boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, August 22, 2011

Permohonan Maaf KOMPAS - Boleh percaya ka..

Salam Sejahtera......


Semalam Ahad 21/08/2011 jam 1.30 tgh, aku sempat tengok berita TV3, apa lagi kelentongnya semalam, rupanya ada cerita nak naikkan balik imej Najib, dengan menggunakan wakil wartawan TV3 di Indonesia, Didi Sugiarto yang memegang senaskah akbar Kompas lalau bercakaplah di hadapan kamera Najib bla,bla,bla,bla...... akhbar Kompas minta maaf...

Aku inginkan kepastian, lalu terus masuk ke internasional.kompas. puas juga aku dok mencari, tak jumpa pula, hari ini pepagi lagi aku masuk lagi, dok survey, search tak juga pun,, tak mungkin permohonan maaf yang melibatkan negara luar beritanya tak dimasukkan kedalam online..... apa sebenarnya yang berlaku,,, entahlah kut-kut ada akhbar Kompas yang lain atau aku sendiri yang tak jumpa berita tu...

Sewaktu aku dalam Navy dulu aku sempat 3 kali pergi ke Medan Indonesia melalu pelabuhan Belawan, biasalah pergi naik kapal laut, apa yang aku nak ceritakan ialah bagaimana rasuah yang begitu berleluasa di Indonesia ni, bayangkan aku sendiri secara terang-terangan kena "pau" sewaktu nak melalui pintu gerbang keluar masuk pengkalan tenteranya, tetapi aku buat keras kepala tak nak bayar,,,, dia tak boleh nak buat apa-apa pun, aku bukan rakyat negaranya..

Cuma ada sekali, sewaktu aku dan kekawan nak bawa barangan terpaksa menggunakan van yang kami sewa dari luar untok membawa barang ke kapal, yang ini terpaksalah kami collection ramai-ramai dan membayar duit kopi kepada pengawal tersebut, kalau tidak van tu memang tak kan dibenarkan masuk, itulah budaya Indonesia, rasuah dah menjadi sebagai punca pendapatan mereka, sama seperti UMNO yang rasuah.

Itu di pengkalan tentera, diluar pun sama, tanyalah kawan-kawan kita yang selalu berurusan keluar masuk ke negara Indonesia, terutama di airport, bagaimana rasuah dan menjadi satu kemestian.....

cCuba hangpa lihat balik entry aku dato-seri-najib-kantoi-lagi-kita. suratkhabar dari Singapura, menceritakan yang penguasa Kerajaan Britain menyiasat adanya berlaku unsur rasuah dari Malaysia untuk akhbar di Britain, kalau dah Britain pun depa sanggup jolok rasuah, tidak mustahil untuk akhbar Indonesia tak boleh terima...... Oiii Ringgit Malaysia kalau convert pi Rupiah berapa banyak tu... juta-juta,juta,juta.....,




3 comments:

  1. "sewaktu aku dan kekawan nak bawa barangan terpaksa menggunakan van yang kami sewa dari luar untok membawa barang ke kapal, yang ini terpaksalah kami collection ramai-ramai dan membayar duit kopi kepada pengawal tersebut"

    hehehehe

    ReplyDelete
  2. aku cam da bole hidu da..
    cer cari ucapan merdeka najeb pade indonesia...mase tu aku cam pelik..xpenah2 ade perutusan khas siap masok tv3suku...cakap mengampu indonesia.....alih2 xlame tu kompas mintak maap..

    ade kaitan ke?

    -anonimis-

    ReplyDelete
  3. Anonimis...

    Betuilah apa yang hang cakap tu, tak teringat aku pulak,, memang pada 9 Ogos lalu, Najib ada buat ucapan kepada Indo..

    Terima kasih kerana berkongsi maklumat....

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari