boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, July 3, 2013

Sepatutnya Adun-Adun UMNO Selangor yang keluarkan kenyataan ni..

Masuk penggal kedua, Pakatan Rakyat mentadbir negeri Selangor, komposisi rakyat Selangor tidak seperti di Kelantan  dimana ramai penduduk Melayu berbanding bukan melayu..



Isu arak di Selangor bukan perkara baru, pernah jadi kontroversi satu ketika dahulu,, dimana timbul sedikit kekeliruan sesama Pakatan Rakyat antara Pas dgn DAP... yang mana secara tak langsung diambil peluang oleh Umno buat modal... 

Tetapi berita semalam,, aku rasa lega,, alhamdulillah,, Mahakaya Nya Allah, menggerakkan suara dari hambanya yang bukan Islam,,,

ADUN cadang larangan minum arak di tempat awam

ADUN Sri Andalas, Dr Xavier Jayakumar hari ini mencadangkan agar satu kerajaan memperkenalkan satu undang-undang baru bagi melarang perbuatan meminum minuman keras di tempat awam.
Menurutnya, enakmen itu bertujuan bagi memberi kuasa undang-undang kepada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dan polis untuk menguatkuasakan larangan tersebut di tempat berkenaan.
Kawasan awam yang dimaksudkannya itu termasuk tempat-tempat seperti taman permainan, kawasan rekreasi dan padang bola, kata bekas exco itu. 

"Pejabat saya telah menerima banyak aduan dari orang ramai tentang kumpulan yang minum minuman keras di lokasi berkenaan sehingga larut malam dan kemudian meninggalkan botol kosong dan juga pecah yang berselerak di tempat tersebut.

“Keadaan ini menyebabkan kacau dan ganggu kepada keharmonian dan ketenteraman penduduk setempat di kawasan berhampiran," katanya. 

Katanya, undang-undang seperti itu dikuatkuasa di beberapa negara seperti Australia, Kanada dan Amerika Syarikat yang menghalang perbuatan membawa dan meminum bahan tersebut di kawasan seperti taman dan pantai.

Selain itu, beliau juga menuntut agar kerajaan mengharamkan penjualan arak murah bagi membendung gejala sosial yang menurutnya semakin serius.

"Saya juga mohon kerajaan negeri melarang dan mengharamkan jualan arak murah yang boleh diperolehi dengan mudah dan berleluasa di kedai runcit, kedai perubatan Cina dan pasaraya di seluruh negeri.

"Yang begitu membimbangkan, pengambilan minuman ini dilakukan oleh ramai dari masyarakat India berpendapatan rendah.
"Ini menimbulkan masalah gejala sosial dan menyebabkan banyak berlakunya kes jenayah dan penderaan rumah tangga di kalangan masyarakat India yang tinggal di kawasan bandar dan luar bandar. 

"Pihak berkuasa dan agensi-agensi berkaitan juga mesti terus memantau kedai yang menjual arak ini daripada menjualnya," katanya lagi. 

Beliau berkata demikian semasa membahaskan titah Diraja di Dewan Undangan Negeri di Shah Alam hari ini
 
Dimana suara Adun-adun Umno yang selama ini duk mengaku menjaga kepentingan umat Melayu dan Islam...

Jadilah,, larangan jualan tak dapat nak dihalang lagi,, buat larangan minum di tempat awam,,, paling tidak pun ada juga larangan... 

Harap-harap semua Adun-adun Islam, tak kira Umno, Pas atau PKR , hangpa wajib kena sokong.... Adun-adun Dap rasanya nak bantah pun susah sikit, sebab yang cadang pun bukan Islam,, kalau semua adun-adun islam ketepikan sentimen kepartian,, Insya Allah,, sikit sebanyak,, kerja-kerja mungkar dapat dihakiskan..

10 comments:

  1. tabung haji....jadi tabung ajizzzz...hihihihihi...org yg tak tahu halal haram(cium tangan rosmah yg bukan muhrim dia)....nak dipilih jadi pengerusi tabungan org islam utk menunaikan haji......habihlah....halal haram diredahnyer....dlm kepala hotaknyer....untung jer......bodoh betul najib nie....imej dia jugak yg tercemar....takkan lepas pilihanraya.....dah tak kisah pasal imej pula......tapi najib dan azeez nie lebih kurang jer perangai dia org.......tak kisah halal dan haram...semuanyer ngap...janji untung...duit masyukkkkk......

    ReplyDelete
  2. Kalau cadangan datang drp. pas, sudah tentu umno dan mca akan goncang isu itu hingga bergegar srluroh dunia.
    Kerana ianya dtg.dtpd. Dap dan bukan islam pula, umno terkebil kebil mata. Lidah menjadi kelu.
    Ini pernah terjadi di kelantan dulu. Gegak gempita mca dgn.bantahan.umno pula smbil kesrmpatan untok menakut bukan islam dgn. pas.
    Nah,sekrang ternyata,kebenaran disebalik larangan yg. Dilaksanakan di kelantan.
    Kalau berpegang kpd. Ajaran islam,sampai bila pun tak suesat.
    Kita tunggu dan lihat,apakah adun umno akan menyokong cadangan ini.

    ReplyDelete
  3. AnonymousJuly 3, 2013 at 1:15 PM!!1

    Kamu ni belom ape2 dh kondem org ... mcm la kamu ni pakar sgt.... duit kamu dh abis ke klu aziz jd pengerusi TH? ke kamu sikitpun x simpan dlm TH...
    Abis tu bini org tu halal ke buat mcm bini sdiri? Pelacur tu halal ke? Bukti depan mata x nmpk... tp kalau yg x de bukti tu la yg kamu jaja sampai lubang kubur....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukti video tu bole diterima ke dlm Islam utk kes zina....ce citer ce citer....kalau bole bg tau kitab mana yg diambil agar aku bole rujuk....mein kampf ke....kitab Judaism ke

      Delete
  4. Zhao xi....... bahasapun x betul nk komen psl islam.... blah la..

    ReplyDelete
  5. Blok yg x berani nk siarkan komen2 yg membangkang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku bangkang lepas je...apa masalah ko? kahkahkah

      Delete
  6. Mana Juragan 69 ni, dah rindu sangat nak dengar komen juragan ni... Dah takde masyukk ka bhai Juragan.

    ReplyDelete
  7. tabong arak umno pun halal....betui2 pokemak.


    tajoodinz roumly

    ReplyDelete
  8. org Umno pn kaki tonggang arak.. tokey kilang arak.. pegang saham arak.. camana nk keluar cadangan larangan minum arak.. bila keluar post ni.. yg komen sakit hati tu org umno le.. rosak umno musyrikin melayu jahiliyah ni semua..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari