boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, January 14, 2014

Siapakah yang berkuasa di Malaysia ? Umno atau Raja?

Sebelum ini kita semua sedia maklum, umno mendakwa merekalah selama ini yang duk mempertahankan raja-raja melayu..


Tetapi dalam berita-berita hari ini lain pulak cerita...

MELAKA, 14 Jan -- Raja Noor Jan Shah Raja Tuah yang mendakwa dirinya 'Sultan Melaka' ditahan polis ketika dalam perjalanan ke Pulau Besar untuk menghadiri majlis kesyukuran kewujudan kembali 'Kesultanan Melayu Melaka' di sini hari ini.
Dia ditahan untuk siasatan mengikut Akta Hasutan berhubung dakwaan telah mengadakan beberapa majlis penganugerahan pingat, bintang dan darjah kebesaran yang tidak diiktiraf.
--fotoBERNAMA (2014) HAKCIPTA TERPELIHARA


Sebelum ini terdapat cerita Mahkamah Antarabangsa ICJ telah memutuskan mamat ni raja negeri Melaka...

Dalam sejarah negeri Melaka,,, sebelum ini berapa ramai raja-raja yang berasal di Melaka,, he he he,, di mana pakar sejarah,, tak boleh ka nak mengkaji betul atau tidak dakwaan mamat ni, yang beliau seorang keturunan raja...

Aku rasa mamat ni memang keturunan seorang raja,, tetapi disebabkan ia bukan ahli seumur hidup parti melayu umno,, maka harapannya nak menjawat raja melaka tak kesampaian,,,, ada siapa yang setuju....

Dimana Perkasa... di IMR.. 


4 comments:

  1. Jgn terburu-buru. Jika benar beliau layak atau memang waris yg hak, bagaimana? UMNO patut mempertahankan individu ini. Kesultanan Melaka tidak pernah tamat dgn penaklukan Portugis pada 1511. Ia dilakukan secara paksa maka waris masih berhak mendapatkannya semula. Rujuklah beberapa kes rujukan ICJ di mana waris berhak memperolehnya kembali jika ia dirampas secara paksa.

    ReplyDelete
  2. salah.....kangkung yg brkuasa...

    ReplyDelete
  3. Keturunan raja memang ada di mana2. Macam org biasa juga ada anak cucu cicit.......entah pa lagi. Lebih lagi yg kahwin 2 3 4 tentulah lagi ramai. Tengoklah IC dia mai kot mana, jangan mamak bangala atau keturunan pendatang raja sulu dah la.

    ReplyDelete
  4. kawan aku nama raja halim.dia pun keturunan raja kot..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari