boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, January 28, 2011

Interlok - UMNO tak ada telur..


Salam sejahtera...

Kesian kepada para sasterawan-sasterawan negara, Nilai hakcipta hasil dari karyawan mereka dah tiada nilai lagi dan tidak berharga..

Siapa sangka boleh sampai ke tahap ini jadinya, mantan PM Dr Mahathir pun baru nak bersuara, DI SINI.

Sedangkan waktu ia berkuasa dalam eranya, khak.... ptuiih....., sama juga dengan yang dok ada sekarang ni,, bila dah tak berkuasa baru nak bersuara. sedangkan Dr Mahathirlah segala puncanya....

Ini menunjukkan UMNO dah lemah, UMNO dah sampai tahap menopause dah, tiada ubat atau suppliment yang berupaya nak membantu menguatkan kembali UMNO,, kenapa... sebab UMNO tolak Islam, mana mungkin Allah nak membantu bila hukum-hakamnya dipermainkan,, dan inilah satu dari bala akibat kelemahan UMNO..

Sedangkan terbukti sudah dalam Pakatan Rakyat, PAS berjaya memberi kefahaman kepada rakan-rakannya terutama sekali dari parti DAP, mereka sudah boleh memahami Islam, mereka sudah tahu yang judi itu haram dan tak sesuai untuk manusia, pimpinan DAP lebih faham isu sosial dari pimpinan UMNO, kalau isu besar boleh diselesaikan, Insyaallah setakat isu sejarah dah tentu tak ada masaalah ,

Wahai saudara-saudara ku umat melayu sekelian, isu Interlok ni, aku bersetuju dengan pandangan Dr Mahathir dari segi faktor sejarah, lagi satu pandangannya mengenai sistem beraja berkuasa mutlak., he he kira Mahathir ni penderhaka jugalah ya...

Cuma di sini aku nak peringatkan, hari-hari yang berlalu mereka dah pertikaikan isu azan di masjid-masid, isu buku Sastera Interlok yang menyentuh perasaan dan sentivity mereka, tidak mustahil di masa akan datang mereka akan pertikai ayat-ayat suci alquran supaya jangan di baca atau ditulis makna ayat dalam bahasa Malaysia,, terutama sekali surah al-ikhlas...

Kepada siapa kita nak mengharapkan untuk mempertahankan ini semua... UMNO... phoooorah......

9 comments:

  1. Apa yg tuan hamba buat pulak utk selesaikan masalah ini?

    ReplyDelete
  2. Anoni...

    Apa yang aku buat untuk masaalah ni...

    Kalau aku, aku berjanji,, bahawa sanya aku, isteri dan anak-anak aku tidak akanmengundi UMNO setiap kali PRU...

    Sebab UMNOlah tukang bagi lungku semuanya,,, nak selamat Sastera,, phooran,, Bahasa Melayu dalam PPSMI pun tak boleh selesai.. apa cerita..

    ReplyDelete
  3. Aku sokong Manjung Mari..orang lain BERAK merata jalan..tanya kita pulak..minta tolong CUCI..masa BERAK tak tanya pun.. kwaaaa

    ReplyDelete
  4. aku pun sokong manjungmari... sebab manjung mari ni memang bagus, baik hati, cerdik, berfikiran waras, semua ada. manjungmari ni kalau kita lantik jadi pm pun layak sesangat sangat. sebab manjungmari orang yang amat hebat. kp kp kp kp kp kp

    ReplyDelete
  5. apa bodo punya soklan daaaaaa anoni...

    ReplyDelete
  6. baru kali pertama kunjung blog ni. X kenal pun blog ni. X popular langsung. Selalunya kalau blog2 akan jadi popular bila artikel dlamnya mantap2. boleh jadi santapan untuk semua lapisan masyarakat.

    tapi blog ni lebih kepada emosi dan analisis tanpa fakta. main ikut kepala ja..orang kedai kopi boleh la layan blog ni. Patutla tak popular pun.

    ReplyDelete
  7. tobat aku benci umnoJanuary 29, 2011 at 7:01 PM

    tengkorak engkau la anon 3;41pm woii... kalau tak popular pon, apa yang hengkau sakit??? PTTUUIII

    ReplyDelete
  8. aku langsung tak benci mm, sebab mm ni memang bagus

    ReplyDelete
  9. hmmm, betullah, blog ni xda kualiti. ptotla tak popular.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari