boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, August 5, 2013

Santapan Rohani khas buat kaum bani melayu dan Umno sahaja.

Aku terbaca satu luahan rasa dari bekas seorang artis satu ketika masa dahulu, rasanya semua kenal,,, apa yang aku rasa dia ada kaitan dengan resolusi orang melayu umno yang depa tengah duk perjuangkan.... 




  • Beberapa hari menjelang hari raya Aidil Fitri, dan menjelang ulang tahun kemerdekaan masyarakat Malaysia terutamanya Melayu dihangatkan dengan isu-isu yang sama sejak Presiden MCA Cua Soi Lek beberapa tahun lalu membuat kenyataan : Tidak ada ketuanan Melayu, UMNO jangan beraksi sebagai big brother...Beliau membuat kenyataan ketika isu video seks yang dikaitkan dengan dirinya hangat diperkatakan. 

    Beliau mengakui memang beliaulah yang beraksi dalam video tersebut- Itulah keberanian Soi Lek di bandidngkan beberapa pemimpin Melayu munafik yang tidak berani memperakui perbuatannya sendiri sekali pun buktinya sudash terang dan nyata. Reaksi UMNO yang 'mendabik dada' sebagai pembela kedaulatan bangsa dan negara Melayunya tidak mampu berbuat apa-apa. 
    Chua Soi Lek meletak jawatan, tapi dipilih semula sebagai President kerana Soi Lek lantang bersuara bagi pihak orang Cina.
    Suara Soi Lek tidak habis di situ. Ia dikembangkan dan dilanjutkan oleh aktivis seni dan ngo selainnya. Dalam pendidikan Dong Zong (Kesatuan guru-guru sekolah Cina) memainkan peranannya dengan berbagai desakan dan ugutan terhadap kerajaan. 
    Dalam bidang filem mereka cuba mengeksploitasi kebebasan berkarya melalui filem terkini The New Village dengan memaparkan judul dalam tulisan Cina dan antara mesej yang tersirat ialah cuba menjuarakan MPAJA (yang berkerja sama dengan partai Komunis Malaya) sebagai pejuang kemerdekaan. 
    Ini belum termasuk beberapa buku baru yang ditulis untuk memutar belitkan sejarah negara ini.

    Penyanyi rap Namawee yang pernah memohon maaf (bertemu Nazri Aziz di bangunan Parlimen dengan pakain yang tak mewajarkan ia diterima masuk ke bangunan Parlimen (saya pernah diusir hanya kerana memakai capal walau pun berpakaian kemas dan bersongkok). Namawee yang pernah mempersendakan lagu negaraku sekali lagi lantang bersuara dan memburuk-burukkan kerajaan apabila The New Village ditarik balik kebenarannya untruk ditayangkan kepada umum pada 22 Ogos nanti. Reaksi Datuk Nazri Aziz (Menteri Kebudayaan dan Pelancungan) terhadap Namawee " ..budak hingusan, bodoh, buta sejarah...bla..bla..bla...".
    Barangkali Namawe memang bodoh, buta sejarah. 

    Tapi harus difikir kembali secara mendalam siapakah yang membuat sehingga bukan saja Namawee, tetapi ramai lagi orang lain tidak terkecuali orang Melayu sendiri yang menjadi buta terhadap sejarah bangsa dan negaranya, apabila kuasa politik secara halus dan terancang (hanya kerana tuntutan politik untuk memenangi undi dan kekal berkuasa) nama-nama yang dikaitkan dengan sejarah ketuanan Melayu dipadamkan dan dihapuskan satu persatu...

    Apa sandaran kekuatan dan kedaulatan bangsa Melayu terhadap negaranya kalau bukan Semenanjung Tanah Melayunya (Sekarang disebut Semenanjug Malaysia). Apa sandaran kedaulatan sejarah dan kedaulatan bangsa Melayu kalau bukan Raja - Raja Melayunya ( sekarang hanya disebut sebagai raja-raja sahaja = Majelis Raja-Raja.) . Dua nama asas yang memperkukuh ketuanan dan kedaulatan bangsa Melayu terhadap wilayah Melayunya (Semenanjung Tanah Melayu dan Raja-Raja Melayu) telah dinyahkan kerana kepentingan politik yang diterajui oleh orang Melayu sendiri. 

    Kenapa tidak dikekalkan sebutan Semenanjung Tanah Melayu sebagaimana sebutan Sabah dan Sarawak untuk Malaysia Timur. Malaysia adalah penyatuan Semenanjung Tanah Melayu , Sabah dan Sarawak.
    Tidak ada alasan yang kongkrit untuk memadamkan nama Semenanjung Tanah Melayu menjadi Semenanjung Malaysia. Semenanjung Tanah Melayu sudah dikenali dari zaman dahulu lagi sejak sebelum kedatangan British ke Tanah Melayu. Itulah sejarah sebenarnya. Kenapa mesti ditukar sebutannya menjadi semenanjung Malaysia ? 

    Malaysia lahir tahun berapa?? Tanah Melayu wujud sejak zaman mana? Mereka yang menukar sebutan Semenanjung Tanah Melayu menjadi Semenanjung Malaysia dan menukar sebutan raja-raja Melayu menjadi Raja-Raja sahaja itulah yang sebenarnya lebih buta dan membutakan sejarah di bandingkan butanya Namawe terhadap sejarah dan asal usul negara ini. Bahana tiada sebutan Semenanjung Tanah Melayu atau Tanah Melayu itulah yang membuat kaum bukan Melayu semakin berani , celupar dan 'besar kepala' . Kerana Tanah Melayu sudah tidak ada. Maka sesiapa sahaja cuba merebut peluang untuk menjadi 'tuan' kepada negara yang sudah meperakui bahawa Melayu Sudah Mati (sebutan dalam bahasa Hokian = Malay Si Aaa)...
Sumber : Klik Sini

Tak tau nak komen kut mana lagi dah...

9 comments:

  1. ni semua salah DAP kata machai walaupon tahu mmg salah umno...tapi sebab nak kekal berkuasa...hantu dan tahyul terpaksa dicipta...kahkahkah

    kebodohan melayu adalah KEUNTUNGAN UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bener bener benerrrr sesangat2.

      Delete
  2. keluhan dan komentar seorang ultra malay :)

    ReplyDelete
  3. TAZKIRAH DRPD ORG UMNO: wahai umat Melayu sekalian... brsatulah kalian semua atas nama prpaduan Melayu.. ketuanan Melayu musti dpertahankn hingga ke titisan hingus yg terakhir.. yg penting Melayu musti perintah semua.. jngan harus Cina nk mncabar.. :-) kah kah kah..

    ReplyDelete
  4. MAMAK KUT TY FIRAUN LAH YG MENJADI SEGALA PUNCA MALAYSIA JADI PORAK PERANDA.MELAYU UMNGOK NI MEMANG CELAKA.DIAORANG YANG MENJADI PUNCA PERBALAHAN KAUM ..TAPI MASIH NAK MENEGAKAN BENANG YG BASAH.MAMAK KUTTY LAH YG MENUKARKAN PERLEMBAGAAN TANAH MELAYU.APAKAH MELAYU SPESIS UMNGOK MASIH NAK BERSANDIWARA TENTANG HAL NI.MEMANG CELAKA LAH MELAYU SPESIS UMNGOK DUNIA AKHIRAT.AMINN

    ReplyDelete
  5. Salam Manjungmari

    Bab penukaran nama Semenanjung Tanah Melayu kepada Semenanjung Malaysia memang amat dikesali. Yong doa nama asal itu dikembalikan. Bukan kerana assobiyah, tapi kerana faktor sejarah. Boleh dikatakan semua undang-undang asal di Malaysia menggunakkan istilah Tanah Melayu. Kita juga masih ada nama Keretapi Tanah Melayu. Jadi adakah nama Semenanjung Malaysia itu sebuah entiti yang legal?

    Dalam tesis Yong masih guna the Malay Peninsular, sebab itu yang appropriate. Singapura tidak ditukar namanya walaupun majoriti rakyatnya berbangsa Cina. Ini kerana pemimpinnya tahu signifikannya nama Singapura itu. Begitu juga Australia.

    Ini pandangan Yong sahaja.

    ReplyDelete
  6. takpa...lu olang masih ada baju melayu maaa...boleh pakai laya...

    ReplyDelete
  7. siapa itu orang melayu mamak penang lah bumiputra umno penuh dengan mamak /mahathir a/l iskandarkutty hahahahaha sebelum islam melayu beragamahindu dan budda/ pasai apaalaysia tidak mahu kaji bujang valley ? tanya diri sendidri

    ReplyDelete
  8. salam MM...kalo nak kutuk pon x perlu la kutuk bani melayu...bukan semua melayu ni ahli umno...kutuk "bani umno" saja cukup lee...sebab dalam umno bukan ada melayu je...mamak dan sulu pon mengaku x sanggup ngaku melayu...depa ngaku umno je...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari