boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, February 17, 2014

Maca--macai PKR,, tolong pakat baca ni...

Apa yang aku duk terfikir, rupa-rupanya ada juga yang lebih kurang sama dengan aku... ha ha ha,, hangpa nak kata aku ejen umno ka... 


Mula-mula artikel ni,,, Klik Sini. Tapi penulis ni Lisa Adam aku langsung tak kenal,,, mungkin ia mewakili umno... 

Apakah tidak benar dengan pandangan penulis ni dengan salah satu persoalan yang beliau lemparkan dibawah ini... 


Rakyat telah menjadi susah semata-mata kerana Anwar tidak berjaya menjadi Perdana Menteri selepas PRU yang lalu. Anwar dan beberapa orang penyokong kuatnya beranggapan yang jawatan perdana menteri itu adalah hak milik mutlak Anwar sehinggakan Anwar boleh bermain politik dengan bertenggek kepada ‘ignorance’ rakyat yang lurus dan jujur itu.

baca keseluruhannya,, Klik sini.

Nak komen... ha ha komen lah,, tapi apa yang aku tahu ramai lagi yang tak bersetuju dengan PRK Kajang...Silakan macai-macai...

21 comments:

  1. Manjung mari gkau ni BARUA,perangai SYIAH,ini salah satu sebab kenapa orang islam dihina dan ditindas,jika bukan kerana anwar jangan harap dapat undi bukan islam

    ReplyDelete
  2. perggh...mamat sakit hati sunnguh le kat anwar

    ReplyDelete
  3. Kalau dah pimpinan semua parti dlm pakatan dah stuju...akur ajelah. Apa barang lah lu manjung mari. Gi jauh2 jgn mari sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. khak.khak.khak.thui.February 17, 2014 at 9:34 PM

      kah.kah.kah.bro...lu sengal ler.aper hal lu halau tuan ghumah.kih.kih.kih.kih.mabuk brandi ker.macam macam giler ader dlm pkr nie.sori bro.lu buat mega maharaja lawak.apesal ler lu bro tak sedor diri.lu mari menumpang lg mau bikin besor kapla.

      Delete
  4. Sebenarnya Manjung Mari tak sedar atau sengaja buat tak sedar atau dah di takdirkan tak sedar bahawa dengan cara penulisan dan paparan dia ini telah menjemput ramai pembaca memaki ,menghamun,menghina dan membenci dia.padahal selama ini ramai yang mendokan kesejahteraanya.JADI kesimpulanya tidakah dia sama je dengan pemimpin UMNO?.Kesian.sedarlah cepat sikit sebelum terlambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. khak.khak.khak.thui.February 17, 2014 at 9:39 PM

      kih.kih.kih.hebat sungguh cacian dan makian pkr cyber army.langsung tak mengerunkan.sebijik mcm pencacai umno.ops luper ler plak.....pkr kan ker kembar umno yg disingkirkan.umno tetap umno walau berubah nama.trend cacian dan makian samakan dgn umno.kita orang paham peel x umno nie.

      Delete
  5. Aku sokong Hj Hadi jadi PM. Hidup Hj Hadi! hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hampa tak takut ka kalau hj hadi jadi pm, takat 1 penggal saja boleh tahan??

      Delete
  6. slm. ni 'macai pkr' nak mintak ckp skit.

    1. sebarang usaha2 pintu depan/blkg yg sapa2 buat utk jatuhkan umno dgn cara apa pun sy sokong. tak perlu percaya anwar sgt. dulu 16 sept. skg serampang kajang. kalo bkn anwar sapa lg ada idea yg boleh kucar kacirkan umno? nak tunggu idea dr pas? sapa yg cerdik sampai boleh goncangkan umno?
    2. nak jadi demokrat sejati konon? istiqamah la sgt2, kalo apa anwar buat pastu umno kecoh, maknanya betoi la tu. aku letih dah ikut buku 'demokrasi' mcm pas. dah kalah kata Allah belum memberikan kemenangan kpd kita. patut la umno seronok buli pas dah 50thn. pas bukan boleh buat apa pun.. menyalak je.

    bole jawab?

    ReplyDelete
    Replies
    1. khak.khak.khak.thui.February 17, 2014 at 9:48 PM

      aper citer nie?hebat sungguh anwar nue yer.sampai kucar kacir umno dibuat nya.nasib baik pkr selangor tak kucar kacir.nasib baik azmin tak ngutuk/perleceh MB selangor pada tb3 isu pemecatan pekerja kontrak PKNS.baguih sungguh pkr.dasyat sungguh anwar nie hingga kecoh satu donia isu takleh masuk jepun.mesti ramai yg terpegun ngan anwar.hebat nya pkr nie hingga calun parlimen bagan serai terpaksa minta tenaga kerja dari rakan sekutu sebab takder tenaga kerja.pkr terbaek ler.hingga kerusi parlimen dan dun yg tertinggi dikalangan PR.

      Delete
  7. sj nak tambah. sila cari apa lisa adam and rafizi gaduh dlm twitter slps PRU. also, pi geledah aspan alias punya posting pre pru13 and post pru13.

    ReplyDelete
  8. Negara yang mengamalkan demokrasi berparlimen, kau berhak pilih siapa saja yang kau suka sebagai pemimpin dan kau berhak untuk menghalang sesiapa yang kau benci jadi pemimpin. Begitu juga dengan orang lain.. jika kau benci pada Anwar Ibrahim, maka orang lain pula akan bersedia menyokong apa saja agenda Anwar Ibrahim dan mereka juga membela dan bersedia menentang apa saja dakyah kamu dalam blog ini.

    Cuma aku harap kau bukan penganut agama syiah...... !


    ReplyDelete
  9. dia lupa...rakyat LAGI SUSAH sebab DSAI x dapat jadi PM...segala2 kenaikan inflasi ni disebabkan DSAI x jadi PM...kalo PAS jadi PM alamat mesia akan jadi mesir la...huru hara...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamat ko jahil murakab.dasyat ko nie hingga bole tahu masa mendatang.sahih gile meroyan.tak pun stim pil kude.biol punya balaci.

      Delete
  10. Aku heran la jugak sejak akhir akhir ini.. TS Khalid relax jer.. Dia tak mengelabah, dia tak marah.. Yg kalut mamat2 kat luar.. Tak kira la dalam PAS ker ..PKR ker.. Dgn Mamak kutty mahathir jadi Kalut sokong PAS jadi MB.. Kalau dah tuan badan Ts Khalid relax jer.. Korang toksah la berserabut pikir.. Ha ha ha..lawak la korang ni.. Konspirasi ker.. Gila kuasa ker.. Kita tunggu dan lihat jer..korang kalut buat ape?

    ReplyDelete
    Replies
    1. NOKNOK
      Ko memang dengki la Pojie, Kotau tak Anwar Ibrhim tu adalah pemimpin dunia yang agong, anugerah tuhan, xdpt jd PM, jd MB pon ok per...taksikmasok Jopun...masok Cina ok per...cina doll banyak...huahahahaha...Kalo manusia ngaku tuhan pon ada pengikot...ni apa barang cuma peliwat tegar...of coz la..ramai pengikut dan macai2 yang mempercayai 100-300% segala kata2 dia ..

      Delete
    2. Btul bro wa stuju.... macai2 lebih risau dari tuan.punya badan.... ada apa2 kot...hahah

      Delete
  11. Politik ada stretegik.Orang yang bijaksana fikiran mereka bercapah bukan macam mereka yang tiada pendirian dan mudah percaya dan terpengaruh dengan logik akal yang dangkal.Matlamat untuk menukar kerajaan yang dilihat zalim dan menindas rakyat dengan amalan mengumpul harta untuk anak pinak dan kronis.Daripada rakyat tertindas dan ditipu dan diperkotak katikkan berterus-terusan biarlah susah yang dibuat mereka yand komited untun mendaulatkan rakyat.Apa yang dilakukan oleh Anwar ada hikmahnya hanya mereka berfikiran tidak bercapah dan bercambah seperti Manjongmari (sorry ye, terpaksa sebut kalau tidak mungkin tak sedar dah termasuk dalam perangkap fikiran beku) dan yang sewaktu dengannya saja yang mengata, mengkritik dan menghasut.Dikhuatiri kesedaran datang lambat dah kapal karam baru nak ditimba air.Begitulah analoginya bagi mereka yang boleh berfikir dan mahu berfikir.Terima kasih, Manjong Mari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NOKNOK
      Hah..kan Pojie..wa da bitau lo kan...Nazri Kelwar adalah slh sorang pemuja ehem2 tu...pemikiran lo Pojie mana leh sampai mcm pemimpin anugerah tuhan ..tak tercapai akal mu ...la katakan...ahakssss yang wa x bole thn tu..untuk justiy kan tindakan semua hal di kaitkan dengan rakyat...huhu..rakyat mana tak tau la kan...

      Delete
    2. Salam Manjong Mari.
      Jadilah seorang pejuang dan jangan jadi seekor beruang.Pejuang ada prinsip dan bermatlamat.Bukan terhoyong hayang berjalan seperti beruang dan bukan mudah melambai seperti lalang bila ditiup angin.Kena ingat dan mawas diri dan didik jiwa bahawa bukan senang nak senang dan kebahgiaan bukan dapat diraih dengan mudah.Perlu bersusah payah, perlu berkorban malah jangan hairan ada yang terkorban.Susah itu adalah permainan perjuangan.Rakyat perlu dididik sedemikian.Ini hendak senang cepat, biar pemimpin yang berjuang hingga titisan darah yang akhir, rakyat dapat senangnya saja.Sampai bilapun takkan diperolehi.Renung saja di Mesir, Turki dan negara negara yang lain.Jangan hangat hangat tahi ayam.Bagi orang Melayu, jadilah orang Melayu baru seperti mana yang disebut oleh Dr.Siddiq Fadhil dalam bukunya Minda Melayu Baru dan Islam dan Melayu.Berani, berprinsip dan jiwa pejuang.Kalau tak dapat mengikuti para sahabat contohi Yusuf Nadapun,Alhamdulillah.Anwarpun bukan nak menyusahkan rakyatJauh disudut jiwanya nak membela rakyat dan nak melepas kesusahan dan pendertaan rakyat.Semua ini perlu melalui proses proses yang menyusahkan rakyat seperti mana tuduhan Manjong Mari dan anggapan mereka yang sewaktu dengannya.Guna logik sikit, mana mungkin terus tercipta apa yang diimpikan dan dapat setiap yang dicitakan tanpa usaha yang gigih dan berdoa kepada Allah.Kita perlu berusaha dengan gigih dan iringi doa kepada Allah.Itulah namanya tawakkal.Maaf MM, terima kasih.

      Delete
  12. aku nak tanya manjug mari sikit. masa kita sama2 dikejar fru dlm perhimpunan bersih adakah kita terfikir mcm hang kata "pkr kan ker kembar umno yg disingkirkan.umno tetap umno walau berubah nama". masa HKR di stadium merdeka adakah kita terfikir "pkr kan ker kembar umno yg disingkirkan.umno tetap umno walau berubah nama" INGAT musuh utama kita ialah MAMAK KUTTY dan UMNO. Jangan lupa..... ABU!!!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari