boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, September 6, 2010

Sembelihan Lim Guan Eng, Orang Islam boleh makan...

Alhamdulillah, hari ini dah masuk 27 hari kita berpuasa, malam tadi kalau ikut tradisi Melayu, hadis dari kitab matan UMNO, ialah malam 7 likor, kena pasang lampu panjut,, inilah budaya melayu yang UMNO maih nak kekalkan.. masih ditakuk lama tahab bangang no 1...

Puasa tahun ini Allah S.W.T telah memaparkan kepada kita secara tidak langsung betapa munafiknya manusia-masnua bermazhab UMNO, moga-moga dengan apa yang UMNO lakukan terhadap umat Islam akan mendapat pembalasan dari Allah dengan sewajarnya.

Mula-mula umat Islam dikejutkan dengan isu doa oleh Ustaz Zakaria Ahmad supaya Lim Guan Eng memelok ugama Islam, pakat melompat habis.., dengan kerja sama media terutama Utusan melayau heboh seluruh dunia,,, tup-tup Allah nak tunjuk, ada hamba Allah yang ingatkan balik isu majlis bacaan Yasin dan sembahyang anjuran UMNO untuk Kamalnathan di sebuah Masjid di Kuala Kubu semasa PRK Hulu Selangor yang lepas, isu bab doa kepada bukan Islam supaya memasuki Islam diharuskan dalam Islam, tetapi isu bacaan Yasin dan sembahyang hajat untuk memenangkan calon bukan Islam sedangkan ada calon sudah tentu comform bersalahan dari segi hukum dalam Islam,, jadi siapakah yang munafiq...

Tak sempat selesai isu bab doa, UMNO dapat lagi modal haram untu mengenakan Pakatan Rakyat dalam isu YB teo MP Serdang (amoi ooo... Serdang mali tatak sombong punya) memasuki surau menyampaikan bantuan kerajaan negeri Selanor, tetapi UMNO buat cerita YB Teo memberi tazkirah..., UMNO ni faham ka apa itu tazkirah,,,, itu satu isu, kemudian mereka mengatakan YB Teo tak tutup aurat,,, aduhai... itulah yang dikatakan UMNO ni,,, oii dia tu non muslim, dia pakai secara bersofan dah Ok dah lah tu, tapi apa pun Allah maha kaya, ada pula gambar-gambar Rosmah MA sedangkan menyampai ceramah dalam masjid dengan jambul tersembul, ada yang dogol langsung tak bertudung..., ambik kau..., kemudian keluar lagi gambar Video clip youtube majsli anjuran UMNO Juara rakyat... tu dia..UMNO.

Sibuk pi sibuk mai, terjumpa pula fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan mengatakan bukan Islam diharuskan memasuki masjid..., nampaktak... dalam dua tiga perkara ni, UMNO tanpa siasatan, tanpa rujuk kepada yang ahli, dengan kuasa yang ada kepada mereka selaku menteri-menteri terus menjatuhkan hukum... seolah-olah masjid dan surau tu hanyalah exclusive untuk orang islam sahaja, orang bukan Islam tak boleh... tapi kalau sekutu mereka dalam BN boleh pulak..., tak munafiq lagi kah UMNO dengan sikap mereka yang sedemikian...

Malam tadi aku beruntung betul, dapat dua tazkirah ramadhan, pertama di surau, takzikarh selepas tarawih, balik sampai rumah jam 10.30 mlm lebih, Dr Wahab telefon aku, awal mula dia tanya aku dah tidur ka belum..., $!@#$&*&(*(..., lepas tu dia tanya aku apa ugama Lim Guan Eng, aku jawab Kristian, tetapi aku belum pasti sepenuhnya... Dr Wahab jawab balik, kalau Kristian isu sembelihan yang di heboh-hebohkan tu beerti orang Islam bolehlah makan...Tu dia.. ambik kau UMNO kena lagi..


Kemudian Dr Wahab memberikan ayat Al Quran DI SINI. aku terasa sedikit kegusaran, kerana apa yang aku faham ahli kitab ialah orang-orang Kristian dan Yahudi yang ada kat tanah Arab, setelah mendapat penjalasan yang panjang lebar..., aku tak pasti.. silap-silap kredit telepon Dr Wahab habis kerana bagi tazkirah kat aku malam tadi, dan barulah aku faham.. Selepas tu dia nak bagi aku puas hati beberapa kali lagi dia dok SMS meminta aku semak ayat surah At-Taubah ayat 30 dan Al Maidah ayat 72 dan 73.. ayat yang bersangkutan dengan apa yang tazkirah kat aku..

Jadi ini adalah pendapat Dr Wahab dengan aku, aku nak tengok apa kata UMNO, mereka cipta isu ni, apa jawapan mereka bab sembelihan ni..mungkin ada pendapat yang lebih muktabar lepas ni, sama-sama kita mendapat ilmu pengetahuan dengan isu-isu yang di timbulkan oleh UMNO tu...

Tetapi apa pun nampak sangat kebodohan UMNO ni, kita sendiri termasuk aku, pun tak berani nak pegang parang pi sembelih lembu, kalau setakat semebelih ayam tu beranilah lagi, lembu ni kena fikir banyak kali, kalau dah terdesak nak makan dan nak sembelih tak ada orang tu lain ceritalah...begitulah lojiknya pada akal, tak kan lah Lim Guan Eng tu bangang macam UMNO,, semua perkara nak buat walaupun ia tahu ia tak layak., sedangkan sekelilingnya masih ramai orang Islam,, UMNO-UMNO nak menipu pun tak fikiak habis-habis......

Dah selesai kes sembelihan, aku gatai mulut, pi tanya lagi kat Dr Wahab bab raya hari Khamis.., aku ingat cukuplah dulu, apa pun kesimpulan bab raya ni cuma aku teringat, pada tahun ni negara kita Malaysia sambut 1 Ramdhan hari Rabu sama dengan negera-negara Arab termasuk Arab Saudi... jadi kita tunggu Arab Saudi nanti 1 Syawal hari apa, Khamis atau Jumaat!????

Terima Kasih Dr... insyaallah Hari Isnin 13 Sep nanti kalau panjang umur ada rezeki aku balik dari Johor nanti akan singgah kat rumah Dr di Kapar, boleh kita beraya dan sembang panjang-panjang sikit,, aku nak minta petua-petua yang ada pada Dr tu...


4 comments:

  1. kau balik ke johor tak berdosa ke balik negeri umno tu?
    kau kawin dengan orang johor,,, pepet bini kau tu dari keturunan umno woi,,,, halal pulak yer kau belasah pepet orang dari keturunan umno?

    ReplyDelete
  2. Teruknya anoni ni, sampai hati ko cakap macam tu time posa2 ni. Buat2 lah istigfar, jangan terlalu taksub dgn ameno sampai tatasusila percakapan tak dijaga. Kesian aku tengok kau ni anoni, kalau di toreh badan kau ni, biru darah kau agaknya!!! Moga2 kamu tetap setia dulu kini dan selamanya dalam ameno hingga ke akhir hayatmu.

    ReplyDelete
  3. anon12:21pm... ko ni dapat derma darah b... kut.

    ReplyDelete
  4. anoni 1,45 : sebelum kau nasihat aku,,, kau nasihat dulu manjungmari al fitmahtun ni....

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari