boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, July 27, 2011

Game Over - Perkhidmatan Najib tamat...

Salam sejahtera,,,

Baru dok belajar mencuba siri alih bahasa, he he.


Game Over: It's either resign or snap elections for Najib, here's why



Pentadbiran PM Najib banyak menarik perhatian dan mengikut ramalan Najib berkemungkinan besar lebih cepat jatuh berbanding Pak Lah sebelumnya yang sekarang ini seperti anak kucing yang disayangi walaupun sikapnya yang amat suka tidurr… Rakyat Malaysia boleh memaafkan jika PM seorang pemalas tetapi jika PM seorang yang penipu, kotor dan kejam (atas dakwaan pembunuhan wanita monggollia) , hipokrit dan bodoh sombong merupakan factor rakyat menolaknya..

Seolah-olah seorang pun tidak ambil kisah bila Najib memaklumkan kononya ia sanggup mebatalkan cuti bersama keluarga di luar Negara kerana mahu lebih masa bersama rakyat , ini merupakan satu lawak jenaka terbaik semenjak Najib mengambil alih jawatan dari Pak lah, Jenaka yang dibuatnya itu bernilai apabila seribu buat pengunjung Facebooknya dengan mengelik “Likes”. Nampaknya BERSIH 2.0 tidak diperlukan lagi kerana Najib boleh dibersarakan dari jawatannya melalui tekanan dalaman parti UMNO sendiri, bukannya dari Pakatan rakyat. Kontroversi cincin berlian Rosmah yang bernilai US24 juta itu boleh membawa padah melainkan ia bersumpah lahanat…

Sesiapa yang nampak peranan Mahathir selepas isu BERSIH lebih merbahaya dan menyebabkan popularity Najib sama seperti mangkok tandas. Najib yang terlalu bodoh dalam pentadbirannya terutama dalam menangani isu keseluruhan episode BERSIH seoalh-olah seperti tikus membaiki labu. Najib sepatutnya tidak boleh bertindak bodoh sebgitu atau ia sememangnya bodoh, ditambah pula dengan isu-isu Rosmah. Mathai sendiri tidak menyukai Najib atas dua alasan iaitu hubungan rapatnya dengan Singapura dan masaalah bininya Rosmah.

Najib sepatutnya bersara awal, seelok-eloknya sebelum tamat tempoh penggalnya sehingga 2013, Dan jika ia masih merancang hingga ke tahun hadapan dengan dapat berseronok membuat lawatan sambil bercuti ke luar Negara dengan menggunakan wang rakyat yang membayar cukai atas kapasitinya sebagai PM, Oleh kerana impiannya masih mahu mengawal Putrajaya, Najib tidak ada lpilihan lain melainkan mengadakan PRU 13 lebih awal berkemungkinan sebelum 11.11. 2011, dengan ini dapat menghalang musuh-musuhnya didalam UMNO sendiri.

1) Perkasa Ibrahim Ali

IBrahim Ali lelaki yang anda gemar dan benci telah berjaya menjalankan tugasnya seumpama tahi lalat yang direstui oleh Mahathir untuk menolak Anwar, Pekerjaan utamanya ialah memujudkan huru hara dn suasana tidak harmoni diantara kaum-kaum di Malaysia, Anwar atau Mahathir tahu undi dari pengundi Melayu dan India telah kembali kepada UMNO dibawah kepimpinan Najib. Jika undi dari pengundi Cina juga dapat diraih oleh UMNO dan pembangkang akan hancur dan Najib akan menjadi amat berkuasa dan boleh menghalang pengaruh Mahathir.

Kita perlu tahu Mahathir adalah seorang pakar dalam permainan pecah dan perintah, selagi Ibrahim Ali secara berterusan boleh menanam semnagat perkauman dan menimbulkan kebencian antara kaum Melayu dan Cina, kekuatan Najib akan tercabar, Ibrahim Ali adalah seorang pengarah dalam Berjaya Group kepunyaan Vincent Tan kroni kesayangan Mahathir sewaktu menjadi PM. Jika Najib benar-benar yakin dan percaya yang Ibrahim Ali adalah anugerah tuhan untuk membantu undi membantu beliau maka ia layak apa yang ia dapat sekarang.

2) Timbalan PM Muhyiddin

Kita perlu lihat gambaran yang lebih besar bagaimana TPM mencurah minyak petrol ke tanah apabila setiap kalinya Najib memulakan satu projek baru untuk mendapat sokongan , seperti mana Najib memulakan seruan Konsep 1Malaysia, TPM masih mengekalkan konsep melayunya. Manakala Mahathir pula seolah-olah mengatakan tidak memahami apa itu !Malaysia. TPM memang seorang timbalan yang kuat dan mendapat sokongan padu dari golongan akar umbi, sudah tentu Najib tidak suka Timbalannya kuat seolah-olah menjadikan beliau lemah disebabkan sinara bintang Najib dalam politik semata-mata berdasarkan factor ayahnya Tun razak PM yang kedua, Najib dating dari golongan elit maka ia tidak pernah menghadapi risiko dalam erti kesusahan. Dari sini TPM bersama Mahathir mengambil kesempatan diatas isu BERSIH dimana mereka mendiamkan diri ketika najib menerima kritikan antarabangsa dalam menangani isu demontrasi BERSIH. TPM hamper-hampir mengecapi kejayaan….

3) Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Hussein

Pilihan TPM untuk menjadi PM terdapat satu lagi halangan untuk kepuncak iaitu sepupu PM iaitu Hishamudin Husein, Di Malaysia kelihatan stu-stu golongan elit mempunya hak istemewa menjadi PM, sepertimana Najib menjadi PM atas keistimewaan bapanya, Hishamudin juga meleleh air liur untuk menjadi PM kerana bapanya PM yang ketiga.

Tidak perlu diperkatakan lagi yang Mahathir ialah arkitek untuk membina dinastinya, beliau tidak mempunya masa lagi memandangkan dengan factor usianya, rancangannya ia mahu anak lelakinya sendiri mengambil alih takhta PM selepas Muhyiden. Tetapi Hishammudin yang mengawal polis dan apabila mengumumkan BERSIH satu pertubuhan haram , menahan pemakai T-shirt kuning, menahan kumpulan PSM6 dengan tuduhan yang tidak munasabah menunjukan beliau seorang yang bodoh dan mengotorkan pentadbiran sepupunya Najib.

Ada 6 faktor lagi seperti dibawah,,, aku dah tak larat dan salin semula,,, hangpa pi baca sendiri hDI SINI dan juga SINI


4) Bersih 2.0 dan Marina Mahathir

5) Utusan Malaysia

6) Matthias Chiang

7) Angkatan Amanah Rakyat (Amanah)

8 ) Sambungan Bourdon Perancis Scorpene



9) Mahathir Mohamad

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari