boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, September 4, 2010

Bukti Islamnya UMNO...

Salam sejahtera...

Seawktu aku darjah 1 atau 2 dalam tahun 1967, 68 masih terbayang dalam ingatan, setiap kali bulan Ramadhan ada orang-orang kampung terutama anak-anka muda yang bekerja dibandar datang kerumah aku, ...

Waktu itu arwah bapa aku sudah menyediakan sebungkus beras,,, kemudian berlakukan lafaz akad jual beli beras dengan harga sekian-sekian harga,, lalu kemudiannya dijadikan sebagai fitrah... manakala aku yang duduk kat tepi menyibuk,, nanti dapatlah duit raya.. seringgit.. diberi oleh pembayar fitrah... woii macam RM10 sekarang rasanya...


Itu nostalgia 43 tahun yang lalu..., namun kini segala apa yang aku alami tersebut sudah ditelah zaman,,, UMNO sudah nampak yang zaakt fitrah ini boleh mendatangkan hasil lalu diciptanya enakmen-enakmen dengan menggunakan kuasa raja-raja maka zakat firah hendaklah dibayar kepada amil-amil lantikan dari mereka...

Itulah satu-satunya hukum Islam yang UMNO laksanakan,,, kenapa... sebab hukum ni dapat duit..., kalau hukum potong tangan... hooowooo... tak boleh... nanti pelancung takut nak datang ke dalam negara...

Dan apabila aku dah mula bekerja pada tahun 81, aku dah mula bayar fitrah sendiri, arwah bapa ku menyuruh aku membayar fitrah buat diri aku kepada penduduk-penduduk kampong yang kategori fakir miskin,,, tetapi seelok-eloknya katanya bayarlah pada amil kerajaan, kalau tidak nanti susah,, menjadi satu kesalahan diatas hukuman yang mereka sendiri cipta, kemudian carilah penduduk-penduduk fakir miskin untuk membayarnya..bayar lagi sekali.

Bayar kepada amil kerajaan hanyalah sebagai cukai kepala katanya,..., namun sekarang alhamdulliah ada pihak-pihak yang bertanggungjawab yang aku yakin dapat mengambil alih tugas amil tresebut.....

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari