boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, August 6, 2010

Apa Kata UMNO/Perkasa?!! - Polis gunakan akta apa ni...

Salam sejahtera....

Sama-sama kita perhatikan gambar di bawah ini...


Presiden Parti Kepala IkanBusuk baru lagi kesnya, 29 Jul yang lalu,, belum pun 1/2 bulan, perati tengok bagaimana keadaannya, siap lenggang mak limah, keluar dari mahkamah, diraikan dengan penuh hormat oleh abang-abang polis yang sedia berkhidmat......

Yang sorang lagi ni, General Manager Sime Darby, kesnya pagi tadi, perhatikan bodynya, perut lepas ke depan, nasib baik tak perutnya buncit macam perut aku,,, tangannya kedua-dua belah sahih digari di belakang, sambil dipegang oleh seorang abang polis dengan penuh tanggungjawab di hadapan kamera wartawan...

Kenapa yang kepala ikan tu tak kena gari,,, itu persoalannya, apakah undang-undang Malaysia aad first class, ada second class dan third class,,, atau pun undang-undang di Malaysia ini undang-undang sarang labah-labah..., nyamuk, agas sangkutlah kat sarang tu, kena lalat atau kelkatu maka terlepaslah ia,,, kena pula di libas oleh sayap gagak hitam, sarang lelabah tadi terus hilang entah kemana...

UMNO, UMNO.... cukuplah undang-undang ciptaan hangpa ni,,,,.


7 comments:

  1. Teman nak tanya pada penyokong-penyokong PAS.

    Apa kata penyokong PAS bila Shah Alam, bandar yang dulunya majoriti besar Islam-Melayu semasa zaman BN-UMNO, kini akan menganjurkan Majlis Mari Masuk Kristian pada 4 September nanti iaitu di minggu terakhir Ramadhan yang mulia?

    Yang sedihnya, ia bukan akan dianjurkan di kawasan terpencil atau di gereja kecil, tapi nah, di Pusat Konvensyen Shah Alam.


    Majlis ini mengajak semua untuk sama-sama mengalami dan menyertai Kristian. ("come experience and join us", kata posternya. Tapi siapa yang diajaknya?? Berapa ramai orang Kristian di Shah Alam?

    Setahu saya, dulu semasa zaman Shah Alam di bawah BN-UMNO yang jahat, Shah Alam ini ditubuhkan oleh Kerajaan Barisan Nasional sebagai bandar Melayu-Islam, untuk dihuni oleh orang-orang Islam dan mengenakan berbagai-bagai sekatan terhadap aktiviti-aktiviti maksiat dan aktiviti sebegini.

    Tapi sekarang di bawah Kerajaan yang mana PAS menjadi sekutu, begini ceritanya. Pulak lagi Ahli Parlimennya ialah orang PAS juga, Khalid Samad. Apakah PAS tak kesah yang mungkin ada anak-anak muda dari UITM Shah Alam atau UniSel Shah Alam atau PTPl dan sebagainya yang mungkin murtad akibat pembenaran aktiviti dakyah Kristian ini? Ada ulasan lain di sini.

    Atau adakah PAS sekarang memegang prinsip samarata, iaitu jika orang Islam boleh berdakwah dengan bukan Islam, maka orang bukan Islam juga boleh berdakwah dengan orang Islam. Ini adalah prinsip DAP. PAS juga sudah tukar prinsip kah? Boleh terangkan.

    Bangsat sangatkah orang Islam Shah Alam sekarang sampai redha dengan benda-benda begini. Atau adakah undi lebih penting dari segalanya?

    Atau mungkin akan ada yang kata "Lebih baik masuk Kristian dari masuk UMNO!".

    Ko guano?

    ApaKataPAS!!??

    ReplyDelete
  2. Anony..6:01

    Apa cerita ni...., dah masuk rumah orang main redahaja, cerita bab orang Islam,, masuk salam pun tak bagi, beginikah budaya melayu UMNO,,,

    Nak aku kata bodoh tak sepatutnya,, tetapi cubalah fikir balik oii, posting aku ni kisah bab polis, yang ko masuk lain topik apa hal,,, carilah blog ko yang sesuai...

    Kemudian, posting aku ni, aku sertakan bukti yang nyata, paling koman pun aku letak gambar bagi menguatkan cerita aku tu...

    Ko main buat cerita macam ni,, siapa yang boleh percaya,,, dan ko sendiri pun anony..

    Ambik balik ko guano ko tuuu...

    ReplyDelete
  3. entah, tetiba jer mengarut orang2 umno nih. kang aku kata hangpa bodoh kan marah. kaji dulu satu2 isu baru hang tahu betoi ka salah. hang kabor kat teman apa yang hang rasa betoi gambar tu?

    ReplyDelete
  4. woi manjung setan x babi dan anon yang menyokong tu....

    aku redah rumah kau sebab kau tak kan post kan kalau cerita macam ni... wahai manjungmari anak babi
    asyik asyik bukti je bila kena atas kepala pelir puak puak kau...
    kalau fitnahtun dlm haprakah kau tu elok la pulak tak payah bukti,,terus percaya je wahai manjungmari dah nak mampossss

    ReplyDelete
  5. celaka betul orang umno punya bahasa anom August 6, 2010 11:04 PM tu

    ReplyDelete
  6. anoni kata, "woi manjung setan x babi dan anon yang menyokong tu...."

    Dah berzikir balik anoni ni, kesian aku tengok ko ni anoni, cuba buat2 mengucap dari menyebut khinzir saja. kesian anoni walau pun ekstrim dgn ameno apco pun sampai masa ucapan ameno itu tidak memberi apa2 makna. Fikir2kan lah.

    ReplyDelete
  7. org yg maki hamun tu sah tak ada mak bapak ,,,,,,anak haram agak nya

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari