boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, January 24, 2014

Woi,, Dr Mahathir pun dah kecut perut ?..

Apakah ini satu sandiwara atau satu tekanan politik kepada Najib?..


Kalau semalam, Bekas menteri Kewangan Tun daim yang bersuara,, dalam isu yang sama,,, 
Hari ini mahathir pula yang ulang suara ? Apa yang sebenar ni...

Dr M: BN tumbang jika gagal tangani harga barang


Tun Dr Mahathir Mohamed
Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed ketika merasmikan Forum Kebangsaan bertajuk 'Hak Asasi Kemanusiaan Dalam Tradisi Islam' di Pusat Islam, Kuala Lumpur, hari ini. - Foto Sinar Harian oleh NIZAM ZAIN

KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed tidak menolak kemungkinan BN akan kalah teruk pada pilihan raya akan datang sekiranya isu kenaikan harga barangan dan perkhidmatan tidak diatasi dengan segera.

Menurutnya, biarpun kerajaan kini giat menjalankan operasi pemantauan dan kawalan harga di seluruh negara, namun jika kerajaan gagal menangani kemarahan rakyat itu, peluang mempertahankan kerusi kerajaan dikhuatiri tipis.

"Ya boleh, tapi sekarang ini saya nampak ada sedikit kawalan harga yang dilakukan oleh pemerintah, ini adalah usaha yang baik tetapi pendapat Tun Daim itu memanglah mempunyai asasnya," katanya kepada pemberita selepas merasmikan forum yang bertajuk 'Hak Asasi Kemanusiaan Dalam Tradisi Islam' di Pusat Islam, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas lanjut kenyataan bekas menteri kewangan, Tun Daim Zainuddin pada Selasa lalu meramalkan BN akan tumbang sekiranya pilihan raya diadakan ketika kemarahan sedang memuncak berikutan isu kos sara hidup.

Kata Daim lagi, kerajaan BN pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak yang tidak cekap dan boleh mendatangkan mudarat hilangnya kuasa BN dalam PRU14 akan datang.

"Kerajaan gagal mengawal isu kenaikan harga barang.

"Isu pengurangan subsidi yang selama ini dinikmati rakyat perlu diteruskan dengan mengurangkan perbelanjaan kerajaan di mana rakyat nampak kerajaan boros dalam perbelanjaan negara," katanya.

Dalam pada itu, mengulas isu kalimah ALLAH, Mahathir menegaskan, kerajaan perlu mengembalikan keputusan asal hanya penganut Kristian di Sabah dan Sarawak sahaja yang diberi kebenaran menggunakan Bible dalam Bahasa Melayu.

"Ketika saya dalam kerajaan, penyelesaiannya ialah kitab Bible berbahasa Melayu itu hanya digunakan di Sabah dan Sarawak.

"Cuma kita tidak perlukannya di Semenanjung Malaysia," katanya lagi.

Woi Mahathir,, hang duk diam-diam dah ler,, zaman hang dah berlalu,,, BN nak kalah ke apa,, lambat lagi PRU14,,, Apa yang Mahathir risau,, pewaris-pewarisnya belum habis lagi nak bolot harta rakyat,,, itu yang sebanranya.. kalau ada Adun Umno yang mampos kemudian ada PRK,, itu pun belum tentu PR boleh menang,, sebab orang melayu ramai lagi yang bengong,, sanggup makan kangkong..

Lagi banyak barang harga naik lagi baguih,, aku tak harap lagi pada PRU14,, selagi SPR yang mentadbir tu tak diperbetul,,, nak mengalah atau nak menurunkan Umno dari pemerintahan, bukan melalui PRU,, tetapi rakyat kena turun padang seperti mana Thailand sekarang.. 
jadi biarlah barang  nak naik, naik, naik,, sehingga akan jatuh kembali bersama-sama dengan Umno .. Insya Allah..


5 comments:

  1. kahkahkah

    mahadir kuti dah mabuk minum sami guel...umno sampai KIAMAT X AKAN KALAH laa...pasal SPR adalah cabang umno gak...sendiri control SPR sendiri pulak takut kalah...kahkahkah

    ReplyDelete
  2. Haluuuuuuu. .......

    Hanya pencacai sja mutakhir ni yg trus membuta hti dan minda yg sdia buta utk trus mnerus mperthnkn pmimpin yg korup wpun pmimpin itu tlh mnyatakn bhawa segala tindakn mreka itu jelas menyiksa rakyat trbanyak..apalgi yg hndak di kata klau nafsu mngatasi kbnaran..yg hnya brmain di kepala ialah sex...liwat...aiskrim..cina dap..yg tiada bukti kukuh dri segi prundangan dunia dan syarak...mcmlah ktua mreka tidak prnh trlibat dg sex...arak...khalwat...bunuh...rasuah dan salah guna tadbir urus...

    Bilalah agknya pemimpin pembangkang bgi isu lahad datu hndk di dakwa....gua mhu lihat yg bersongkok tinggi di heret sama....

    Klaulah kankung yg gua tnam di malaysia barat mahalnya sama dgn sekilo ayam ...pehal lgi gua mhu bilang kcuali khak tuih. ..

    Khak tuih

    ReplyDelete
  3. coba engko tanya nik ajezz...

    wakakakah! nanti dia kata iklan 'ubat kuat' pun sumber ekonomi halal jugak!

    wakakakaka! gila ehh puak2 nih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuuuuu. .....

      Ni lah contoh ahli sunah yg mengaku prtahnkn kalimah Allah...suci htinya tpi mentalnya hnya sex dn kta2 murahan...x lbih dri tahi ibu lu sndri...

      Khak tuih

      Delete
    2. Haluuuuuuu. .....

      Halal cam di hard rock cafe ktua lu bilang....tuang2 pastu layan nasyid.....puei

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari