boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, August 11, 2011

Poster Kalimah ayat Seribu Dinar di bilik Lorong Haji Taib...

Salam Sejahtera…


Selalunya poster kalimah ayat Al-Quran dari Surah Al-Thalaq yang kononya boleh dijadikan ayat pelaris juga dipanggil ayat seribu dinar hanya digunakan oleh peniaga-niaga melayu dan ada segelintir mamak, entah dari mana amalan ini depa ambik untuk digunakan wallah hu aklam..


1000 Dinar Verse In Prostitution Room, How Despicable

Namun kini ayat tersebut terlah disalahgunakan sekaligus menghina kesucian ayat Al-Quran, apa tidaknya, ayat tersebut telah digunakan di bilik sundal murah di Lorong Haji Taib Chow Kit Kuala Lumpur.



Moga-moga ada tindakan daripada pihak penguatkuasaan yang bertanggung jawab,,,, pergi serbu ini dulu,,, dari dok pi serbu ke gereja…..

Sumber 1000-dinar- ....









2 comments:

  1. Banyak amalan khurafat yang dilakukan oleh umat Melayu. Mereka menyalahguna ayat ini sebagai pelaris pada ini jelas mengundang keruntuhan akidah. Di Kedah antara yang dijadikan pelaris adalah gambar Almarhum Sultan Abdul Hamid (Sultan Kedah yang lalu), memanglah tak salah untuk menghias gambar tokoh terkemuka Kedah itu di kedai-kedai... namun yang jelas kebanyakkan peniaga meletakkan gambar tersebut sebagai pelaris. Jelas niat dan perbuatan itu merosakkan akidah.

    ReplyDelete
  2. salam, ayat terakhir tu hati2 sikitlah ....tau tak cerita sebenar tuh.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari