boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, August 4, 2010

Apa Kata UMNO?!! - Musabaqah Al-Quran Malam. Dimana Menteri UMNO..

Salam Sejahtera...

Malam tadi sempat juga tengok TV1 upacara gilang gemilang penyampaian hadian majlis musabaqah Al Quran di PWTC.

Nampaknya tahun ni serba serbi malang buat rakyat Malaysia yang mengambil bahagian, Piala Thomas baru-baru ni bungkus, kemudian yang terbaharu Sepak takraw permainan pusaka orang melayu, pun bungkus dengan Korea Selatan dan malam tadi musabaqah pun johan qari dan qariah lepas ke negara Mesi dan Pakistan.

Malaysia yang kononya negara Islam, sepatutnya bila menganjurkan acara antarabangsa dimana 47 buah negara dan 74 peserta yang mengambil bahagian, sepatutnya Perdana menteri kena ada bersama dengan SPBY Agung Tuanku Mizan semalam, ni dia dah awai-awai belah pi cuti keluar negara, kenapa ... tak ada tarikh lain lagi nak bercuti.....

Adakah sakit telinga bila mendengar ayat-ayat suci dibacakan, atau pun seperti yang yang dikatakan oleh Lokman Adam iaitu First Lady Malaysia mempunyai nafsu kelihatan cantik tak sesuai pergi majlis tersebut????...

Kalau PM tak dapat hadir dah pergi bercuti, OK..., TPM pi mana?!!!, yang ada terkonteng-konteng sesorang ialah Jamil Khir sahaja, sedangkan Menteri Agama Brunei Darus Salam pun boleh hadir,

Mana menteri-menteri UMNO yang lain, apakah mereka berkabung kesedihan diatas kematian bekan ADUN dengan PAnya, ataupun juga sibuk nak bertahlil ke atas arwah simati!!!




3 comments:

  1. sdra manjong,
    apa mslahnya bila program tu menteri umno tak hadir..itu program masyarakat dan seluruh rakyat..bukan partii..Yang Di Pertuan Agong tu siapa..tuanku tak layak ke?nak politik pun cari lah isu lain..ngong.

    ReplyDelete
  2. biasalah bro...mlm mlm aku gi kiraoke..dangdut..atau gi makan pau kaya....ini quran quran ustaz jer gi...kita orang politik..mana boleh campuraduk dengan agama ....

    lagipun dosa pahala hak individu bro..gua banyak fulus ..besok mati gua bagi projek tanam mayat gua pada kontrektor klas F bro.....lepas tu gua wasiat orang baca quran atas kubur gua setiap hari ...mintak jemaah surau buat tahlil kat hotel 15 bintang..siap pakej 7 hari 7 lm.....free...tentu depa serbu bro...

    tentu banyak orqng doakan gua...takkan gua tak masuk surga bro....

    kah kah kah kah kah kah ...

    ReplyDelete
  3. sadakallah hilazimmmmm

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari