boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, August 22, 2010

Apa Kata UMNO??!! Sepetang di Dewan Gandi Setiawan..

Salam sejahtera...

Sejak dari malam tadi selepas solat tarawih, aku diminta oleh kekawan beramai-ramai menolong memasakn 5 ekor kambing yang disedekahkan oleh seorang jemaah untuk disedekahkan kepada fakir miskin.

Pagi ini jam 8.30 pagi selepas kuliah sambung lagi sehingga zohon baru selesai, alhamdulillah untuk petugas dapatlah lauk khorma kambing seorang satu towpow... pergghh, kambing bow makan malam nanti..

Dalam masa nak balik tengok h/p ada sms dari Pembantun Dato Ngeh, Jason bagi tau ada program di dewan Ghandi Steawan jam 2.ptg... Bergegas aku ke sana selepas waktu zohor....

Aku tak tau cerita apa yang tertulis dalam akhbar ni, mungkin MSK boleh baca dan faham kut, sebab dia dok India lama sewaktu dia muda dulu......


Mengikut berita yang aku dapat dari beberapa kekawan India disitu, ramai yang aku kenal, mereka memaklumkan program petang tadi tu ialah dailog bersama MB Zambri dan Pegawai Daerah Manjung.... tetapi bila diberitakan yang wakil-wakli rakyat pembangkan akan turut bersama, Zambri dah kecut telor tak berani turun, mungkin program tu dibatalkan...








Tetapi saudara-saudara kita dari kaum India tetap mengadakan juga perjumpaan itu....


Yang aku kenal dalam program tu bekas speaker Sivakumar pun ada, YB Kulasegaran dan wakil PKR Saudara Shanmuganathan..


Apa yang aku dapat tahu, hanya pengakuan Zambri selaku MB dan Mahyuddin Yassin selaku Menteri Pelajaran di akhbar sahaja, tetapi bukti bertulis hitam putih di Pejabat Tanah tiada, mereka merasakan tertipu dengan permainan politik haprak Zambri...

Baru mereka tahu siapa Zambri, kalau kuasa MB pun beliu sanggup menerimanya dengan cara paling terkutuk dan bangsat dalam sejarah adap melayu, inikan pula setakat sebidang tanah hak persendirian, apa dia peduli....,


Anne yang sorang ni, kalau warga anggota TLDM dan Dorkyard ramai yang kenal, beliau ialah abang kepada YB Kulasegaran, kedainya ada di pekan Lumut, dia ni kalau siapa nak pinjaman wang segera pi jumpa dia, bawa buku bank dengan card akaun gaji, boleh kira punya, nanti bila cukup bulan pakat pergi mengadap dia ambik gaji dari dia, sebab dia dah jolok card ti pag-pagi lagi kat bank...

Ada cerita lagi kisah di Dewan Ghandi ni, kalau nak tau serba lanjut masuk ke blog brother aku otai-manjung. Dia siap bawa Video camera petang tadi, bila OM sampai aku pun kira nak balik, terlalu letih sangat..., sampai rumah sempat tidok sekejap... Jam 4.30 jaga, OM hantar SMS, bagi tahu kumpulan DIA telah berarak ke Balai Polis Stiawan..., dan ramai yang kena tahan....

Tunggu besok, aku upload gambar-gambar di sekitar Balai Polis Stiawan..., penat sangat dah... aku nak solat terawih...busszzz.

4 comments:

  1. Bulan posa....saja buat isu...biasa perangai depadepa yang suka main isu....tiup semangat anti itu/ini....buat kecoh.....bagus MM balik tidoq dari dengar tak isu nak jadi isu.... buat kecoh ...cari pengaruh...MELUAT bagi orangorang yang tahu dan duduk perkara sebenaq.....BUAT MALU AJE...

    ReplyDelete
  2. Salam Tuan,
    Ana ingtakan tadi Gandhi tu merujuk kepada ZAmbry,,ohh rupa rupa nyer memang ada tempat berkumpul sempena nama Gandhi pemimpin india tu....nasib baik ana baca sampai abis entry anta ni sheikh manjung.

    ReplyDelete
  3. mm ni calon dun pasir panjang pru13 nanti

    ReplyDelete
  4. mm jadi calon dun pasir panjang, ana sokong.......tapi prolah sikit, yang betul ceritakan yang betul, yang salah highligh,cerita seperti entry CINA islam...tuu baru gua respect.....

    kita ni sudah diabad 21, bukan dehgaq dan sebar seperti di kedai kopi....kita juga tahu apa yang benar, apa yang gromal, hentikanlah...........pas aku akan pangkah mm.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari