boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, January 4, 2014

RM 1/2 juta sehari ! ... Woi banyak tu...

Hampir RM500,000.00 sehari,, itu lah wang rakyat digunakan untuk menyara pendatang asing yang ditahan,, biar betul?..



DALAM NEGERI

Kerajaan tanggung PATI RM500,000 sehari - Wan Junaidi

KUCHING 4 Jan. - Hampir RM500,000 terpaksa ditanggung sehari oleh kerajaan bagi menjaga kebajikan pendatang asing tanpa izin (PATI) di depoh-depoh tahanan imigresen negara.
Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Dr. Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata, perbelanjaan tersebut bagi menjaga kebajikan keseluruhan termasuk makanan, penginapan dan kesihatan sebelum menunggu proses penghantaran pulang.
Katanya, setakat November lalu, kerajaan telah menanggung kira-kira RM2.9 juta bagi proses penghantaran PATI berkenaan.
"Kita terpaksa menanggung sebanyak RM75 sehari bagi seorang PATI dengan proses penghantaran yang mengambil masa lama.
"Hal ini kerana kita perlu berbincang dan meminta kedutaan berkenaan untuk membuat pengesahan bagi warganegara mereka. Terdapat juga pihak yang tidak faham tentang perkara ini," katanya.
Beliau berkata demikian selepas menyerahkan Bantuan Kecemasan Ahli Parlimen P193 Santubong di sini hari ini. - UTUSAN



 


Cuma aku duk tertanya-tanya,,, seorang PATI kerajaan terpaksa belanjan sebanyak RM75 sehari,, biar betul,, ni bagi makan apa ni,, nasi beriani gum atau nasi mandy arab...

Inilah akibat kesalahan dan kelalaian pihak-pihak tertentu yang membiarkan sempadan negara mudah dibolosi oleh PATI,, maka 1/2 juta RM sehari duk belanja..., 
Nak sara bagi bantuan banjir berapa RM satu keluarga dapat.... 
Siapa lagi beruntung,, rakyat sendiri atau PATI,, yang belanjanya RM75 sehari..
Bijakkan pemimpin umno mentadbir negara.... Tak apa,, wang ringgit boleh korek dari kocek rakyat,, naikkan harga barang, naikkan cukai pintu, naikkan tambang bas, naikkan tol,,, dan *&^%$#@....











7 comments:

  1. lebih tinggi dari brim najib...kahkahkah

    ReplyDelete
  2. Bukannya mustahil MM, perlu mark up harga dan pembelian yg tidak wujud.

    ReplyDelete
  3. Menyimpan lama pendatang asing, ada hikmahnya... Ianya tidak ada yang lain hanyalah menikmati pendapatan dari hasil rasuah dan tiris dalam menanggong makan minum pendatang haram.

    Laporan ketua audit negara.... dari skandal “mi segera” sebungkus yang berharga lebih kurang 0.30 sen, telah dibeli oleh kerajaan pemerintah dengan harga lebih daripada RM2.00, sebuah teropong di Jabatan Laut yang berharga di pasaran lebih kurang RM1,900, kerajaan telah membeli dengan harga RM19,000.

    Begitu juga dengan sebuah komputer yang berharga RM4000, kerajaan Barisan Nasional telah membelinya dengan harga lebih RM40,000. Sebuah jam dinding yang berharga sekitar lebih kurang RM100, kerajaan telah membelinya dengan harga lebih RM3700.

    Menanggong kehidupan pendatang haram yang berselaput dengan rasuah itu juga adalah salah satu punca mengapa rakyat terpaksa memikul beban harga barang naik dan dikenakan cukai... Mdemang celaka kerajaan Barisan Nasional.

    ReplyDelete
  4. Negara ku yang tercinta.

    ReplyDelete
  5. Umno bodo. ..Umno bodo...Umno bodo....

    ReplyDelete
  6. Mana Juragan69 al kafirun.dah tumpor kena langgor ngan lori babi ke.tapi aku syak dia guna nick anon.takut le tu.dasar kapior keparat kecik2 tak nak mampus

    ReplyDelete
  7. Puak PATI ni pun kena simpan la dan bagi makan baik2 nanti dia lari susah sebab nak guna untuk PRU 14 pulak.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari