boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, August 6, 2011

Inikah balasannya untuk seorang anggota RELA..

Salam sejahtera,

Zaman waktu aku remaja di kampong penghujung tahun 70han, RELA ditubuhkan di kampong aku atas dasar untuk keselamatan kampong... Ramai warga kampong aku masuk sebabnya nak merasa menggunakan senapang patah yang dibekal kepada setiap platun...

Tak tugasan yang diamanahkan kepada meeka waktu itu, dan warga kampong yang masuk pun memang rela kerana mereka tidak dipergunakan...

Tetapi sekarang dah lain, anggota RELA dipergunakan dibawah arahan Kementerian Dalam Negeri, bermacam urusan-urusan penguatkuasaan oleh Jabatan Polis, Imigresen dan sebagainya selalunya akan dibantu oleh RELA, dan aku pernah dengar setiap anggota RELA akan dilindungi oleh insuran berkelompok...

Namun apa yang terjadi seperti yang dilaporkan dibawah bagi aku adalah satu penganiyaan...






Dimanakan slogan-slogan yang selalu kita dok dengar... " Kerajaan BN amat perihatin kepada rakyat..... apa cerita ni.... tolong habaq mai.....,




No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari