boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, April 27, 2010

Berita Bergambar - Kemalangan Jalanraya..

Salam Sejahtera...

Pertama sekali aku ucapkan takziah buat keluarga Datuk Zulkifli Ahmad, Pengarah JKR Kelantan. Sama-samalah kita hadiahkan bacaan Alfatihah ke atas beliau. Alfatihah.


Tujuan aku menyiarkan gambar trajedi yang berlaku keatas arwah, supaya sama-sama kita ambik iktibar dari apa yang berlaku, terasa di hati kecilku ini, .. kenapa

Ya kenapa.., kalau di waktu menjalani kehidupan seharian dengan jawatan sebagai Pengarah Negeri, berpangkat dan Gelaran Datuk sudah tentu diri di hormati..., tetapi bila nyawa sudah diambil oleh Allah, badan yang tak bernyawa sudah tiada nilainya lagi, tiada lagi keraian dan perhormatan, plastik hitam yang semuanya sama digunakan oleh jasad-jasad manusia yang lain...Begitulah nanti bila waktu dikafankan, hanya tiga helai kan putih.... itulah yang kita bawa untuk menemui Allah S.W.T selain iman dan amal yang kita lakukan di dunia dahulu.

Sama-samalah kita renungi untuk kebaikan bersama yang mana kita juga akan menempuhinya juga, tunggulah masa dan waktunya..Insyaallah.




1 comment:

  1. he he he insyaallah kaun akan dibalut plastik hitam jugak nanti

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari