boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, August 31, 2011

Al Fatihah Buat Dr Hasan Ahmad...

Salam Sejahtera....


Setiap kali aku terpandang wajahnya teringat aku kata-katanya yang menusuk kalbu....... "Saya ada akal, saya ada ilmu maaf cakap, saya makhluk tuhan sama macam kamu semua. Saya bukan MONYET, saya bukan BERUK dan Harimau.........

Itulah kata-kata yang aku ingat bila ditemuramah TV kerana beliau sama-sama demontrasi membantah PPSMI... Arawh ada seorang pejuang Bahasa Melayu bersama-sama Sasterawan A Samad Said menentan PPSIM...

Allah S.W.T lebih menyayangi beliau... Alfatihah.....

Bekas Ketua Pengarah DBP Datuk Dr Hassan Ahmad meninggal dunia di rumahnya di Petaling Jaya jam 2 petang tadi.

Anak keduanya, Hasmirawati, 33, berkata, bapanya meninggal dunia sebelum sempat dibawa ke hospital berhampiran selepas mengadu sakit perut sejak awal pagi tadi.

Dr Hassan, 74, meninggalkan seorang balu Datin Hamimi Mohamad Shariff, 68, dan dua anak perempuan.

Jenazah Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Kota Damansara, dekat sini, pagi esok sebelum Zohor

Beliau merupakan bekas Duta Malaysia ke UNESCO (1989-1994) Pengerusi Majlis Kemajuan Buku Malaysia (1981-1988) Ketua Eksekutif Yayasan Karyawan sehingga kini.-31/8/2011.





1 comment:

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari