boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, August 19, 2010

Apa Kata UMNO??!! Gelojoh betul Zambri ni...

Aku masih nak mengata lagi, aku tak peduli ....


Bila aku aku perati gambar diatas tu, timbul perasaan seolah-olah minggu depan ni 1 Syawal..., sedangkan puasa belum pun 10 hari lagi....

Oii ada 20 hari nak kena puasa..., kenapalah kalut tak ketahuan sangat ni..., seolah-olah nak hantar bungkusan tu ke planet lain Marikh ka atau ke bulan....

Kesian kat anggota tentera dan polis, bungkusan inilah sebagai tanda ingatan kerajaan UMNO kepada anggota yang bertugas pada hari raya pertama... dah 52 tahun UMNO memerintah, rupa inilah aja yang mereka dapat, langsung tak ada pembaharuan...

Dari pengalaman aku yang lalu, aku biasa juga dapat sekali, bukan kerana aku bertugas, tetapi ada lebih, pegawai aku waktu tu, Dato Laksma Anuwi (sekarang ni Panglima Wilayah Laut ll Sabah) bagi kat aku satu bungkus, apa isinya, yang aku ingat ialah kain pelikat, serunding dan ada sedikit kueh kering yang disikan dalam tupperware besar sama saiz dengan bungkusan tu...

Ada satu tahun tu, bungkusan-bungkusan kueh tu telah diceroboh oleh pihak yang dipertanggungjawabkan, setiap bungkusan tu ada sekotak rokok benson &hedges 20 batang, banyak bungkusan yang hilang rokok dah hilang, rupa-rupanya dikebas oleh pihak anggota regulating (tatatertib).

Apakah rasionalnya si zambri memberi teralu awal..., he he... kena jaga yo.... DUN Pangkor lebih 9000 undi POS... nanti kut-kut terlupa nak bagi... huh.... kacau...dan nak aku nak bagi tau, baru-baru ini Laksmana Madya Dato Seri Ahmad Kamaruzaman (dalam gambar tu) telah menjalan satu tugas yang cukup baik bagi pihak peribadi politik masa depan Zambri..., jeng-jeng.. tunggu.... masa dan ketikanya, nanti aku cerita...

Jadi bagilah awai-awai... tak biasa buat dek oleh menteri besar lain sebelum ni.... hebat mu Zambri...

8 comments:

  1. kan aku dah cakap dah si setan ,babi,barua,celaka manjungmari ni,,, semuanya tak kena kalau bn buat,,,,
    wahai penyokong manjungmari yang ada otak babi,,,, elok ke cara manjungmari tua yang hampir dah nak mampos ni beri komen ni,,, ooo wahai penyokong celaka!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Anony ...

    Siapa setan, siapa babi, siapa barua, siapa celaka, siapa yang otak babi kau atau aku...

    apakah yang komen tu tak betul..., ko cakap lah.. jangan kira nak maki tak tentu pasal..
    kau bagi tau kat MB kau tu lain kali kalau nak buat sesuatu fikir dulu, kalau tidak siaplah kena komen dengan aku...

    dan kau ni memang jenis manusia dilahirkan bodoh atau bangan agaknya, tak tahu berfikir, yang kau tahu maki orang sahaja ya...

    Kenapa kecik-kecik dulu kau tak mampos, sesia saja mak dan bapa kau belau kau bagi kau hidup, bila besar bodoh dah mampos, tak reti bahasa...

    lain kali kau kau komen maki hamun kat aku, aku tak kan siar lagi.., kau faham, belajar dulu nak komen.., tau, belajar dulu, jangan jadi bodoh,,,

    Itulah, sokong lagi UNOngok tu, pasal tu kau bodoh, yang kau pandai maki aja.... bodoh...bodoh.. hu hu hu..

    ReplyDelete
  3. salam boss,
    toksah layan laa budak tu buat kurang pahala posa jaa.. memang bebudak BN ni perangai mcm tu.. keh keh keh mesti ahli pekida atau perkasa mamat anon tu.. dah laa komen tak letak nama.. pengecut laa tu..

    ReplyDelete
  4. Budak anon penjilat UMNOgok tersilap masuk...ni tempat UMNgnok kena maki.

    Menyokong penuh usaha Tuan Haji...kezaliman didepan mata patut kena maki..

    ReplyDelete
  5. anonymous makin lu 'menggilababi', makin terserlah 'tanduk' mu. Makin lu hentam brader gua, makin terbongkarlah apa yg tersirat. Tak sabar gua nak tunggu 'aksi lakonan' Dato K! hehe

    ReplyDelete
  6. SYabas manjungmari, Tutuh betul2 mamat UMNgOks tu...tersungkur dia, baruu dia tau!!!!...melayu UMNO memang jenis xde moral, xde budi bahasa, dia tu lah babi sebenarnyer, pasai nyer BN = Babi negara, dah memang betui.

    ReplyDelete
  7. oi manjungmari???? mana kebebsan yang selama ni kau dok canang canang tu,,,,,, baru kena kutuk oleh anoni pertama tu pun dah tak nak siar cerita....

    apa ni bro??????

    ReplyDelete
  8. Anoni2 pencacai ameno ni dah ditutup mata hatinya, tak nampak yang salah, pandangan anoni2 pencacai ni semua yg ameno buat adalah betul, duit beli bungkusan tu duit siapa? Duit ameno ke? Kan duit rakyat, kalau betul hebat, jangan guna duit rakyat guna duit ameno!!! Lepas tu beritahu semua orang "Ini projek Ameno" baru lah betul. Ini tidak sikit2 "babi" macamnana anak tak tiru perkataan si bapak. Kesian anoni2 ameno.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari