasib baik Rosmah tak ikut bersama-sama Najib,, rasanya Rosmah pun tak sanggup nak ikut,, bertemu dengan ulama-ulama pondok....... 


Thursday, November 8, 2012

Aduhai Bangsaku - Kumpulan Melayu Bodoh VS Kumpulan Cina Cerdik.

Apa nak dikata,, bangsa aku juga,, nak salahkan mereka seratus peratus pun tak boleh juga, kenapa... UMNO lah yang menganiyai mereka,, sememangnya UMNO mahu umat melayu jadi bodoh, ikut cakap pemimpin UMNO macam lembu yang dah dikat rali kat lubang hidung...


KM Sarawak Taib Mahmud kena penendang dari bini mudanya...

Apakah betul certa ini,,, ha ha yang itu kena tanya orang tua tu sendiri, mungkin tendang sayang nak bagi orang tua naik semangat.... 



Obama dan boleh berlapang dada!.. Najib & Rosmah ?

Obama dah selesa dan dah boleh tidur lena,,, bagaimana pula Najib !  Nak bubar Parlimen pun dup dap dup dap.....

Kenapa Obama bole menang untuk sepenggal lagi?


Wednesday, November 7, 2012

Apa pembangunan yang dibawa oleh Kong Cho Ha sebgai Menteri di Parlimen Lumut.

Didalam daerah Manjung ada 2 kerusi Parlimen, Bruas dan Lumut, kedua-dua kerusi ini UMNo dengan bermurah hati memberi kepada Cina, Bruas kepada Gerakan Lumut kepada MCA.. 
UMNO hanya jadi tukang sorak dan pencadang atau penyokong waktu penamaan calon.  



Anwar cabar Najib bertanding di Marang, sedangkan ia sendiri pun penakut.

Kalau dari segi ketahanan mental dan perasaan, apa yang ada pada diri batang tubuh bakal Perdana Menteri Malaysia ke 7 ,  tidak aku nafikan, bagaimana beliau mampu dapat menahan dari segala macam fitnah yang tak perlu aku paparkan semula, sabar menempuhi kehidupan dalam penjara di Sungai Buluh,, semuanya itu belum tentu ada pada semua pemimpin lain.
Namun dari segi keberanian lain Anwar sebenarnya penakut...  


Tahniah - DS Najib nak mengimam solat Asar di Ampang ?

Apakah Najib mendapat ilham sewaktu berada di Vietnam beberapa hari yang lepas atau pun juga semangat nak berhijrah yang membuak-buak tak boleh nak dipertahankan lagi kerana tinggal beberapa hari sahaja (kurang lebih seminggu) untuk sama-sama berhijrah kerana 15 Nov ni menyambut Awal Muhaaram,, Tahun baru Hijrah... 


Tuesday, November 6, 2012

Amboi-amboi sedapnya mulut menteri UMNO bercakap keluar arahan..

Tugas dalam angkatan tentera adalah satu tugas mulia, bukan hanya untuk mengawal negara dari ancaman musuh, malah tenaga tentera juga akan digunakan apa-apa saja bila keadaan memerlukan.


Gambar-gambar bakal calon BN DUN Pasir Panjang...

Kerusi N51 DUN Pasir Panjang adalah satu kerusi tradisi kepunyaan MIC selepas sahaja persempadanan semula Parlimen Lumut, yang sebelum ini mempunyai dua kerusi DUN iaitu Pangkor dan Setiawan. 

Rujuk kepada keputusan PRU12 2008, peratus pengundi melayu adalah 65.69%, Cina 14.95% manakala India hanyalah 19.17% sahaja... Bagaiamana dengan jumlah peratus tak sampai pun 20% MIC mendapat hak kerusi tersebut. 
Dari senario inilah membuatkan pengundi akar umbi UMNO tak puas hati lalu sebagai protes kepada pucuk pimpinan mereka memberikan undi pada calon PAS DS Nizar Jamaluddin, membuatkan BN Lumut mencipta sejarah kali pertama Kerusi DUN N51 jatuh ke tangan PAS.

Daripada kekalahan PRU12 UMNO Lumut barulah memperolehi peluang untuk menuntut kerusi DUN N51 daripada MIC untuk menjadi kerusi UMNO. Apakah MIC bersetuju.... Nohen la MIC nak lepas....  




Monday, November 5, 2012

Fathul Bari lebih utamakan BABI daripada Kambing ?

Bila aku baca dari laman akhbar Sinar Harian,, kepala aku sendiri dah mula berpinar,,, apakah betul kenyataan yang keluar dari seorang yang sebelum ini aku hormati dengan tahap kealiman ilmu agamanya, walaupun dia mempunyai fahaman politik berbeza... 


DS Zambry telah melakukan "SEMBAH DERHAKA" kepada Najib isu AES

Kali ini secara peribadi aku ingin mengucapkan tahniah kepada Zambry nampaknya lebih berani dan cerdik dari pemimpin UMNO yang lain-lain,, Ia pandai menyesuaikan diri dan mengikut arus semasa atas kehendak dan kemahuan rakyat yang menolak pelaksanaan sistem kamera AS, walaupun secara tak langsung Zambry telah melakukan Sembah Derhaka kepada Najib & Rosmah.
 

Majlis Perbandaran Manjung - Apa cerita dengan pemaju MISI JUTARI SDN BHD ?..

Pagi Khamis lepas, dalam duk kalut nak mula kerja,,, masuk satu panggilan telefon yang nombornya tak ada dalam simpan hp aku,,, pemanggil mengenalkan dirinya...

Sunday, November 4, 2012

Semalam Sabtu - Terima surat Adoii Entot Sayfol...

Semalam hari Sabtu, Kebiasaannya Sabtu minggu pertama (awal bulan) posmen dan pejabat pos tutup, tapi entah kenapa,,, tengahari,, sedang aku dok syok layan mata nak tidoq tengahri,, dengan enjin motor posmen.... 

Berhenti depan rumah aku,,, kemudian dengar derum minyak jalan terus menuju ke rumah seterusnya... 
Tau surat apa yang aku dapat..... 


Fesyen Wanita ni amat sesuai dengan DS Rosmah Mansur

Timbul sedikit kekeliruan,, apa yang kita sedia maklum, jika hal-hal kecantikan wanita, atau pun hal kesihatan,, yang sepaptutnya yang merasmikan program tersebut selalunya menteri-menteri yang berkaitanlah, atau pun paling nak grand DS Rosmah yang mai resmi... 

Tetapi yang ini lain sikit... 


"Janji DiTepati" Di Pekan Pahang - Gambar-gambar ini bukan "Super Impose".

Dalam tempoh Najib&Rosmah mengambil tampuk pemerintahan negara sejak tahun 2009 yang, bermacam slogan yang dah dikeluarkan,, bermula dari Rakyat Didahulukan, kalau tak silap, kemudian yang terkini ?Janji Di Tepati"...   
 Betul ke janji ditepati, Lihat sendiri...

Saturday, November 3, 2012

Gambar bini-bini siapa ni oii...atau pun janda...atau andartu?..

Macam mana aku nak mula ya,, kesian aku tengok wanita-wanita melayu yang semuanya aku rasa dah baligh dan berakal malah dah bersuami rasanya,, sanggup diperjadikan pencacai... wanita UMNO juga kut ni,,, kalau dah berlaki,, lakinya tak kisahkah bini duk bergambar rupa itu... 


Kerana Kejahilan DS Najib Wanita UMNO Lumut meroyan.. Kesian..

Bila aku dok layan melihat kerenah juak-juak pencacai UMNO berani mati mempertahankan Najib, kekadang tu timbul rasa kesian pulak,, nak gelak tak larat dak,,, bukan apa, udahlah Presiden mereka pun bengong,, ahli-ahli pun ikut sama, 
Ish, ish, tak ubah rupa lembu dalam kandang dapat keluar makan rumput kat padang, kemudian lintas jalan,, berderai-derai berikutan....,,, 


Friday, November 2, 2012

Fuiyo... Hebat kediaman Anwar Ibrahim di Washington DC..

UMNO kini semakin hari dah nak tamat umurnya semakin goyang,, namun cerita fitnah kalau tak ada memang tak SAH, bukan UMNOlah namanya..   


Thursday, November 1, 2012

DS Kong Cho Ha S/U Agung MCA jadi Ahli PERKASA ?

Sebelum ini heboh, keluar fatwa haram undi orang Islam undi MCA, fatwa dikeluarkan oleh ahli majlis fatwa PERKASA.... 

Tapi tak sampai 10 hari dari tarikh fatwa lain cerita,,, 



Kah,kah,kah...Berita lawak dari DS Zambry MB Perak...

Semalam aku terperasan tengok MB Lucah bagi tau dalam TV yang negerinya  pun dapat wang ehsan hasil dari minyak di perairan negeri Pahang.. Biasalah berbakul ucapan terima kasih kat Najib kerana wang ehsan tu... 


Berdoalah..moga-moga berkekalan dan berterusan hingga akhir hayat...

Masa masih ada lagi, masih belum terlambah,, tak perlulah ikut sifat perangai wanita no 1 negara yang kita semua sedia maklum.

Rakyat terutamanya yang berugama Islam kepingin melihat ketua agama Islam bercirikan keislaman yang syumul sepertimana ketua agama Islam sebelum ini...   


Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari