boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, July 30, 2012

Apa yang Ostad Kazim Tazkirah pada DS Najib...

Setelah solat terawih bersama PM Klik SINI boleh peluang bagi tazkirah pulak kepada PM,, oii terrer wow.... 



Klik pada gambar untuk imej lebih besar

Kalau 2-3 tahun lepas, jika datang bulan ramadhan, maka akan keluarlah suara-suara melayu gampang kononnya kami nak beribadat dalam masjid dan surau, kami tak mahu diganggu dengan tazkirah,,,, tapi sekarang aikkk ,, hairan kan,,, 


Namun baguihlah,, apa yang selama ini PAS laksanakan, secara tak langsung UMNO ikut sama,,, 



17 comments:

  1. Tanpa disedari UMNU kini golongan ustaz-ustaz menguasai dan menyisihkan golongan semangat kepahlawanan melayu. Corak pemikiran ini satu masa akan timbul keresahan dan merasa pengaruh mereka terhakis apabila semangat adat melayu tergugat.
    Dan golongan Ustaz UMNU akan ditendang seperti PAS disingkir dari Kerajaan Perikatan (BN)

    ReplyDelete
  2. awat bodoh sangat hang ni... tu tazkirah sebelom berbuka puasa.. dari pi mai pi mai x tentu arah adakah salah di adakan tazkirah? awat? kat dunia ni pas ja ka hak pandai bg tazkirah? rasa diri hebat sangat ka? kalu dah otak bloger sampah...sampah situ lerr... rentikan lah bt kerja macm ni... ingat cikit mati..

    ReplyDelete
  3. Bhai MM...

    Itu bukan tazkirah la bhai... itu sesi ujibakat nak jadi calon PRU13 lar... hahahaha

    ReplyDelete
  4. Siapa tak mahu ... boleh ceramah depan orang besar, tempat bagus, tak diganggu polis dan samseng, dapat bayaran bagus, boleh caci silap orang yang tak berkuasa (pembangkanglah tuu )... janji syarah yang bagus2, yang tak menentang arus, tak sebut mungkar pemimpin, tak sebut hukum Islam kena laksana, ... kalau boleh puji sikit, konon Malaysia dah okay, Malaysia dah Islam sangat, pemimpin2 negara dah ikut sunah ... kalau boleh kutuk sikit ulama2 pembangkang. Sesekali buat lawak ... cerita suami boelh kawin lebih, isteri kena taat, motivasilah katakan. Wau, tentu perjuangan enta wahai ustaz kazim sangat mudah tanpa onak dan duri. Berlazat2lah dengan fikrah yang enta senangi sekarang!

    ReplyDelete
  5. allahuakbar kalo bercakap...tak membena langsung...

    ReplyDelete
  6. mana tahu silap2 najib pilih aku jadi calon,,,,,,,,he he he

    ReplyDelete
  7. ini uztad kajem sedang merapu nak bodek najib supaya dijadikan sebagai menteri agama di JPM. Lepas nio uztaz kajem setaraf la dengan Zul katak.Kalo tak percaya tunggu aje la, itu pun kalo umnoporno tak mamposs.

    ReplyDelete
  8. PAS ceramah politik bukan agama .... mana boleh !!!!. Orang PAS ni semua bangap le!!!

    ReplyDelete
  9. Penyampai dan pendengar menghabiskan duit rakyat. Rakyat bayar elaund perjalanan makan penginapan dan peralatan sambutan. Ustaz Pulus perangai macam Hassan Jati, duit dan pangkat menjadi keutamaan.

    ReplyDelete
  10. Oi ayam hutan keturunan babi hutan. Ko ingat penceramah pas , buat kerja melalak tu secara percuma ke? Yang bodonya korang la, sebab nya duit korang la yang digunakan untuk bayar penceramah haram jadah tu. Apa apa pun mampos manjungmari dan kuncu kuncunya. Takebeer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahuakbar.........

      Delete
    2. take beer??????

      Delete
    3. berani ko main2 kalimah takbir....tunggu la dlm kubur nanti nasib ko kalau tak sempat taubat

      Delete
  11. wei..bg ar link ceramah ni..aku nk dengar..manalah tau ada sound PM ka..

    ReplyDelete
  12. aku pegawai kanan kerajaan dan diarahkan wajib hadir....memang aku dengar al-fadil ustaz kazim ada membuat beberapa teguran termasuk berkaitan perjalanan kepimpinan negara...dari suara dan riak mukanya memang ikhlas.selama ni yang banyak membuat tohmahan dan fitnah adalah blogger manjung mari.muhasabahlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good..tu yg spatutnya dilakukan..manjung mari ni tak takut dosa mnfitnah..

      PENGERTIAN FITNAH

      Erti Fitnah: “Seorang yang menyampai dan menyebarkan keburukan orang lain di khalayak orang ramai supaya orang ramai membenci, menyisih, tidak mempercayai, memusuhi bahkan memandang hina terhadapnya.

      Setelah dihadamkan pengertian fitnah di atas, kita berkefahaman bahawa hodoh sungguh perangai pembuat dan penyebar fitnah.

      Pembuat dan penyebar fitnah juga disifatkan Islam sebagai seorang kejam lagi tidak berperi kemanusiaan. Kejam dan zalimnya dosa menfitnah itu lebih berat dan lebih teruk dari dosa pembunuhan. Kejamnya dosa fitnah itu dinilai dari sudut akibat dan impak negatifnya. Bukan mangsa seorang sahaja yang akan terpalit fitnah, menanggung malu, tertekan dan derita bahkan seluruh ahli keluarga, kaum kerabat, sahabat handai dan sekelian keturunannya juga pun turut diheret sama ke kancah yang mengaibkan lagi tidak ketahuan hala itu.

      Firman Allah SWT: “..dan fitnah itu lebih besar (bahaya dan impak negatifnya) daripada pembunuhan.” (surah Al Baqarah ayat 191).

      Dalam ayat lain, Allah SWT menegaskan: “..dan fitnah itu lebih besar (dosa)nya daripada pembunuhan.” (surah Al Baqarah ayat 217).

      JAUHI PENYEBAR FITNAH

      Usah kita bercampur, bersekongkol dan bersama dengan para pembuat dan penyebar fitnah. Jangan didekati perkumpulan mereka. Kebarangkalian yang besar bahawa iblis dan syaitan turut sama menyertai majlis para pemfitnah serta turut sama menghamburkan idea-idea jahat dan licitnya. Amat diitakuti bahawa azab dan kemurkaan Allah akan menimpa para pemfitnah dan sekelian penyokongnya di dunia lagi.

      Firman Allah SWT: “..dan janganlah kamu ikuti orang-orang yang banyak bersumpah lagi hina, yang banyak mencela (dan) yang ke sana kemari menghamburkan fitnah (mereka cerita), yang sangat enggan berbuat baik, yang melampaui batas lagi banyak dosa.” (SurahAl Qalam ayat10-12).

      TAKUTLAH KEPADA ALLAH

      Kepada para pemfitnah iaitu pereka fitnah dan penyebarnya, takutlah kepada Allah SWT yang sentiasa mengawasi dan memantau kejelikan dan kejahatan perangaimu.

      Lupakah engkau di saat engkau mereka cipta fitnah itu kemudian menyebarkannya kepada orang lain bahawa Allah SWT sentiasa melihat dan mengetahui perbuatan engkau? Lupakah engaku bahawa segala perbautan engkau akan diperhitungkan di padang Mahsyar nanti? Tidak pernahkah engkau mendengar bahawa pra pemfitnah akan pulang ke akhirat sebagai seorang Muflis?

      Andai engku tidak bertaubat dari dosa fitnahmu serta tidak memohon kemaafan dari saudara yang kamu fitnahi itu baik berupa kata-kata, tulisan maupun gambar, maka ingatlah tempat tinggal kamu selepas mati adalah di dalam neraka yang menyakitkan. Syurga nan indah tidak pernah disediakan buat para pemfitnah.

      Sabda Nabi SAW:

      Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).

      Delete
    2. Salam kpd anony 8:32 dan 12:19.syabas atas keikhlasan anda berdua.inilah sikaporang yang beriman dan pejuang sejati Islam.tetapi sedarlah wahai anony 12:19 jenis Tua NAK MAMPOS SIMANJUNG MARI NI,kalau diletak hadis mahupunquran sekalipun dia takkan sedar sebab makanannya hari-hari FITNAH dan minumannya MAKI HAMUN.dia ni senang je nak ajaq dia.....sama-sama MAMPUUUUUUUUIIIIIIH MANJUNG MARI,MAMPUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSMANJUNG MARI MAMPOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS MANJUNG MARI.TAKBIR!

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari