boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, January 17, 2014

Siapa pimpinan PR yang nak sambut Cabaran ni..

Fuiyo cayalah,,,,hebat ni,, nampaknya ada yang berani,, walaupun presiden parti mereka adalah dari golongan roti canai kosong...


Memang patutlah barani sangat sekarang ni...

Noh sedia debat isu kalimah ALLAH


SABAK BERNAM – Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar menyatakan kesediaan beliau berdebat isu kalimah ALLAH dari sudut perundangan dengan mana-mana pemimpin Pakatan Rakyat (PR).

Noh berkata, beliau sedia berdebat demi memelihara kesucian kalimah suci itu daripada terus digunakan oleh penganut agama lain kerana ia jelas menimbulkan sentimen kemarahan dalam kalangan umat Islam.

Katanya, debat yang dicadangkannya itu nanti perlu dianjurkan badan bebas seperti dikendalikan Sinar Harian dalam siri wacana yang dianjurkan akhbar itu sebelum ini.

“Saya sanggup, saya boleh (berdebat), tetapi dari segi perundangan, akidah dan agama.

“Suruh Sinar (Harian) buat (anjurkan) wacana dan saya sedia untuk berdebat dengan pemimpin pembangkang dalam isu kalimah ALLAH ini,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas Majlis Perasmian Sambutan Maulidur Rasul anjuran Umno Bahagian Sungai Besar, di Sekin Hotel Sekinchan, di sini, malam kelmarin.

Rasanya kalau nak lawan debat ni,, tak payah hantar ustaz pun tak apa ,,, YB Khalid Samad pun boleh kut,, baru ngam.. Ahli Parlimen lawan Ahli Parlimen... ada berani..

7 comments:

  1. Debat isu kalimah ALLAH dari sudut perundangan...hanya isu politik semata-mata.Debatlah dari sudut lebih luas,termasuk pandangan Alquran & Al-sunah.Dri sudut perundangan,memang kita non-muslim dah terikat....Malysia dah jdi negara TOLI..BAN

    ReplyDelete
  2. Cincin memasing sama besar dgn kelentit rosmah

    ReplyDelete
  3. Tuan-tuan tahukah mengapa ahli UMNO Baru amat bernafsu untuk mempertahankan kalimah Allah ?

    Agama islam adalah agama orang melayu. Ianya terbelit menjadi melayu itu adalah islam dan islam itu hak melayu. Kita boleh lihat dalam perhimpunan mereka terdiri dari melayu 50sen saja tanpa bangsa lain seperti India, Cina, Kadazan, orang siam, orang putih atau orang hitam.

    Sepatutnya Noh Omar mampu mengumpulkan semua bangsa yang beragama islam berjuang bersama mereka. Tapi pekara itu tidak berlaku malah dia lebih memfokaskan orang melayu menyokong agenda mereka. Kenapa hanya orang melayu saja ?

    Ini adalah satu petunjuk kepada kita bahawa kalimah allah yang mereka bawa itu bukan untuk agama tapi untuk kepentingan politik UMNO Baru. Bila kita bersama mereka, maka mereka akan kata kita sudah kembali menyokong parti mereka.

    Jika mereka masih berkuasa di Selangor, apakah mereka akan buang masa buat kerja bodoh seperti yang mereka lakukan sekarang ?

    Oleh kerana itu jangan terpedaya dengan dakyah mereka sehingga jadi melayu 50sen.

    Adalah lebih baik kita melihat permainan tarik tali antara Azmin Ali dengan Khalid Ibrahim, yang akan memberi pencerahan dalam pemilihan parti PKR tak lama lagi. Menang jadi arang kalah jadi abu.

    ReplyDelete
  4. Apabila kamu bertelagah antara satu sama lain kembalilah kamu pada Allah dan Rasulnya.

    ReplyDelete
  5. Mamak, satu roti 'tak da telok' dan satu teh tarik !!!!

    ReplyDelete
  6. Kalimah Allah dipertahankan, hukum hudud dilawan. Fikir-fikirkanlah wahai bani melayu.

    ReplyDelete
  7. Ni solat zohor ke belum. Subuh asar camna.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari