boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, January 21, 2014

Huhh!.. Macai umno berkata benar walaupun pahit.. Lu derhaka bro...

Sejak dari awal lagi mamat ni ada sedikit sebanyak dna darah hang jebat dalam badannya... hi hi... baguih juga ni,,, secara peribadi kenyataannya aku sokong...



Kes boo dan tidak tepuk tangan: Najib kena berundur

January 20, 2014
Jangan salahkan mereka tidak hormati pemimpin negara kerana mereka melihat pemimpin negara mewah berbelanja.




PETALING JAYA:  Sudah sampai masanya bagi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berundur.
Menurut bekas calon Ketua Pemuda Umno Malaysia, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail, rakyat kecewa dengan kenaikan harga barang yang melanda negara sejak akhir-akhir ini dan secara spontan mereka melahirkan rasa tidak puas hati kepada Perdana Menteri dan isteri  di majlis penyampaian hadiah di pertandingan akhir badminton Malaysia Open malam tadi.
“Sekali tengok nampak mereka biadab apabila mereka menyorak  (boo) Datin Seri Rosmah Mansor yang memberikan kalungan bunga kepada Datuk Lim Chong Wei, tetapi sebenarnya mereka kecewa dengan apa yang berlaku pada negara,” kata beliau kepada FMT mengulas isu Rosmah diboo dan Najib tidak diberi tepukan ketika menyampaikan hadiah kepada pemenang.
Katanya, jangan salahkan mereka tidak hormati pemimpin negara kerana mereka melihat pemimpin negara mewah berbelanja, suka membazir  sedangkan rakyat disuruh berjimat cermat.
Syed Rosli menambah insiden yang tidak disangka-sangka itu membuktikan rakyat sudah muak dan menyampah dengan pemimpin negara yang gagal menangani masalah kenaikan kos sara hidup.
Sehubungan dengan itu beliau bersetuju dengan pandangan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir bahawa jika isu ini gagal ditangani kerajaan, BN akan kalah pada PRU ke 14 nanti.
Dalam wawancara dengan sebuah akhbar tempatan semalam , Mukhriz berkata jika kerajaan mengekalkan tindakan yang tidak popular ini, BN akan tewas pada PRU akan datang yang dijangka diadakan pada tahun 2018.
Syed Rosli berharap makmal yang akan diadakan untuk menangani masalah ini dapat dihidupkan segera dan dapat mencari jalan penyelesaian secepat mungkin.
“Rakyat tertekan dengan apa yang berlaku seperti kenaikan harga minyak, kenaikan harga gula, kenaikan harga barang serta ura-ura kenaikan harga tol yang mana mereka lihat kerajaan gagal menangani isu ini secara berkesan,” katanya lagi.

Aku tak mau nak kata apa-apa atau komen lagi,, cuma apa yang pemimpin parti pembangkang duk perkatakan selama ini terbuktilah kebenarannya..


14 comments:

  1. Macai2 umno pun dah berani gentleman, memehak kpd naseb rkyat

    Macai2 dan blogger2 PAS bila pulok nak berani kasi turun itu pemimpin isu komunis dan pil kuda yg terang2 mngkhianati umat?!

    ReplyDelete
  2. Bro..lu sudah derhaka sama ketuanan Melayu..haha

    http://www.sinarharian.com.my/karya/entri-blog/tiada-siapa-layak-gantikan-najib-1.241704

    nanti ketuanan Melayu x bagi rezeki baru tau... Yg aku tau, mana2 agama Tuhan kasi rezeki bkn makhluk.habis la lu bro..tadak rezeki la ini kali..ha

    ReplyDelete
  3. kahkahkah

    sampai KIAMAT umno x kan kalah walaupon 100% melayu x sokong umno...pasal CIMB pulak yg akan sokong depa mcm di sabah nun...dan SPR dah lama bernanah diliwat umno...

    tektik ni aku dah lama dah perhatikan...duk ulang ulang mcm main keset je...cakap umno akan kalah lepas PRU...tapi dah dekat2 nak PRU...x de pulak cakap mcm tu...asik2 kes liwat, sex dan kongke je...tu la dia resam PRU di mesia ni...kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Bro lu sudah Durhaka kepada Mamak Padey Kutty Peneng yang mengaku Melayu... mereka addalah itu Mellayyu tullen laa macha...dey macha..itu Melayu tara mempertahankan itu Najib ka?

    ReplyDelete
  5. Si anjing kurap juragan ni lama x nampak...dah x dapat bayaran ker dek kerana hujah merapu yg memberi manfaat pada umnongkk @ dh mula rasa susah hidup di malaysia ni. Kalau ko belum mampus juragan baik ko berniaga kankung di chow kit..tu kn kaw ko

    ReplyDelete
  6. Kasihan PM kepala nak pecah memikirkan bagaimana nak rungkai segala macam masalah rakyat. Diserang dr pelbagai sudut. Habis anak isteri terlibat sama tanpa belas kasihan. Biasalah adat dunia sekiranya hendak menjatuhkan seseorang, maka sesiapa yg rapat dgnnya menjadi mangsa. Yang bahayanya orang yg mudah terikut-ikut tanpa mengetahui kedudukan yg sebenarnya. Barang naik salah PM. Tetapi semua barang naik siapa pedagang yg sebenarnya yg rakyat kena tahu. Berfikirlah secara rasional jgn kerana satu dua barang dikurangkan subsidi PM juga salah. Yg selamanya pegang ekonomi siapa. Itulah bangsaku Yg Kaya kenapa tak hendak membuka pasaraya2. InsyaAllah kami akan pergi membeli -belah di Pasaraya2 milik orang kita. Yg mengaut keuntungan siapa?. Saya tak hairan bangsa tu kaya kerana mereka bijak menipu. Dikeliling rumah saya ni kebanyakan berniaga ekor haram, sampai kekedai runcit mereka pun berniaga benda yg sama. Tapi yg tertipu dan membelinya smpi papa kedana siapa. Siapa yg kaya? Mereka dan bangsa mereka!. Sedarlah wahai bangsa yg kukasihi janganlah kita bergaduh sesame kita. Sama2lah kita jaga bangsa dan agama kita. Carilah jalan perdamaian. Mereka2 itu telah berusaha berbagai cara menjadi duri dlm daging, bagai gunting dlm lipatan, bagai api dlm sekam, menyebabkan kita bergaduh sesame sendiri, dan dengan mudah utk merampas apa yg kita ada. Banyak2 blog, utube, twitter, facebook, bacalah betapa mereka menghina kita dgn maki hamun, Melayu bodoh, Melayu anjing, pukimak, tak sakithati kah kita. Kita bukan bodoh, tetapi baik hati dan murah hati maka mereka dpt hidup seperti sekarang ini. Maka banyak dah Tanah2 kita jatuh ketangan mereka. Tak takut lagikah wahai bangsaku yg kukasihi. Nanti apa yg tinggal untuk bangsa kita., Berhentilah wahai bangsaku menjual Tanah kepada mereka. Sungguh panjang lebar saya menyimpan hasrat untuk meluahkan apa yg dirasa pada masa ini. Janganlah kita mengharap kepada mereka lagi. Bantulah peniaga2 kita walaupun harga naik sedikit, kerana kita kena faham yg peniaga bangsa kita kadangkala tidak bernafas kerana mereka2 itu menaikan harga apabila peniaga kita membeli dr pembekal dan pemborong yg mengambil untung berganda. Sebab? Pedagang asal, pemborong dan pembekal semuanya dr bangsa yg sama. Wahai bangsaku yg kukasihi, sebenarnya kitalah yg kaya sebab kuasa membeli adalah dr orang2 kita. Cuba pantau semua pasaraya2 dan kedai2 runcit, kebanyakan bangsa kitalah yg memenuhi tempat tersebut. Oleh itu mulai sekarang jom kita berbelanja dikedai2 saudara2 sebangsa dan seagama kita. saya ni bukan sesiapa pun tetapi dr hari kehari saya berasa sedih apabila melihat bangsa kita diperlakukan sedemikian hina. Sampai PM kita pun dihina sebegitu rupa. PM sebangsa kita. Melayu tulin. Menghina PM seumpama menghina kita juga. Oleh itu bersatulah wahai bangsaku yg ku kasihi. Semoga Allah swt melindungi kita dan Negara kita dari ancaman yg data
    ng dari berbagai arah. Amiin...




    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku melayu dan melayu memang anjing.malai si!!!!

      Delete
    2. Sekiranya kos modal barangan dinaikkan harganya disebabkan tambahan cukai oleh kerajaan, bangsa apapun akan menaikkan harga jualan kerana termasuk kos cukai didalam harga akhir. Cuba kau yg berniaga dan tiba2 dinaikkan cukai pd barangan jualan, kau nak jual pd harga yg masih tetap sama ke? Belajarlah ilmu ekonomi baru boleh menceritakan perihal kenaikan harga barangan, bukan dgn sentimen rasis sebodoh itu!

      Delete
  7. AnonymousJanuary 21, 2014 at 4:58 PM

    habis WTF fungsi kpdnhep?? Peniaga terpaksa naikkan harga sbb AHLI PERNIAGAAN sbg org tgh naikkan harga ikut suka lu.. Beras jadik mahal sbb BERNAS,masa ada lembaga padi tadak pulak mahal.

    Org kita meniaga hari ni start besok nak untung juta2..mana ada itu mcm bai..pokok kangkung pun start dari akar dulu. Bantuan berniaga gomen bagi, anak2 melayu berapa kerat yg sahut..aku tanya apsal x minta... nak bahasa senang jwpn mereka... mereka nak bisnes yg siap 100% dah ada customer,dealer etc.. sbb MALAS n mau senang shj. nasik mau makan kena masak beras dulu, bkn pokok padi terus keluarkan nasik..

    Menganggur??? konon x tau cara cari kerja kat internet..tapi wtf daftar facebook yg susah tau plk..lagi satu mau tunggu offer letter tapi apply pun tidak... bukak sikit kepala otak.. jangan pakai buah pikiran ... kalu pemimpin tu 9 perangai jahat,1 je baik...tengok yg baik shj...lupakan yg jahat lg 9. itu yg aku dok dengar geng2 kapal layar dok cerita..geng2 yg gi btn.. geng2 kapal layar blh blah..lu org dah tadak kuasa undi.

    ReplyDelete
  8. Bau perkauman je.......

    ReplyDelete
  9. tetamu 4.58 menulis mcm ada udang d balik batu,mcm mamak d sebalik melayu,d Kelantan & Tgganu tu majoroti bangsa apa,jgn jd mamak adu domba

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro..udang ini mcm ke?? Rumusan @ bahasa kasar utk komen bro 4.58.

      kalu pemimpin tu 9 perangai jahat,1 je baik...tengok yg baik dia tu...lupakan yg jahat lg 9

      itu maksud bro 4.58 mahu sampaikan ke? Bro ni mesti geng saluran 1 takpun pesara atau staff gomen yg sudah dicuci otak.. Ingat bro2 yg ckp mkn BN yg suap,lu kena ingat 1.2juta shj civil staff..selebihnya yg mkn suap sendiri. Patut kena ada akta staff gomen x blh join mana2 parti politik sbb dah ada cuepacs..baru adil utk rakyat Malaysia. n jgn plk ada macai otak kangkung ckp selain 1.2juta tu jeles..

      Delete
  10. Nak ajak melayu bersatu bagus.. cantik.. kau sayang bangsamu melayu ok selamat...Tapi melayulah yg tak sayang melayu. Jenis melayu penindas melayu.. hak rakyat jadi hak peribadi.dan suku sakat. kalau dng tauke cina lembut gigi dari lidah tapi sama melayu macam singa sikit komen halau keluar melisiya...sebab apa..money masuk.... satu contoh , dulu ada kilang padi/beras melayu.. pastu tubuh LPN jadi BERNAS. Masa ni habis kilang padi melayu kena bungkus. Sekarang ni apa jadi pesawah pun kena beli beras cina. Melayu tak marah sama melayu kalau melayu yg diundi tu buat bagi betul.
    Jadi siapa punya kerja hingga hak melayu banyak tergadai. Jng buat tak tahu, rakyat hari ni dah cerdik hingga apa yg ada dlm seluar pemimpin mereka tahu. Nak satukan melayu:
    1. Turunkan pemimpin rasuah jng dakwa terpilih walau anak menteri tok mntri tak kira dari parti mana pun mengapa banyak perasuah tapi bilis juga dipilih.
    2. jng pilih kroni.
    3. Menteri / pegawai tak cekap membazir sila letak jwtan atau diturunkan.
    4. Yg tak ada otrty/ tak dilantik dlm pengurusan negara tak perlu ganggu pentadbiran.
    Kalau nak tulis hal ni terlalu panjang dan banyak banyak banyak lagi. Eloklah buat foram. Di sini bukan medannya.
    Yg aku hairan semangat melayu ni hangat taik ayam dan bermusim. Masa pru boleh dengar semangat melayunya hingga sangup "ajal sebelum mati " punya kempen ayat pun lingkop. Lepas tu melayu kemana dah tak bunyi.. last2 mamak juga yg dipuja walaupun cakap melayu bunyi macam gagak. Dah 30 th kena tipu dng mamak nasi kandaq la capati la
    Kuty la. Dei...mamak...roti sattu kuah taroh atas telor taroh bawah .. ko te h tarik bagi panjang. Baru ada uum.. huh.. huh.
    2.

    ReplyDelete
  11. Aku tabik kau maca...berani jng tak berani. Telor musti taroh atas jng tarok bawah...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari