boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, July 29, 2011

Kekalahan Malaysia dengan Singapura - Najib hilang satu modal politik...

Salam sejahtera,

Apa lagi yang boleh nak dikatakan dengan keputusan di Stadium Nasional Bukit Jalil malam tadi, kalau tanya kat aku baguih juga Malaysia kalah... bila aku tengok pemain dari Cina menyumbat gol penyamaan timbul seronok, bukan apa, Keupayaan Malaysia semakin tertekan.... baru ummph..

hangpa nak kata aku tak ada semangat patriotik... lantak pilah... seperti yang aku dok sebut semalam, kalau Malaysia menang Najib lagi besaq kepala, banyak modal dia lagi untuk nak mengempen PRU13 yang semakin dekat, itu satu faktor,

Aku dok terbayang, tiket paling murah RM30, tak dok kira yang mahal,, pukul rata RM30x85000 FAM dengan Stadium dah dapat kutip RM2.55 juta, duit rakyat, tak termasuk ulat-ulat yang ambik kesempatan menjual semula tiket dengan harga RM50 setiap satu.pandai depa buat bisnes...

Kesian pada penonton-penonton,, duit habis beratus,, keputusannya errmmm....







Bila aku dok baca dari blog Dato AKJ, dia sarankan kalau pemain Malaysia nak kuat sehingga mencapai taraf dunia, pemain-pemain skuad harimau perlu di "KASI'... wakaka pakai minta cerailah Rita Rudani.......

Team Malaysia kalau bermain dengan team wanita dunia pun belum tentu lagi boleh menang... tudia... aku tak tau kenapa Dato AKJ boleh mengkritik sampai begitu sekali,,,, dan banyak lagi kritikan pedasnya.....baca kadirjasin.


Apa yang aku dok nampak inilah kesan terbaru buat rakyat Malaysia bila pengaruh sukan tidak diawasi, budaya-budaya luar yang kita dapat...


Dan budaya sebegini yang UMNO suka pun,,, kerana ini warisan penjajah...



1 comment:

  1. aku ada cadangan:

    malaysia kena fokus pada sukan yg lebih berpotensi untuk menang mcm badminton, squashy, menembak atau memanah ke apa apa ke.. lupakan je bolasepak!! ngabehkan boreh je.

    kalau ada sea game ke.. apa jadah game ke, tak payah laa hantar team bola. bajet besar tapi tak pernah menang. dah laa pemain ramai, pegawai yg ikut pun sama ramai dgn pemain.. memang ngabihkan duit..

    sori, aku sayangkan sukan bolasepak, tapi aku lagi sayangkan duit rakyat yg dibelanjakan untuk hantar team bolasepak :)

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari