boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, February 17, 2014

Wanita-wanita melayu - silalah sambut harapan menteri umno ni ?

Cabaran apa tu, tampaq MP Teressa Kok ke,, kah kah kah... bukan... bukan,,, atau pun belasah wak juragan...



SUKAN

Felda Lahirkan Peninju Wanita Tiga Tahun Lagi - Mohd Isa

Mohd Isa Abdul Samad.
PEKAN: Felda optimis melahirkan beberapa peninju wanita dari kalangan anak peneroka untuk mewakili negara di gelanggang antarabangsa dalam masa tiga tahun lagi.
Pengerusi Felda Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad berkata impian itu tidak mustahil boleh dicapai berdasarkan minat yang ditunjukkan oleh beliawanis Felda dalam setiap pertandingan tinju yang dianjurkan.
"Seperti persatuan peninju lain, Felda juga berusaha mencari peninju wanita dalam kalangan belia Felda untuk wakil negara ke Sukan SEA, Sukan Komanwel atau mungkin Sukan Olimpik satu hari nanti... sudah banyak tahun kita tiada wakil peninju wanita di sukan antarabangsa," katanya.
Diharapkan pada Sukan SEA 2017 apabila Malaysia menjadi tuan rumah, peninju-peninju wanita terutama anak Felda akan dapat beraksi di gelanggang, katanya kepada pemberita selepas merasmikan pertandingan akhir Kejohanan Tinju Piala Pengerusi Felda 2014 di Felda Chini dekat sini, malam Ahad.
Walaupun belum ada peninju wanita yang berada pada tahap boleh mewakili negara ditemui dalam beberapa kejohanan ynag dianjurkan Felda, beliau berkata terdapat beberapa bakat yang menonjol dan boleh diketengahkan.
Mohd Isa berkata dengan adanya gelanggang tinju di beberapa wilayah Felda di seluruh negara, bakat-bakat baharu dalam sukan itu boleh memperbanyakkan latihan dan memperkemaskan diri menggunakan kemudahan yang ada.
"Felda mempunyai banyak bakat yang boleh diketengahkan. Mereka perlu perbanyakkan lagi latihan, kebiasaannya setiap peninju lelaki dan wanita sekurang-kurangnya memerlukan masa lima tahun latihan, sebelum boleh wakili negara," katanya. - BERNAMA

ha ha ha,,, inilah idea otak-otak pemimpin umno melayu.... baguih sangatlah tu.... 
aku syorkan jurulatihnya Ketua wanita umno sendiri.... apa macam setuju...


kalau tak setuju dia,, siapa lagi yang layak...





4 comments:

  1. Berlatih dgn sparing partnernya oleh Ali Tinju, boleh juga kan?

    ReplyDelete
  2. mmg kelakar gila!!!.....SERONOKKNYA!!!!...

    ReplyDelete
  3. Takdak kah candangan yang cukup baik untuk mertabatkan kaum hawa, tinju !!!!!!!!!! hahaha apa nak jadi dengan Isa samad ingat lagi tua lagi bagus cadangan rupa macam otak ???????????.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari