boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, February 26, 2014

Hormat kerana dalam tempoh edah!!..

memang dah termaktub antara artis malaysia dengan ahli umno umpama saudar berkembar, tiada istilah halal dan haram mengikut hukum islam..
Tak percaya ...



Hormat Tempoh Edah, Adegan Intim Awie & Erra Fazira Dikurangkan

KUALA LUMPUR: Pengarah Konsert Teaterikal Suara Kita Erma Fatima menghormati permintaan Erra Fazira agar adegan intim melibatkan dia dengan Awie dikurangkan dalam teater berkenaan.
Erma berkata, dia memahami situasi Erra yang sedang dalam tempoh edah selama tiga bulan selepas perceraiannya selain dia juga tidak mahu beraksi secara berlebihan pada pementasan itu nanti.
"Sebagai pengarah saya mahu melihat mereka ikut semua babak-babak daripada filem asal dalam pementasan ini termasuk adegan romantik supaya penonton dapat merasai seperti mana mereka menonton filem Sembilu 20 tahun lalu.
"Bagaimanapun dengan tempoh edah yang sedang dilalui Erra, saya hormati permintaannya untuk mengurangkan babak intim kerana ingin menjaga batas sepanjang tempoh itu," katanya kepada mStar Online.
Salah satu adegan lakonan bintang filem Sembilu ini.
Erma ditemui ketika sesi latihan teater tersebut di Istana Budaya pada Selasa.
Selain Erra dan Awie, Konsert Teaterikal Suara Kita turut menampilkan Ziana Zain dan ia bakal berlangsung pada 3 hingga 9 Mac depan di Panggung Sari, Istana Budaya.
Pada 18 Februari lalu Erra, 40, mengejutkan peminat dunia hiburan apabila dia dan suaminya, Engku Emran Engku Zainal Abidin, 39, bercerai dengan talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, dekat sini selepas tujuh tahun hidup bersama.
Dalam pada itu, Erra berkata, dia lega apabila Erma memahami keadaan itu walaupun pada mulanya dia sukar untuk berbuat demikian kerana bimbang permintaan itu akan menyusahkan semua pihak yang telah menyusun perancangan.
Ziana Zain (kanan) bersama Awie (tengah) dan Erra.
Jelas Erra, selain ingin menjaga batas selepas bercerai dia juga tidak mahu ada sesetengah pihak tersalah anggap berhubung aksinya dengan Awie di atas pentas nanti.
"Sebelum membuat keputusan itu kami duduk berbincang terlebih dahulu dan mujur Erma memahami," katanya.
Dalam pada itu, Erra mengakui agak penat sepanjang menjalani latihan teater berkenaan kerana perlu mempersiapkan diri dari segi lakonan, nyanyian dan tarian.
Bagaimanapun dia yakin dapat memberikan persembahan terbaik untuk peminat mereka pada pementasan itu nanti.
"Paling saya bimbang kerana perlu menyanyi secara 'live' dan sudah lama tidak berbuat demikian membuatkan saya sedikit gementar," ujarnya.
Antara lagu yang bakal dipersembahkan oleh Erra adalah Pasrah, Jendela, Cinta Abadidan Yang Terindah Hanya Sementara.

hanya sekadar menghormati tempoh edah.... hukum ikut mana ni, mazhab Kasim Ahmad agaknya.. kut..




4 comments:

  1. sila rujuk balik ayat tempoh edah 3 bulan. sebenarnya tempoh edah adalah 3 kali suci. rujuk ustaz/ustazah agar lebih faham...

    ReplyDelete
  2. Erra & Awie...keduanya memang jahil. Erma Fatima org yg bertanggungjawab. Hukum Islam dipersendakan hnya utk...??? Ulama Umno diam je. Rakyat yg berilmu agama jd saksi tp tak boleh buat apa2. Dulu artis yg terang2 langgar hukum akan diGAM..skrg..??? Inilah kesan apabila Islam dipisahkan drp hiburan dan segenap aspek kehidupan.

    ReplyDelete
  3. Siapa punya tudung dan topeng muka yg dipinjamnya baru2 ini, dah dipulangkan ke belum?

    ReplyDelete
  4. In addition to using the vacuum, you can use attachments that are included with the carpet steam cleaning products.
    If there are stubborn stain spots, they then deal with these places with specialized stain removers.
    No matter how scrupulous you are with cleaning your carpet you need to call in the
    carpet cleaning to steam wash your carpet once in a way to remove the dust mites and other allergens that are
    certain to be found in every carpet.

    Also visit my blog post - best carpet shampooer Campbell Ca

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari