boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, February 5, 2010

Apa Disebalik Pendedahan Zahid Hamidi

Salam Sejahtera...

Sinaran dalam politik UMNOnya lambat bersinar, mungkin disebabkan dia anak kelahiran Bagan Datuk, manakala bapanya pula bukan bekas menteri atau perdana menteri.

Zahid pernah menjadi Ketua Pemuda selepas Nazri Aziz, tetapi disebabkan zaman Mahathir waktu, jawatannya hanyalah Pengerusi BSN sahaja.

Krisis Anwar 98, Zahid pun kena tangkap sama sebab sebelum ini Zahid penyokong kuat Anwar sewaktu TPM dulu, selepas di turning over, kepala otak Zahid jadi haru biru, terus menyokong Mahathir, dari sini barulah dapat sedikit ehsan dari Mahathir dibawa ke kabinet.

Masih teringat lagi aku sewaktu majlis graduasi anak aku di Darul Quran Kuala Kubu Baru, tahun 2008, waktu tu beliau sebagai menteri di JPM bahagian Agama, beliau dijemput datang menyampaikan Diploma kepada para pelajar, didalam ucapannya, beliau mahu menubuhkan Universiti Al-Quran, ketua=ketua jabatan kerajaan biarlah yang berlatarkan hafiz alquran, dan banyak lagi idea-ideanya yang semuanya enak didengar..

Itulah janji orang politik UMNO, dengar boleh, percaya haram,,,,

Kenapa sekarang Zahid menjadi semakin kacau caca merba, sehingga blogger UMNO sendiri pun marahkannya, ha ha,, itulah permainan Zahid selepas jadi menteri Pertahanan, apa yang Zahid lakukan ada lah serampang sepuloh mata, banyak manafaat yang beliau perolehi. Zahid juga adalah Naib Presiden UMNO yang mendapat undi paling tertinggi mengalahkan Hishamudin. Apakah ini sebagai lobi untuk pemilihan akan datang sebagai Timbalan presdien UMNO, yang mana sebelum ini zahid telah menarik diri melawan Mahyudin..

Disebabkan kekecohan politik terlampau banyak berlaku di Malaysia, maka kita lupa, yang Zahid pernah bertemu muka empat mata dengan menteri pertahanan kerajaan haram israel ehud barak, apakah ini sebagai pertemuan biasa antara kerajaan, sorry yob, bangsa isreal ni jenis manusia yang paling cerdik, kalau sesuatu perkara tak menguntongkannya, sorryla,,, jadi sendiri mau ingat.

Inilah percaturan permainan Mahathir dan Najib, dan Zahidlah yang menjadi pencacainya, yang penting bagi mereka biarlah Islam ke hadapan dipersada politik Malaysia dihalang dari terus berkembang. Bila Zahid meracau menceritakan pertahanan tentera pun disalurkan kepada negara asing, dengan cara tak langsung menteri pertahanan di bawah Najib adalah menteri yang telus, ada intergriti, itu yang rakyat mahukan.

Perihal Najib selaku Menteri Pertahanan terdahulu lantak pilah, rakyat dah tak ingat lagi, rakyat asyik dengan alunan Juara Rakyat, 1Malaysia yang didondangkan oleh Najib dan Muhyiden. Paling tidak bila dah heboh riuh rendaah, adalah seorang dua lagi anggota tentera lain-lain pangkat yang akan jadi mangsa, maka dikambing hitamlah anggota itu.... kesian aku kat tentera Malaysia, pertama sekali sebab aku pun pencen tentera, kerja setengan nak mampus, alih-alih yang jadi perhatian sekarang polis pula yang naik gaji ribu-ribu, apa yang Zahid Hamidi lakukan untuk tentera sebagai Menteri Pertahanan, janganlah asyik dok keluar kenyataan, yang kena orang bawah, phooorah...khawk pthuih...

4 comments:

  1. Hei babi celaka, masa najib pegang tentera, berapa ribu dah naik gaji sekor sekor, hah nampak sangat menteri askar dai perak memang bodoh bangang, ni lah dia pemikiran orang perak, bahlol,bangang,gampang, semua ada.

    ReplyDelete
  2. ISSSH UMNGOK NI, Babi lagi...bangsa tak ada adab sungguh...hang memang makan binatang tu kot...

    kalajengking10

    ReplyDelete
  3. PAS lagi teruk mencerca org...

    ReplyDelete
  4. KY Jelly...
    cuba hang senaraikan apa yang PAS dok cerca sangat tu...Kalau Allah tutup pintu hidayah tu, kebaikan dah tak nampak dah...dok nampak yang bathil jugak...hang tengok komen UMNGOK kat atas tu...apa dia sebut...hang pikiaq sendirilah..

    kalajenking10

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari