boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, September 25, 2010

Apa kedudukan sebenar negara kita!..

Salam sejahtera....

Sengaja aku paparkan tajuk besar akhbar utama pencacai negara..


Dari akhbar Utusan, terpampang gambar ketua negara sekular Melayu berpeluk negara ketua negara sekular arab... lantak pi kat depa lah....

Cuma yang nak ambik tahu pasal tajuk besar... "Ramai Mahu Bonus"..., rakyat dah tak ambik peduli apa yang berlaku dengan masaalah ekonomi negara, apa yang rakyat dok nampak pemimpin negara asyik merayau merambu melawat ke serata pelusok negara, secara tidak langsung dalam benak kepala otak rakyat negara kita masih kaya... jadi rakyat nak bonus...., gaji yang sedia ada setiap hujung bulan tak cukup, kenapa,,, kalau dah pemimpin boros nak mampuih, rakyat yang bangang pun ikut boros sama..., jadi kami nak bonus.....


Berita Harian pula ,, tajuk besarnya Elak Muflis.... pulak dah... Utusan rakyat nak Bonus, Berita Harian pulak elak Muflis....

Ni apa cerita pulak, cerita dalamannya masaalah kredit card, rakyat yang gaji tak cukup digalakkan pula dengan pemberian kredit card, galak rakyat suruh belanja mewah dengan cara berhutang.....

Lagi sekali rakyat diperbodohkan dengan berhutang..... Nasib baik Bank Negara mengambil tanggungjawab memperingati rakyat sambil mengetatkan tatacara pemberian kad kredit..

Apa pun apa yang aku dok nampak, saranan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Idris Jala nampaknya memang ada kebenarannya.... negara kita memang berpotensi besar menjadi negara muflis jikalau UMNO yang memerintah negara...



No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari