boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, August 30, 2011

Utusan AidilFitri & Disebalik Undi Pos oleh Bekas Panglima Sistem Armada TLDM...


Moga-moga semua bekas anggota TLDM dan ATM tidak tertipu dengan dakyah busuk UMNO........ Takbir...


8 comments:

  1. Selamat Hari Raya Admiral.
    For your info, ramai bekasx ex Navy
    mesra PR including myself (PAS).
    Selama berkhidmat dalam TLDM (13
    tahun) hanya sekitar tahun 80an
    saya dapat mengundi (undi pos).
    Semasa itu kami berada di Limbungan
    Pulau Kambing Kuala Terengganu.
    Pegawai (NO) datang mengadu kepada
    saya menerima arahan dari Pihak
    Atasan "Make sure the boys pangkah
    BARISAN'.Kami mengundi di ASRAMA
    kami di Bangunan MARA Kuala
    Terengganu.Jadi kenyataan Bekasx
    Tentera tentang undi pos itu adalah
    benar kerana merekax itu terlibat
    secara langsung dengan undi pos.
    Semuga dengan kenyataan merekax
    itu akan menutup mulut PAT dan
    PR akan berusaha menentang agar
    UNDI POS DIMANSUHKAN.BRAVO ZULU!!!

    ReplyDelete
  2. Tq Brader MM! Sememangnye gua baru nak roger brader minta publishkan video ini walaupun dlm keadaan 'last minute' edit kurang tepat slps habis, ada sambung 'kawad senyap'...hehe, oleh kerana masa tak izin, gua biarkan jelah video itu sebegitu, yg benar hanya 10min 51 sec je tapi entah kenapa muncul kawad senyap....

    Bab undi pos ni, ada perseorangan Navy yg ceritakan kebenaran apa yg tuan hj imran katakan, depan gua dia mengaku dia antara pemangkah yg dipaksa utk 700 kertas undi, semua ada 3 org sorang 700, itu pengalaman dia dan dia masih berkhidmat dlm navy. Dlm tahun 2009, ada blog seorang isteri pegawai navy yg menceritakan pengalaman PRU slps berkahwin, awalnya dia tak tahu yg rupanya bila jadi isteri mat navy dikalihkan sbg undi pos bukan lagi ikut alamat asalnya, tahun 99 dia kata dia tak undi dan tak tgk pun kertas undi kerana dimaklumkan suaminya sudah pangkah utk dia. Dan salah seorang partner bisnes gua kini bekas pegawai waren akui memang isteri tak pangkah sebab dlm sampul surat ada dua set, satu utk dia dan satu utk isterinya, jadi dia pangkah dua kali.....hmmmmmmmmmm!

    ReplyDelete
  3. Man,,,

    He he malu nak cerita,,, Video ini adalah video yang kedua abang linkkan dalam blog,, video pertama pertama tu kisah air kencing,,, bukan apa baru nak belajaq buat link video....

    ReplyDelete
  4. Bila pulak ManjungMari jadi Panglima Sistem Armada? bertugas di Markas Sistem Armada ada lah.. tp bukan jadi Panglima kat situ... tak baik tipu orang ramai tauuu......

    ReplyDelete
  5. Salam Tuan Haji. Saya kagum dengan perubahan transformasi Tuan Haji. Semasa berkhidmat dulu, saya sering mwlihat Tuan Haji ke padang golf. Allhamdullilah, sekarang ke masjid.


    Tapi, kalau pun berubah, janganlah claim yang bukan-bukan. Sepanjang berkhidmat dulu, sapa yang kasi anak bini makan... Sepatutnya Tuan Haji walaupun dah bersara, mesti lah masih taat setia. Kalau tak taat, macam mane PAS nak caya Tuan Haji.

    Tapi yang paling sedih, dah lah tak taat, nak masih guna gelaran TLDM dan guna gambar-gambar dan video. Malu saya Tuan Haji, malu nak mengaku bekas navy, kalau nak bermain politik, janganlah malukan rakan-rakan seperjuangan yang lain.

    Saya harap Tuan Haji boleh membetulkan keadaan. Nak buat video, buatlah betul-betul. Terima kasih.

    ReplyDelete
  6. Salam,

    Kalau pihak lain dituduh menipu, banyak perkara dalam video ni pun menipu dan salah.

    1. Difahamkan Laksma (b) Haji Imran walaupun berpangkat Laksma, tidak pernah diperjawatkan sebagai Panglima Sistem atau mana-mana perjawatan Panglima dalam TLDM seperti yang dipaparkan dalam video. Ini satu penipuan credential untuk menggaburi mata pengundi.
    2. Kalau betul dakwaan beliau telah memangkah undi bagi pihak orang lain, maknanya beliau telah melakukan kesalahan dari sudut undang-undang.
    3. Kalau betul juga dia pangkah undi bagi phak orang lain, kenapa tidak dilaporkan pada masa kejadian? Ini bermakna pada masa tersebut beliau dengan rela hati bersekongkol/subahat dalam konspirasi yang beliau dakwa berlaku. Tuan Hj, Subahat atau menipu?
    4. Beliau telah bersara dan tiada hak untuk menggunakan montaj milik TLDM untuk kegunaan politik (walaupun disebalik 'disguise/ penyamaran' ucap selamat hari raya). Ini juga satu kesalahan 'mencuri' harta intelek. Lebih menjelekkan lagi apabila beliau menyalahgunakan hak milik institusi yang pernah menjadi tempat beliau mencari rezeki halal tetapi kini beliau tuduh dengan pelbagai perkara yang negatif. Satu perbuatan yang tidak terhormat oleh seseorang bakal wakil rakyat.

    Soalan saya seterusnya, adakah Laksma HJ Imran sebagai ketua cawangan PAS mempunyai pandangan yang sama dengan timbalan presiden PAS, Mat Sabu tentang tragedi Bukit Kepong?

    VARUNA

    ReplyDelete
  7. kenapa mesti guna montaj TLDM untuk kepentingan politik sendiri? buat montaj gambar sendiri jela tanpa melibatkan TLDM. shame on you as my ex-co.

    ReplyDelete
  8. kenapa mesti guna montaj TLDM untuk kepentingan politik sendiri? buat la montaj guna gambar peribadi sendiri. shame on you as my ex-co!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari