boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, August 16, 2011

Pecah Berita! Malaysia beli Kereta kebal Indonesia 32 biji berharga US80 juta dollar..

Salam Sejahtera......
Berita yang tak diheboh-hebohkan di Malaysia tetapi keluar di akhbar RRC .xinhuanet.





US Dollar 80 juta x RM3.20 dah berapa ratus juta duit Ringgit Malaysia......


Lagi berita berkaitan - Malaysia.Kepincut.Anoa.



15 comments:

  1. dah tukar nak jadi negara tentera nampaknya!! nak perang dgn sapa ntah!?

    bagi biasiswa kat budak sekolah lagi baik! modal insan dah kemana.. semua dah tungging terbalik!!

    najib ni beranak malam raya kot!! influenced bunyi meriam buluh dan mercun!! hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak mempertahankan diri la encik..jgn dah kena serang baru nk menyesal..

      Delete
  2. Kereta kebal nak buat apa? Dulu dah beli kereta kebal tapi tak boleh jalan sebab muncung jatuh kedepan.Siapa pulak agaknya yang dapat komisen?Berapa banyak pulak komnisennya?
    Kereta kebal dah tak diperlukan oleh ATM sebab 2.5 juta PATI akan jadi warganegara."Musuh" sudah berada dalam negara dan negara sudah bolos.

    ReplyDelete
  3. engkau kalau komen tu cakap yang ade pengisian boleh tak...bincang untuk kebaikan..hang igat klau nak jadi negara maju kena belanje dan bagi biasiswa je ke....pertahanan mcm mane..sempadan sapa nak jaga...pikir la sikit..askar duk jaga kita tu hang igat time nak perang je ke baru nak beli tu nak beli ni...klau ade pencerobohan hang nak tolong angkat senjata ke,,,tak nya kot2 lari pegi siam,,,

    ReplyDelete
  4. Ini nak perang dengan rakyat sendiri macam gadafi ke?

    ReplyDelete
  5. Bukan nak berperang pendang..oii

    Setiap negara mesti memperkuatkan
    pertahanan tentera mereka.Tapi
    negara kita membeli kelengkapan
    tentera yang tidak masuk akal
    dengan harganya.Jelas sekali merekax
    ini tidak mementingkan pertahanan
    negara.Beli ikut cita rasa janji
    ada masyuk.Dari Stayer sehinggalah
    ke submarine kini armored pulak.
    Jahanam NEGARAKU kian HAMPIR.

    ReplyDelete
  6. pakej beli keta kebai tue sekali dgn minah indon ka?? silap hari bulan pak menteri balas dulu minah indon nie.

    ReplyDelete
  7. Jangan nanti ada minah monggolia yg meletup lagi plak.

    ReplyDelete
  8. USD80 juta tu = RM240 juta.
    sebiji kereta kebal (armoured vehicle) ANOA 6x6 itu berharga RM7.5 juta atau USD2.5 juta (harga belian oleh Malaysia)

    Sebagai perbandingan:

    1. NORINCO WMZ 551 (China) 6x6 = USD700,000
    2. ASLAV APC (Australia) 8x8 = USD2 juta
    3. STEYR DAIMLER-PUCH (Austria) PANDUR II 8x8 = USD4.3 juta
    4. DRB DEFTECH (Malaysia) AV8 8x8 = RM34 juta

    ReplyDelete
  9. Assalamu'alaikum wahai para pengkomen..
    malas rasanya nk bertekak dgn org tua yang buta berita....yg tahu bantah3..sahaja...kalau macam ni rakyat tak majulah...berfikiran matanglah sikit jangan asyik kopiah dia ats kepale...tapi mengumpat kerja org sahaja...
    remaja jiwa bangsa

    ReplyDelete
  10. salam...
    ada betul gak ape yg hangpa smua komen..malaysia negara yg aman..tapi disebabkan ada sistem politik yg x bape nk adil tu yg x bape nk aman walaupun negara luar pandang kita nmpk mcm aman je,padahal sebaliknya..kalau bli brg dr negara luar slalunya diorg pkir masyuk poket sama,x yah tgk yg atas2 la,tgk yg kat kampung2 dh la bila time duit peruntukan kuar..."malaysia x bg ruang utk rakyat bersuara" yg memerintah je yg betul,jgn jd mcm hang tuah kne hukum tanpa usul periksa.dimana suara rakyat?x mcm negara lain.depa je btol..yg mana membangkang ape yg dikomen ni kamu dpt duit ke?

    ReplyDelete
  11. kalau tentera musuh serang negara ni dan rogol nenek,mak,adik dan anak korang waktu tu korang tau betapa pentingnya aset tentera ni.setakat belanja billion kat mahasiswa yang tak lahirkan pakar yang boleh hasilkan senjata sendiri.sapa 2 yang pandai kritik tu fuck you

    ReplyDelete
  12. Kelengkapan tentera mmg penting,kpd negara.Tetapi BIAR TELUS DAN BERSIH DRP RASUAH DAN TIPU KOMISYEN! JGN NANTI BILA PERANG NANTI , SEMUA TAK BOLEH TERBANG LA, TAK BOLEH KENA TEPAT SASARAN LA, ATAU SEMUA HANYA PADA NAMA JER YG GAH, TAPI TAK BOLEH NAK TEMBAK. Pengajaran darp PERANG IRAQ -IRAN , DAN PERANG TELUK.

    ReplyDelete
  13. Kita ni siapa ... pemngeluar ke pengguna? Negara asing mempunyai kilang tersendiri di negara meraka & teknologi tersendiri, sebab itulah. Kos pembuatanya murah ... Kita ni ada ka kilang buat tank? Kita kerja kata.. JIMATKAN WANG RAKYAT. Tapi kita tak fikir bagaimana nasib prajurit kita dalam tank tu. Bini kat rumah selalu tidur tak tenang fikirkan keselamatan suaminya. Cubalah kamu masuk ATM, baru kamu tahu langit tinggi rendah. Kita senang ja cakap RASUAH & KOMISEN. Inilah masalahnya kalau kita buat andaian tanpa dengan menggunakan fakta yang tidak relevan atau bukanya pegawai dari kementah. Kalau hendak mengetahui apa-apa hal millitary, kita rujuklah pada blog yang dipercayai & bukanya blog cokia-cokia. Saya berasa sungguh malu terhadap warga Malaysia yang suka memainkan politik termasuklah hal ini. Kalau di Indon & Singapore, masing-masing rakyat tidak pernah bangkang dalam pembelian asetnya. Malangnya tuah itu tidak di Malaysia. Kalaulah kerajaan menarik balik subsidi yang ada selama 2 tahun, kita sudah mampu menambah 2 buah lagi sukhoi 30mkm. 18 tak cukupp maa... Malaysia bukan kecik macam Singapore... Tetapi kerajaan teap memilih untuk kebajikan rakyat. ASET TIDAK PENTING??? PERANG TIDAK DIDUGA!!! Lagipun, pembelian ini penting untuk melatih para perajuit kita untuk mahir mngendalikanya... Nanti kalau perang, baru kalut suruh Gomen beli aset... Saya bukanya berpihak pada politik, saya berpihak kepada kebenaran.

    ReplyDelete
  14. Tu bkan kreta kebal...tu kereta perisai utk kegunaan misi PBB..skang ni guna kat lubnan...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari