boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, August 14, 2010

Nak hapus ISA... Kena Bersatu...

Salam Sejahtera...

Hamba Allah didalam gambar di bawah ini kurang dikenali,.. tak popular seperti mana Abu Talib Othman (Mantan Peguam Negara) Pengerusi Suhakam sebelum ini..



Namun bila terbaca kata-katanya...

1. ISA ini adalah tinggalkan sejarah. Dunia sudah berubah. Darurat sudah berakhir. Tidak ada lagi komunis. Mengapa ISA perlu dikekalkan?

2. Kita boleh memperketatkan undang-undang lain bagi menjamin ketenteraman awam dan keamanan. Perketatkan undang-undang hasutan atau mungkin juga adakan akta anti-pengganas.

3. ISA ini agak kejam dan kuku besi. Dan pasukan keselamatan serta pihak berkuasa hanya menggunakannya bagi memudahkan kerja mereka.

Itulah 3 kekatanya yang aku petik dari SINI.

Namun termaktub sudah dari dulu, kini dan selamanya, selagi nama itu UMNO selagi itulah ia tak akan peduli apa yang diperkatakan oleh sesiapa sekali pun, yang penting keselamatan masa depan politik UMNO, bayangkan hukum dari Allah sendiri yang termaktub dalam Al-Quran UMNO sanggup tolak, ini kan setakat teguran dari Pengerusi Suhakam, apa ada hal...

Maka itu sebablah agaknya Tan Sri Hasmy ni mencabar rakyat Malaysia supaya menukar kerajaan yang sedia ada..., barulah ISA dapat dihapuskan...

Aku pun SOKONG saranan Tan Sri tu...

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari