boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, September 30, 2010

Nasib Sebuah Masjid di negeri jajahan UMNO Totok..

Salam Sejahtera....

Sebelum ni aku ada menulis pada hari kedua yang lalu, mengenai kisah sebuah masjid di Kampong Bendahara Johor Bahru, di SINI. Aku ingat kut di masjid Kampong Bendahara sahaja, rupanya tidak, kerana pagi Isnin 13 Sep 2010 sebelum aku balik semula ke Manjung, abang ipar aku ajak aku berjemaah Subuh di Masjid Jamek (tak ingat nama) Bandar Kota Tinggi, tau berapa banyak standard Masjid Daerah, satu saf lebih sikit sahaja,,, tu pun aku rasa ramai orang luar yang tumpang sembahyang subuh bersama.....,

Tetapi yang syoknya sembahyang subuh di majid Jamek Kota Tinggi, ada satu keunikanya, selalunya kalau aku dok sembahyang di majid-masjid di Johor hanya sembahyang fardu Jumaat ketika doa khutbah dan doa selepas sembahyang sahaja tok imam membacakan doa buat sultan, isterinyanya, adik-adik sultan, putera mahkota dan anak-anaknya, habis semua disebut dalam doanya.... tapi di Masjid Kota Tinggi, doa selepas sembahyang subuh pun doa untuk sultandan kaum kerabatnya didoakan sekali...

Apakah doa rakyat jelata seluruh negeri Johor sudah dimakbulkan Allah S.W.T.., wallahhuaklam, tetapi kalau difikirkan kenapa masih ada lagi laporan masaalah Masjid suram.

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari