boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, October 1, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO .. Rakan UMNO ...PPP pulak...

Salam sejahtera...

Dalam akhbar utama hari ini sibuk pulak adik beradik UMNO suku sakatnya dalam BN PPP pulak bergaduh, di antara Naib Presidennya Datuk Nik Sepia dengan Timbalan menteri JPM Senator T Murugiah... Ini rupa Nik Sepia.. nanti aku cerita kisahnya....






Yang ini aku tak payah cerita tak,, yang inilah itu hari terbeliak biji mata marah kat wartawan bila wartawan soal dia buat mesyuarat kahas PPP hentam Presidennya M Kavies..., mampuih kalau dok nak pikiak masaalah orang main politik tanpa sandaran ugama..Masaalah dia lantak pi lah.. nak pecah belah ka apa mampuih pi...



Cuma aku nak cerita yang aku dapat dari hak dalam gambar ni baju kelabu taik anjing tu.. dia ni bekas Pengarah Perikanan Kelantan, yang baru-baru ni ditahan SPRM atas tuduhan rasuah.

Pada 3-4 tahun lepas, rumah Pengarah Perikanan ni buat kenduri kahwin, aku kena pergi walaupun pada mulanya dia tak jemput aku, sebab dia ni bos aku juga dulu.. bila aku kat rumahnya pada sebelah petangnya sampai sebuah kereta mewah ke rumahnya... terkejut aku.

Rupanya yang datang Datu Sepia ni dengan bini dan anak-anaknya.. tapi bukan kereta yang dalam gambar ni... kereta ni plet siam, kerata lain.. Plet No nya DAN 1...

Lalu Pengarah Perikanan ni cakap dengan aku, aa mu tengok.. Dato Spray mai rumah kawe... kawe pengarah Perikanan, nak tak nak dia kena mare rumah kawe...

Pasai apa dia panggil Dato Spray.. rupanya ada cerita... dia nilah yang dituduh spray muka Mahathir sewaktu Mahathir pergi lawatan ke Kelantan sewaktu kat Airport.
Dan daripada kejadian tersebut datuk ni dipecat dari UMNO lalu masuklah parti PPP jadi Pengerusi Kelantan.. Datuk ni memang kaya.. tapi tak popular macam orang lain, hartanya banya dilabur di Thailand.. projek Nelayan Laut dalam.. Itu pasai dia baik dgn bos aku ni, Pengarah Perikanan Kelantan.

Masa dia dok sembang dengan seorang Pegawai, bini dia dok cerita nak dapat No Plet kereta DAN 1 tu pun, dia bid kat JPJ sampai RM88 ribu.. kalahlah pihak Istana Kelantan, sampai macam tu sekali ...
Mengikut dari cerita bos aku tu, dengan orang-orang PAS ia cukup tak suka, tetapi dengan NIK Aziz dia suka pulak, mungkin Nik Aziz MB agaknya.. Inilah manusia....

Hairanya.. Duit ringgit, harta, bini lawa Doktor pula tu, nak apa lagi.. tu pun aikk dah duduk juga dalam politik,, tak kiralah... PPP pun PPP lah.. syarat duduk dalam politik... sayang... seribu kali sayang... alangkan baiknya kalau ia duduk dalam politik PAS...ada juga kebaikan untuk Islam... ini pi duduk dalam parti hindu Paria yang jadi ketua....INILAH HASIL DIDIKAN TARBIAH DARI PARTI UMNO.... KELUAR SEKULAR MELAYU MASUK SEKULAR CAMPURAN... MOGA-MOGA DATUK NIK SEPIA DAPAT HIDAYAH MASUK PAS LEPAS INI.....

5 comments:

  1. Kelantan dilanda ribut kencang
    KOTA BHARU 30 Sept. - Ribut kencang melanda beberapa kawasan pesisiran pantai di negeri ini hari ini mengakibatkan seorang maut, empat parah manakala lebih 100 buah rumah rosak.

    Menurut Jabatan Meteorologi Kelantan, angin kencang yang bertiup selaju 50 hingga 60 kilometer sejam itu melanda beberapa kawasan pesisiran pantai di Kelantan dan Terengganu.

    Kejadian yang berlaku kira-kira pukul 3.30 petang itu mengejutkan penduduk terutamanya mereka yang berada di tempat terbuka. Kebanyakan mereka bertempiaran lari mencari tempat perlindungan lebih selamat ketika ia melanda secara tiba-tiba.

    Ribut yang disusuli hujan lebat itu melanda beberapa kawasan jajahan Bachok, Pasir Puteh dan Tumpat yang terpaksa bergelap ekoran bekalan elektrik terputus.

    Sehingga lewat petang ini, pasukan Bomba dan Penyelamat Kelantan menerima hampir 50 panggilan kecemasan, kebanyakannya di jajahan Tumpat.

    Mangsa yang menjadi korban dihempap pokok tumbang ialah seorang gadis, Nurul Ain Ibrahim,19, di Bachok manakala empat yang cedera ialah peniaga di pasar Pengkalan Chepa, dua daripada mereka ialah Mohd. Hazrul Ismail, 27, dan Yaakob Yusof, 70.

    Tinjauan Utusan Malaysia di sekitar bandar ini dan Bachok mendapati, berpuluh-puluh batang pokok dan papan iklan tumbang sehingga menimbulkan keadaan kelam kabut.

    Jurucakap Jabatan Meteorologi Kelantan memberitahu, laman web jabatan berkenaan telah mengeluarkan amaran ribut petir dan hujan lebat di seluruh daerah di negeri ini kecuali Gua Musang bermula pukul 3.50 petang sehingga awal malam ini.

    Bagaimanapun, menurut jurucakap itu, amaran tersebut hanya bersifat sementara dan kekuatan angin itu dijangka semakin lemah menjelang malam ini.

    "Amaran laut bergelora turut dikeluarkan dengan ombak setinggi 3.5 sehingga 4.5 meter dan kelajuan angin mencecah 60 kilometer sejam bermula hari ini sehingga esok," kata jurucakap itu.

    Dalam pada itu, Pengarah Bomba dan Penyelamat Kelantan, Azmi Osman berkata, pihaknya sehingga kini masih belum dapat mengesahkan jumlah kemalangan dan nilai kerosakan berikutan kejadian petang ini.

    "Ribut ini dikatakan berlaku dalam tempoh 30 minit dan melanda beberapa kawasan di Jajahan Tumpat, Kuala Krai, Pasir Mas, Pasir Puteh, Kota Bharu dan Bachok.

    "Sehingga kini, seorang disahkan meninggal dunia manakala empat lelaki cedera dihempap dahan patah. Keadaan mereka yang cedera dilaporkan stabil dan kini dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II," katanya.

    Woi celaka manjung mari? mana nik aziz barua cinabeng nya woi. mana adun merangkap mb ? tak pergi pun melawat mangsa ribut.

    woi celaka manjung mari? negeri orang pas pun kena ribut juga ke? ni bermaksud doa nik aziz bebal tu tak diterima allah lah ye... mampos manjung mari, khaik ptuih ,,, mampossssssssssssss

    ReplyDelete
  2. Khaak..ptuih..!Hahaha..anak sapa la budak kat ataih nie...orang asli dalam hutan banat kat Pahang nun lagi baguih dari dia nie.. kesian kat pak dia nie dapat anak macam nie... Tapi, mampuih pi la kat dia..

    ReplyDelete
  3. Hoi manjung mari celaka cinabeng, dan anon khaik ptuih, memang lah hanat la kau ni ye....

    kalau datuk spray masuk pas terus hilang dosa dia dulu ke? macam ni semua orang kena ada borang keahlian pas di pinggang la ye, buat tangkal dan azimat, bila rasa nak mati ke atau kalau dah mati pun buat wasiat sikit bila mati kena letak bersama borang keahlian pas dalam kain kapan, sebab kalau ada "pas" masuk tu lagi mudak masuk "tempat" yang bernama "manjung mari mampos celaka"

    mampos manjung mari

    ReplyDelete
  4. berani dengan Anonymous je? fuh.. lagi teruk macam ni, nyorok belakang2 kutuk , maki org.

    Bang MM, aritu awat tak info ada perjumpaan kt rumah OM. Heheh.. saya ada balik sampai Rabu hari tu. Mungkin abg tk pasan saya ada selit kt komen posting mane ntah. Minggu depan insyaAllah selasa sy ada di manjung.

    ReplyDelete
  5. Aro....

    Selamat Hari raya...

    Pertama sekali saya minta maaf kerana tak ingat hang ada kat Manjung, kami memang ada dok sembang pasai hang juga...MSK pun dok cerita yang hang ajak bergambar dengan dia di Permatang pasir....

    Yang Keduanya, Program ni OM yang buat, buat kat rumah dia, saya sebagai jemputannya, jadi hang faham ajalah kan... Ini program OM..
    Harap Maaf...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari