boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, October 20, 2014

Terbukti sikap Anwar Ibrahim dengan ulama !..

Ramai umat Islam Malaysia amat berharapkan Anwar Ibrahim akan menaikkan imej islam di Malaysia,,, betui ka,, sebab Anwar pun ada imej Islam juga,, he he.. bagi aku Anwar hanya berminat dengan islam sekular,, sama sebiji dengan umno,, itu pasal Anwar sanggup duduk dalam umno, jikalau Mahathir tak pecat Anwar, rasanya Anwar dan jadi presiden umno dan PM Malaysia... 

Bila Presiden Pas di berikan tanggungjawab dan amanah sebagai Naib Presiden Ulama Sedunia, Anwar dah tak sedap duduk, ditambah pula dengan isu MB Selangor, imej Anwar semakin merudum dari pandangan sebahagian rakyat Malaysia, maka Anwar cuba nak menaikkan imejnya, maka macai-macai Anwar telah mengimport masuk seorang ulama sekular dari Amerika ke Malaysia... 




Dr Tariq Suwaidan kata meletakkan ulamak sebagai pemimpin atau ketua dlm kerajaan adalah ajaran syiah. Dan pas dianggap mengambil idea syiah apabila ada pemimpinnya yg melawat iran selepas revolusi iran 1978 dan meletakkam kepimpimpinan ulamak sebagai pendekatan baru dlm pas pd tahun 1982.
Apakah hujah Tariq Suwaidan berdasarkan hukum quran dan sunnah atau akal logik beliau?
Apakah beliau lupa Khalifatul Rasul semua adalah ulamak yg juga umarak?
Adakah beliau lupa khalifah omar bin abdul aziz dan ramai lagi khalifah dlm islam adalah juga ulamak dan umarak?
Adakah hujah Tariq Suwaidan bertolak dari fahaman sekularis yg memisahkan "church and state", yg menyatakan "leave the church to God and leave the state to the people" ? Apakah urusan negara tidak boleh dikendali oleh ulamak? Bukankah ini satu pemisahan antara urusan negara dan agama?
Ini satu penghinaan kpd para sahabat nabi dan khalifah.
Hati hati dgn org sekularis yg menyokong sekularis dlm kalangan orang Islam. Amat bahaya pemikiran Islam moderate beliau. Beliau anggap diri beliau sebagai islam moderate.
PM Turki Erdogan kata tidak ada islam moderate atau islam liberal. Yg ada hanya Islam. Islam adalah islam.

Nak tau siapa Dr Tareq Al Suwaidah ni..


Tariq Suwaidan bukan seorang ulamak. Beliau hanyalah seorang jurutera petroleum. Beliau dibesarkan di Amerika sejak di sekolah menengah lagi. Belia mempunyai kad pengenalan penduduk tetap Amerika. Beliau anggap dirinya sebagai Islam Moderate. Pandangan beliau iaitu ulamak tidak boleh dilantik sebagai ketua atau pimpinan dalam kerajaan kononnya adalah dari ajaran Syiah amat SESAT. Tariq Suwaidan menghina Nabi sebagai ulamak dan pemimpin masyarakat. 4 Khalifatul Rasul yang pertama adalah ulamak dan umarak. Banyak lagi Khalfah dalam Islam adalah ulamak yg menjadi ketua dan pemipin dalam masyarakat. Pandangan beliau tidak bersandarkan kepada Al Quran dan Sunnah tetapi akal dan nafsu Islam Moderate yang menyeleweng.

Tariq Suwaidan membawa pemikiran sekular, memisah agama dan urusan negara. Pemikiran ini sama dengan BN, DAP, dan PKR iaitu memisahkan agama dari politik. Kalau ikut fatwa As Syeikh Mustafa Sobri di zaman Khalifah Uthmaniah, jalan paling dekat untuk jadi murtad ialah memisah agama dan urusan negara. Tariq Suwaidan aalah penyokong Bush semasa Amerika membunuh rakyat Iraq dan memusnahkan Iraq dalam Gulf War 1991. Beliau telah dipulaukan selepas itu hampir 10 tahun kerana kenyataan bodoh beliau yang menyokong Bush membunuh umat Islam di Iraq.

Pemikiran Tariq Suwaidan adalah pemikiran sekularis. Hanya sekularis akan menyokong sekularis. Begitulah bahayanya pemikiran Islam Moderate. DAP, PKR dan BN adalah sekularis. Beliau dibawa ke Malaysia oleh IIIT dan Abrar Group dengan kerjasama IKRAM (pecahan JIM) untuk memulihkan imej Anwar Ibrahim setelah kredibiliti Anwar tercalar akibat gagal dalam Kajang Move, dalam meletakkan DSWA sebagai Menteri Besar Selangor, dan apabila TG Presiden PAS dilantik menjadi Timbalan kepada Prof Dr Yusuf Qardawi. Harapan mereka, dengan hadirnya Arab Kuwait berjubah dan berserban serta berjanggut ini, mereka akan dapat memulihkan semangat orang-orang Anwariyun dalam PKR, PAS, dan IKRAM serta memberi momentum baru kepada Anwar dan penyokongnya untuk bersatu dalam menghadapi keputusan mahkamah akhir Oktober ini.




Aku tak hairan dengan sikap Anwar ni,, ingat balik sebelum ni...



kalau Anwar seorang islamik, tak bolehkah sama-sama membantu pas menerangkan apa itu hudud kepada kaum Cina?..

Sekarang rakyat sudah mengenal siapa Anwar,,, sehingga SUA Pkr terpaksa mengeluarkan surat jemputan yang tidak pernah berlaku sebelum ini..


Sama-sama kita tunggu 28 Oktober ini , moga-moga hakim-hakim yang melaksanakan tugas dapat menjalakan tugas mengikut hukum undang-undang dan kerana Allah Taala, bukan kerana arahan seseorang...




28 comments:

  1. Macam mana na terang ulama boleh fitnah dan ponteng sessi parlimen

    ReplyDelete
  2. Ulama yg berkawan dgn jinn macam Harun Din

    ReplyDelete
  3. Jangan ckp HUDUD.Kebersihan pun belum dapat PAS lakukan di Kelantan.

    Rakyat Kelantan masih pengotor.Gerai2 di Kota Baru penuh dgn tikus.

    ReplyDelete
  4. lebih baik anwar di penjarakan, tidak habis habis dengan sikap hipokritnya yang banyak menyusahkan rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 308 hipokrik kepala butuh lu. puki lu punya emak busuk wahai bangsat

      Delete
    2. janagn marah Anon 308 ,dia sama je dengan manjung mari ,otaknya ada di kepala lutut.Berfikir guna akal yang tak waras,

      Delete
    3. Aku tak tahu mengapa Manjung mari terlalu benci dan dendam pada Anwar.Mungkin dia terlalu taksub membabii kepada ulamak nya.dan mengharapkan ulamaknya jdi peminpin besar.

      Delete
    4. Anon 352, Syabas, tuan mempunyai mak/bapak terbaik dlm mendidik tuan yg mempunyai tutur bahasa yg terpuji, semoga anak-anak tuan pun (yg ada atau akan datang) mempunyai bahasa terepuji macam tuan Amin.

      Delete
  5. Aku bukan penyokong Anwar dan bukan peminat fanatiknya, tetapi kes Liwat satu pun dah ada cacat cela.. Kondo tivoli pun tak siap lagi masa pertuduhan dibuat. Begitu juga kes Saiful, Doktor pertama check tak ada liwat...sampai Dr tu lari Australia. Aku nak harapkan Hj Hadi jadi PM dah terlambat. Penyakit beliau pun dah banyak dan ubat yang beliau makan pun menyebabkan dia cepat panas baran dan cepat dengar cakap orang sekeliling. Bagi aku yang paling baik adalah Ir Nizar dilantik menjadi PM. Meletakkan Ulama sahaja yang layak menjadi pemimpin adalah salah. Sesiapa sahaja yang layak dan yang pastinya ikut syariat Islam layak jadi pemimpin.

    Sebab ada ulama kuat menipu dan memfitnah..lepas tu nak minta maaf tak nak takut jatuh standard

    ReplyDelete
  6. Hanya Allah yang tahu niat MM ni.. kalau untuk kebaikan bersyukurlah, tapi kalau sebaliknya.. beristighfarlah.. atau bersedialah mengahadapi hari pembalasan..

    ReplyDelete
  7. Sudah-sudahlah MM.Hang pun dah ikut cara umngok....Patutnya kita serang umngok, la ni dah jadi terbalik pulak...Macam mana nak pegang Putrajaya, belum ada kuasa dah mula menyerang rakan, tikam kawan, pil kuda lah, pertindihan calon lah.......

    ReplyDelete
  8. PAS ganti umno bukannya PAs perangai serupa umno. MM ni perangai serupa umno & geng UG....................Teruskan menfitnah selagi mampu sehingga umno goyang kaki sebab MM & geng UG dah jadi agen umno dlm PR. Ingatlah sifat munafik itu ibarat semut hitam diatas batu hitam dimalam yg gelap pekat kata nabi SAW. Semoga kita tidak termasuk kedlm golongan munafik.

    ReplyDelete
  9. Apa guna kalau pemimpin yg disokong cara islam sekular,kalau betul yg blog ini cakap menang pun tak guna menang.

    ReplyDelete
  10. Ni mamat mm ni dok tunding jari kat pkr..yg pas dah elok ke..hj hadi dok ckp melalut tu sesuai ke... Jgn taksub sebarangan ..byk org yg jauh lebih baik dari ulamak apatah lg ulamak yg pandai ckpaja..buat tarak.. Dok tuduh org mcm mcm tp sendiri xdtg sessi persidangan parlimen tu mmana..dok dlm kain bini ke..kita undi awak nak awak bersuara bkn dok dlm kelambu bini... Apa ulamak mcm ni...

    ReplyDelete
  11. bkn pemuda PAS ke yg jemput Dr Tariq ni?

    ReplyDelete
  12. hehehe blogger copy paste ni cedok lagi dari artikel org lain.

    nak tulis sendiri, akal tak sampai sejengkal! asal kena dgn nafsu, cedok je laa :)

    asalkan hati kau puas MM, kau buat laa apa saja.

    ReplyDelete
  13. Bro mm.
    Hati2 kutip sumber rujukan.
    Jgn jd mcm pepuak bloger murahan.
    Buat kerja sket.
    Kalo silap perbetulkan dan cerahkan semula.
    Mana yg perlu minta maaf,buat saje.jgn tangguh atau sembunyikan wat diam ker sampai wat2 terlupa.
    Kebencian atau musuh bkn menghalalkan tindakn yg tak adil dan zalim utk jatuh dan lwn musuh.ingat.jgn mudah nak maki hamun org.pasal susah nak minta maaf bila tersilap.ia akn mkn diri.jgn sombong dgn pendapat sendiri.slagi nama manusia kesilpan adalah perkara biasa.cuma nak perbetulkan perlu kpd luarbiasa.yg pasti wak juragan tergeliat perut dok ketawakan tuan mm.aku pon x minat dgn ust kazim.tp x perlulah sampai hina dia mcm bkn manusia.tegurlah sebagai manusia.jgn sampai dia teranianya.bahaya doa org ke naya dan zalim.walau kafir sekali pon.

    ReplyDelete
  14. Dizaman Nabi saw dan para khalifah mereka dipilih menjadi pemimpin bukan dgn cara PRU. Jika PKR dan DAP didakwa mahukan hanya islam moderate skularis menjadi pemimpin, elok sangat MM gesa Hadi dan pimpinan PAS tarik dari bersekongkol di dlm PR. Ada berani kamu?

    ReplyDelete
  15. hadi jadi naib persatuan ulamak dunia anwar tk sedap duduk... APA BUKTINYA?

    apakah persatuan ulamak sedunia dpt membantu menekan BN supaya membela rakyat dn berhenti rasuah. tu sebab naib presiden barunya ponteng bentang belanjawan, sebb membela rakyat bukan lagi keutamaan hadi.

    yg melabel Dr Tariq ulamak sekular adalah manjungmari. dah tu kata pula Erdogan kata takde islam liberal atau moderate, yg ada islam saja. so yg manjung LABEL ULAMAK SEKULAR tu apa? bodoh betul ckp tk serupa bikin.

    memang sifat kepimpinan hadi sebagai presiden PAS ada ciri2 syiah. tk boleh dibantah mesti wala' 100% if not masuk neraka. ini memang ajaran syiah yg anggap imam taksub.

    HADI BUKAN SAJA BAIK DGN IRAN TAHUN 1978 TP SAMPAI HARI INI MASIH SYGKAN IRAN DAN HEZBOLLAH. HADI MASIH MAHU MELABELKAN HEZBOLLAH ITU PEJUANG ISLAM WALHAL MEREKALAH YG MEROGOL UMAT ISLAM SYRIA ATAS SEMANGAT SYIAH.

    Sheikh Ali AsSaobuni kata sesiapa yg masih sygkan iran bersedialah utk bersama bashar di neraka.

    Sampai hari ini hadi masih wala' pada iran yg sgt dikagumi konon berani menentang US sedangkan Yusuf Qardawi mengaku tersilap sokong iran selama ini. tapi demi ego atua memang merasa sudah bertaraf Ayatollah, hadi masih sygkan iran dan anggap jihad rakyat syria adalah tajaan US.

    hadi langsung tidak berhati perut utk merasa sama penderitaan umat islam Syria yg dirogol dicincang syiah bashar iran dan hezbosyaitan. tidak pernah beliau meraikan ulamak syria yg dtg ke mari.

    mungkin...mungkin atas sikapnya inilah maka beliau kena tempias kena mcm2 kat beliau sekarang. wallahualam.

    kita doakan hj hadi diberi hidayah dan terus berjuang dilandasan benar. manusia tidak sunyi dr kesilapan. cuma jgn ego udah.

    rakyat mahukan kehidupan yg lebih selesa dan ada jaminan utk generasi akan datang. jika ini dilaksana maka hudud menjadi indah. jika hudud dilaksana tp masih ada pihak yg mempunyai imuniti maka hudud jadi huduh.

    maaf la nk ckp.. apakah YM ketua2 agama islam di negara ini rela terikat sama dgn hudud? atau hanya utk rakyat bawahan?

    jgnlah kerana anwar tidak canang hudud maka perjuangan dia membela rakyat dianggap tidak halal. jika kerja buat dia baik, tentu ada insan2 marhaein yg menerima manafaat, maka itu sudah membawa pahala.

    tidak guna canang islam islam, hudud hudud tp baru dpt 4 negeri sudah terlepas 3 negeri.

    jika PKR DAP tidak islamik, maka sejak bila pula parti assobiyah sekular(ini label yg diajar PAS juga) UMNO itu boleh diterima PAS?

    sejak bila pula umno ber'sunat' buang kulit hujung sekularnya yg menyebabkan PAS berminat bersama mereka?

    ReplyDelete
  16. sya pernah pergi dgn.wartawan harakah b mndapat maklumat utk brita harakah dulu masa ir nzar jdi AAdun pasir panjang dia m beri pandangan ygbaik tapisejak 2thun belakng ni kamidah tak minat .dgn mamnjung mari.pandangan nya sudah trsasar dri pemikiran seoatang ahli pas cakap pun ttrus mnyerang sahabat dlmkesepakat brsama dia memangkurang buat homework DSAnwar tlah brkorbanutksmua sejak tahun 1998 lgi klu tidak krna beliau ranai brstuju pas tidak akan mnang byk kerusi sjak pilihanraya 2008 lgi dialupa pngorbanandan harga patut dbayar oleh serang pejuangsperti DS Anwar tdak akan dlupa oleh majoriti rakyat mslaysia

    ReplyDelete
  17. tersalah pemahaman atau sengaja disalahkan dengan niat yang MM sendiri tahu dan ALLAH tahu tu tentang apa yang dimaksudkan Dr. Tariq. Wallahua'lam.

    ReplyDelete
  18. Sabar lah, Benar lah dan Lemah Lembut Hati lah Saudara Saudari. Yang memelihara Allah kita senang nampak, Jangan pula kita jahil yang dipelihara Allah (Berat Ujian Hamba Allah Tu).

    ReplyDelete
  19. Dalam program sentuh anjing baru-baru ni ada nama seekor anjming namanya Manjung Mari

    ReplyDelete
  20. Semua ahli politik adalah sejahat2 manusia... PR mahupun BN..

    ReplyDelete
  21. cepat2 la masuk lokap....
    menyampah dok tengok hangpa hina ulama..
    lepas ni azmin buat bagi elok...
    kalau tak elok kau pun akan masuk lokap juga...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari