boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, February 24, 2014

Lidah bewak punya menteri umno..

Baru kelmarin (sabtu lepas) guru-guru berhimpun berhimpun menyatakan ketidakan puas hati mereka tentang program PBS... maka mula-mula keluar suara dari Ketua Pengarah Pendidikan kata nya..


PBS akan ditangguhkan sementara, untuk dikaji semula dan akan diserahkan kepada Muhyiddin Yassin .. Klik Sini..

Tup-tup ada sekoq lagi menteri natang bewak  pula bersuara...

BAHASA   

Putrajaya tidak akan mansuhkan PBS kerana rakyat mahukannya, kata Idris Jusoh

OLEH DIYANA IBRAHIM
FEBRUARY 24, 2014
Menteri Pendidikan II, Datuk Seri Idris Jusoh (gambar), berkata Kementerian Pendidikan akan tetap meneruskan sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) kerana pelaksanaan itu yang dimahukan oleh semua rakyat di negara ini.
Beliau berkata, sebelum ini rakyat Malaysia meminta kementerian menukar sistem pendidikan Malaysia untuk tidak berorientasikan peperiksaan.
"Kita tetap akan meneruskan sistem PBS kerana ini yang dimahukan semua rakyat, kita tidak akan sesekali memansuhkan, hanya menangguhkan untuk penambahbaikan," katanya pada sidang media Pameran Kejayaan Universiti Penyelidikan di Universiti Malaya, Kuala Lumpur, hari ini.sehubungan itu, katanya, kerajaan akan mengumumkan penambahbaikan sistem PBS pada 1 April depan. – 24 Februari, 2014.

rakyat mana yang mahukan PBS tu,, habaq mai... malah apa yang aku terbaca,, Ketua Puteri Umno sendiri pun tak setuju dgn PBS yang ada sekarang... jadi rakyat mana yang nak program tu... tak bohong bukanlah  umno.... 
Apa pun aku ucap tahniah buat guru-guru yang bersabar melaksanakan tanggungajawab apa yang diarahkan dengan melaksanakan sebelum ini walaupun amat membebankan,, sehingga kini, namun menteri phelaq begini masih nak tunjuk kuasa,,,, 
Tak bolehkan nak siasat dulu apa yang guru-guru duk pertikai,, janganlah nak jual nama rakyat diatas kesalahan yang dilakukan oleh hangpa sendiri... phuii..

17 comments:

  1. menteri umno ni terlalu banyak makan kangkung itu pasal otak lebih bengap dari lembu. Hoi??? kau ingat rakyat semua bodoh macam kau ke? lembu. Dia ingat rakyat semua macam rakyat terengganu iukt suka dia apa yg dia mahu buat. Negeri kaya-raya tetapi rakyat miskin papa kedana, bila masa mengundi hulur RM500 terus senyap -pilih lagi umno bangang terus berkuasa.

    Cukup2lah membangangkan rakyat, bukan semua rakyat bodoh macam org umno. ideris bangang macam lembu..................

    ReplyDelete
    Replies
    1. menteri pendidikan II natang

      Delete
  2. kalo aku jadi cikgu...g mampos dgn PBS...baik aku ngajo bebudak jadi pandai...lagi bagos

    ReplyDelete
  3. rakyat 47% yg mahu...kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Kerja lebih chik gu tak nak. Cuba cakap gaji akan bagi lebih, tentu setuju.
    Sebab cikgu sekarang beroreintasikan duit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. habis kau tak nak ker.....komen biorlah jgn nak nunjukkan kau tu kangkung sgt......simpan2lah sikit bodoh tu.......

      Delete
    2. hang serupa jugaa jangan kata dekat orang, jangan pandai cakap saja.

      Delete
    3. Mana komen juragan merapu, hamtam saja juragan jangan diam.

      Delete
    4. komen dari seekor lembu

      Delete
  5. Dah kenai menteri natang.....
    Raja pun dia balun... tapi takdak tindakan bahkan naik jwatan lagi..
    Inikan pula cikgu sekolah... pa ada...
    Patutnya dia dengaq guru nak komen kelemahan PBS tu di mana.... ni tidak.. dia pancung terus kepala cikgu..
    Pasni cikgu yg dok sokong dia di Ganu tu faham2 la nak cara naksuruh dia turun...
    Najib dulu jaga askar ada mau dengaq juga rintihan askar....
    Cikgu seluruh melisyia ada ramai wooo..... jaga tau..

    ReplyDelete
  6. Natang. Kat Nganu pung tak laku, saja nak tunjuk kuasa.

    ReplyDelete
  7. rakyat kepala hotak kau...kau ingat rakyat bodoh mcm kau ke...

    ReplyDelete
  8. umno super duper hyper bumper mother ****er flip-flop minister...
    Tangan gatal mengalahkan beruk matyeh...salahkan rakyat pulak bila dia sendiri buat tak betul...

    ReplyDelete
  9. natang mu ...!!! dari darjah 1 hingga tamat tingkatan 5 takyah periksa ... terus bagi sijil spm .... gitu rakyat hendak ...? mu natang lebong, derih...!!!!

    ReplyDelete
  10. Bengong mu derih! Puak2 cikgu kata PBS tak sesuai,kenapa mung tak mahu dengar.YG JADI MANGSA IALAH MURID2

    ReplyDelete
  11. komen drpd sorang menteri berasal dr negeri paling cemerlang UPSR & PMR... hmm x trkata apa2 dh...

    ReplyDelete
  12. dah deris natang ni kan berguru dgn ayah pin di besut....patut bebudak makin ganas dan tidak berakhlak dpt menteri bongok sesat plak tu

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari