boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, February 3, 2010

Tahun 2010 - Suasana Suram Buat PR..

Salam Sejahtera..

Sudah satu bulan 3 hari tahun 2010, nampaknya suasana politik di Malaysia buat Pakatan Rakyat semakin tertekan.

Bermula rentetan dari tahun lepas, satu demi satu musibah yang menimpa parti-parti dalam PR tak habis-habis. Di mulai dengan rampasan kuasa di negeri Perak sehinggalah ke penghujung tahun masaalah tak selesai-selesai di negeri PR.

Ada perkara yang sepatutnya boleh selesai dengan mudah pada pemahaman ahli-ahli bawahan, tetapi itu pun tak boleh selesai.

Maka terbawalah ke tahun baru 2010, dan awal-awal lagi PR semakin terdesak, apa tidaknya Ketua Pembangkang DSAI sendiri terpaksa berhadapan dengan tuduhan gila di mahkamah, manakala anak-anak buahnya pula semakin keras kepala buat hal masing-masing...

Kekecohan yang dimulakan oleh AP Zulkifli Nordin yang gila tak ketahuan mengacau YB Khalid Samad dalam isu Kalimah Allah, di sambung pula oleh Ahli Parlimen Indera Mahkota Azan Ismail yang telah meletak jawatan dalam parti, tak sempat nak selesai dua kes tersebut timbul lagi di Pulau Pinang pula, masing-masing nak mempertikan kepempinan Ketua Menteri Lim Guan Eng, tak cukup ahli PKR berbangsa Melayu yang dok hentam Lim Guan Eng, sekejap tadi Ahli Parlimen Nibong Tebal Tan Tee Beng berbangsa Cina sama-sama menghentam dan menggesa Lim Guan Eng di tukarkan, isu utama Lim Guan Eng bukan orang Pulau Pinang, tak pandai memerintah, pulak dahh...

Apakah ini semua sebagai lakonan, atau betul-betul,,,, entahlah...aku pun tak faham!!! Cuma aku nak tanya? Kalau begini rupa macam mana nak memerintah, kalau asyik sama sendiri dok bertelagah..!

3 comments:

  1. oi babi tua, ha baru hang tau . tak pa tak pa, hang boleh kata alah baru dua tahun, bn pun 50 tahun lebih... wahai manjung mari ,,,kembalilah kepangkal jalan dengan menolak pakatan bersama DAP.

    ReplyDelete
  2. mcm mana nk memerintah.. parti2 dlm Pakatan berlainan ideologi..

    rakyat tak nmpak perjuangan murni Pakatan.. sbb nawaitu pakatan bukan murni dan ikhlas..

    Niat Pakatan Rakyat cuma 1

    - TUMBANGKAN BARISAN KEMUDIAN BERCAKARAN SESAMA SENDIRI UTK REBUT KUASA!!!

    ReplyDelete
  3. Kome jangan la nulis dgn nada pesimis mcm ni yop, kita kena optimis.Apa yg jadi ni semuanya mengigo malam,esok bila kita bangun semuanya akan ok.Kome jgn lemah semangat,kena acah sikit dah kecot telo,kata terer benor? Tu puak-puak belah sana tu dok tengah pitnah brader Anwar kita,konon kata terjumpa ayor mani dia kat dalam jubor si Saipul,tu semua pitnah yop! pitnah!Sebenornya deme tu dah curi ayor mani brader Anwar kita masa dia tertidor, pastu tu depa pegi lumor benda tu kat lobang jubor budak Saipul tu..hah,tu la ceritenyer!Benda2 mcm ni la kome kena main banyak2 bagi orang kampong semua percaya abis,bukan asyik mengeloh jer mcm pondan!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari