boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, December 2, 2012

Kesian Kat DS Rosmah Mansur - Kempunan tak dapat duduk di tengah pengantin..

Semalam, ramai pencacai dan penjilat Rosmah Mansor marah kat aku, kata aku buat cerita bohong dan fitnah kat Rosmah Mansor. klik kenapa-rosmah-najib-tiada-di-resepsi.

Woi..tak ada apa faedah yang aku dapat dengan buat kerja sebegitu, Namun pagi ini terjawab sudah..


Rupa-rupanya program resepsi sebelum ni untuk peringkat level Muhyiddin Yassin ke bawah,,, manakala semalam level Najib ke atas.. 

 KUALA LUMPUR, 1 Dis -- Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah bersama Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah berkenan bergambar kenangan dengan pasangan pengantin Muhd Anas Zawawi Khalid bersama pasangannya Nasha Alyssa pada majlis resepsi perkahwinan anak sulung Hishammuddin di sini, hari ini.
Turut berangkat Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah dan Sultanah Pahang Sultanah Kalsom serta Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah dan Tengku Puan Pahang Tuanku Azizah Aminah Maimumah.
Turut sama Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Mohd Khalil Yaakob dan isteri Toh Puan Zurina Kassim, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali serta Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan isteri Datin Seri Tengku Marsilla Tengku Abdullah serta Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa dan isteri Datuk Siti Nurhaliza.
Nasya Alyssa, 23, bertemu jodoh dengan Muhd Anas, 25, anak sulung Khalid Mohamad Jiwa dengan bekas isteri pertamanya, Tengku Zawiyah Tengku Izham. 
--fotoBERNAMA (2012) HAKCIPTA TERPELIHARA

Ko orang tengok Rosmah,,, poyo aja.. kah kah kah.... tak dapat duduk tengah-tengah pengantin....,,.

Yang ini lagi satu hal... sebelum ini kat rumah menteri Raja Nong Cik, klik menteri-perdana-menteri-timbalan-pm. ini pun ramai yang kata aku wahabi dan sebagainya..,
  
KUALA LUMPUR, 1 Dis -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak merenjis tepung tawar kepada pasangan pengantin Muhd Anas Zawawi Khalid dan Nasha Alyssa Hishammuddin semasa menghadiri majlis resepsi perkahwinan anak sulung Datuk Seri Hishammuddin Hussien di sini, hari ini.
Nasha Alyssa, 23, bertemu jodoh dengan Muhd Anas, 25, anak sulung Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa dengan bekas isteri pertamanya, Tengku Zawiyah Tengku Izham. 
--fotoBERNAMA (2012) HAKCIPTA TERPELIHARA

Pembaca-pembaca sekelian.. tak kiralah ko orang UMNO atau orang PAS dan yang tak berparti dan sebagainya,, cuba renung dan fikir betul-betul... 

Beras , tepung dan kunyit serta garam yang digunakan itu semuanya bukanlah satu bahan yang diciptakan oleh Allah Ta’ala untuk dibuang-buang , ditabur-tabur , direnjis-renjis ataupun dicalit – calit , sebaliknya itu semua adalah bahan makanan untuk memenuhi keperluan fitrah seseorang insan itu sendiri "

Untuk pengetahuan lebih lanjut dalam isu ni hangpa boleh baca di upacara-tepung-tawar. 

Kalau hangpa rasa apa yang Najib dan yang sewaktunya itu duk buat tak menyalahi dengan agama Islam itu hangpa punya pasal, cuma aku sebagai hamba Allah bertanggung jawab, aku kena ,, terpulanglah nak ikut atau tidak aku tak rugi apa apa pun... tanggungjawab aku selesai... 

9 comments:

  1. Ooo..tak heran la.itu tinggalan & warisan majapahit dulu2..sbb tu ada pepatah bodoh biar mati anak jgn mati adat. bkn ke yg patut kena jaga anak sbb anugerah Allah,bkn adat..

    ReplyDelete

  2. UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

    2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ReplyDelete
  3. Fuh hebat ko konar baring punya seloka. Lain kali jgn terlebih ngutuk orang, kita tunggu anak betina jalang ko kawin yer, ada ke tk de bersanding. Kita yer, masa ko dulu pun ada jugak kan,, so keling lah ko yer wahai mnjungmari pengebas duit surau madah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jiran manjungmari ke? Satu kariah masjid? Apa barang kutuk dlm blog.... Klu aku, aku tibai dpn2.. Org jauh mcm aku jer yg sesuai kutuk dan maki dlm blog.... Spesis takde teloq la lu....

      Delete
    2. Sembahyang sama sama di suarau madah. Cuma gelagat sy je si tua penyonglap duit madah tk perasan. Org tua kutuk ni pergi terima br1m awal tahun hari tu,,,nyorok nyorok malu. Lepas dpt terus enjoy katak dn diam. Mm khaik ptuhi...

      Delete
  4. Boleh kah kita tabur beras kunyit untuk pengantin???? boleh!! jika pengantin itu ayam..!!!!!!! kah kah kah...

    ReplyDelete
  5. BOLEH KE KITA TABUR BERAS KUNYIT KEPADA PENGANTIN KETIKA ADAT PERSANDINGAN??? BOLEH!!! JIKA PENGANTIN ITU AYAM ,,,,KAH KAH KAH...

    ReplyDelete
  6. pengantin dia ayam..2 bleh tbur2 2..

    ReplyDelete
  7. ulaRmak wahabi muda umnu kata harus tepong tawar kalu umnu yg buat kalu pas bidaah kena tobat tak caye tanye ulaRmak wahabi kata tiada jihad kat palestin

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari