boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, October 29, 2013

PRK N20 Sungai Limau - Sah Calon BN Umno seorang ulama ?

Patut sangat la Muhyiddin Yassin dan kuncu-kuncunya duk mempertahankan kononnya PRK di Sungai Limau Umno atau Pas adalah sama....


Rupa-rupanya memang ada benarnya... 

Mula-mula calon BN menonjolkan sikit sahaja... 


Ia sanggup melakukan apa sahaja di dalam ,,,, 

Terkini... aku jumpa...
YAN, 29 Okt -- Timbalan Menteri Kewangan yang juga merupakan Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan (dua, kanan) bersalaman dengan calon Barisan Nasional (BN) DUN Sungai Limau, Dr Ahmad Sohaimi Lazim (kanan) ketika berkempen menjelang Pilihan Raya Kecil DUN Sungai Limau di Permatang Buluh di sini, malam tadi.
--fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA


Tudia,,, Timbalan Menteri pi salam dulu ambik berkat syeikh.... Makcik-makcik kat depan tu semua pakat terdongak dengan seorang ulama dihadapan mereka... Hebat umno....

7 comments:

  1. ...dengar citer badak mandi pakai bnyk air, beratus sehari duit air ye ke?

    ReplyDelete
  2. Ini memberi makna bahawa lebih ramai wakil rakyat mati akan memberi lebih kebaikan pada rakyat.

    Kita tunggu wakil rakyat dari BN pula.......kena kencing manis.

    ReplyDelete
  3. Tuesday, October 29, 2013
    PRK Sg Limau: Nik Aziz Dipulaukan Oleh Jentera PAS Kedah? Wooowwwww...!!!


    Hairan bin Ajaib! Walaupun hari berkempen sudah memasuki ke hari ke-7, namun sehingga kini tiada satu pun poster Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat yang kelihatan di sekitar kawasan Sungai Limau.

    Berbanding sebelum ini, Nik Aziz sering dijadikan sebagai modal utama kempen bagi menarik sokongan pengundi yang dikatakan menghormatinya sebagai seorang ulama.

    Tambah memelikkan apabila, kelibat Nik Aziz langsung tidak kelihatan atau setidak-tidaknya hadir untuk memberikan tazkirah di masjid atau surau. Apa sudah jadi? Nampaknya selepas Nik Aziz digugurkan dari jawatan Menteri Besar Kelantan, khidmat dan auranya turut hilang.

    Lebih menyedihkan, khidmatnya sebagai penceramah juga langsung tidak diperlukan oleh jentera Pas Kedah, walaupun pemerhati politik merasakan parti itu bakal berdepan dengan laluan sukar bagi mempertahankan kerusi Dun di Sungai Limau.

    Malah melalui sembang-sembang di kedai kopi, ada yang mengatakan Nik pada ketika ini sedang sakit tenat dan sukar untuk dibawa ke Sungai Limau bagi membantu jentera kempen.

    Tidak kurang juga, ada yang mengatakan bekas Menteri Besar Kelantan itu tidak bersetuju dengan pemilihan Azam Samad sebagai calon Pas. Ini kerana Azam dikatakan bakal dijadikan sebagai boneka kumpulan liberal di dalam parti itu sekiranya menang sekali gus bakal menjadi kumpulan penentang terhadap kelompok pimpinan ulama Pas.

    Walau bagaimanapun, dalam banyak isu yang dibangkitkan terdapat satu isu yang agak menarik untuk dikongsikan. Iaitu penolakan secara total oleh jentera Pas Kedah khususnya di Sungai Limau terhadap kehadiran Nik Aziz.

    ReplyDelete
  4. Susah nak ubah pemikiran melayu yang ditarbiah dengan rukun iman ke tujuh iaitu percaya kepada TV,Radio dan suratkhabar.Bau lembu betina dirasakan wangi,bau tuak pemuda dirasakan harum.Rasuah dan sogokan dianggap hadiah.Kalau ditegur atau dikritik marah semau-maunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ttp lbh susah dan lebih bangsat bila letakkn pemimpin sehebat para sahabat rasullulah, sehebat para khalifah yg mmimpin umat selepas wafatnya kekasih Allah..wlupun pemimpin yg tidak yakin dan beriman kpd Allah...dan lbh bangsat kpd melayu yg ditarbiahkn agar letakkn parti rukun islam yg kelima...dan rukun iman yg ke tujuh...

      Delete
    2. *khilaf...'kpd melayu yg ditarbiahkn agar letakkn parti, rukun islam yg ke enam dan rukun iman yg ke enam..'

      Delete
    3. rukun iman ngan islam pon x pass...ade hati nak jaga islam..kehkehkeh...

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari