boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, February 19, 2014

PRK Kajang - Terbukti tuduhan DAP 2 tahun lalu benar berlaku? Kantoi Ibrahim Ali?

Permainan politik yang hebat dari Ibrahim Ali,, ha ha ha padan muka pengikutnya termasuk Zul Kulim,, masing-masing dah kena tipu....


Berita hari ini ..

12:00PM - 19 Feb 2014

Ibrahim Ali: Mei Fun calon terbaik Kajang


Ahli politik veteran Datuk Ibrahim Ali berpendapat, pemimpin kanan MCA Chew Mei Fun calon terbaik BN bagi menentang Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam pilihan raya keci; Kajang.

“Calon BN siapa pula? Kalau tanya saya, Chew Mei Fun, naib presiden MCA. Dulu (beliau) letak jawatan timbalan menteri kewangan atas isu malu video seks presiden MCA ketika itu.

“Hebat moralnya kalau nak dibanding dengan Anwar,” kata Ibrahim (kiri).

Chew pada 2010 meletakkan jawatan sebagai timbalan menteri dan ketua wanita MCA selepas Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menang jawatan presiden parti.

Dalam kenyataannya hari ini, Ibrahim melihat kelebihan Chew itu dapat digunakan bagi menarik sokongan terhadap BN berbanding Anwar yang berdepan rayuan terhadap pembebasannya dalam kes Liwat II.

“Jika ini calon (BN untuk) pilihan raya kecil DUN Kajang, sama-sama kita lihat apakah sikap majoriti rakyat pengundi Kajang?” kata bekas anggota Parlimen Pasir Mas itu.

“Moga-moga Tuhan menunjukkan kebenaran dalam pilihan raya kecil Kajang.”

Dalam kenyataannya, Ibrahim turut membidas tindakan bekas wakil rakyat Kajang, Lee Chin Cheh yang meletak jawatan.

Menurutnya, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sepatutnya mengosongkan kerusi Bukit Antarabangsa buat Anwar dan bukan "mengorbankan kaum Cina sebagai alat".

"Azmin juga ADR (anggota Dewan Rakyat). Hilang ADUN, masih ADR. Azmin pula orang kuat Anwar.

"Mana dia nilai pengorbanan? Pengorbanan lain boleh," kata Ibrahim yang turut menyifatkan pilihan raya kecil Kajang sebagai "membuang duit rakyat".

Cuba lihat berita 2 tahun lepas kat bawah ni... 
ARKIB : 08/02/2012

Angpau Putih: Tidak munasabah DAP salahkan MCA

08/02/2012 10:56pm

KUALA LUMPUR 8 Feb — Tuduhan bahawa MCA ada hubungan dengan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) adalah tidak munasabah kerana Perkasa pernah mengadakan demonstrasi di ibu pejabat MCA di sini dan telah mendesak anggotanya supaya tidak mengundi MCA pada pilihan raya umum akan datang.

Naib Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chor Chee Heung berkata, “Jika MCA ada hubungan dengan Perkasa, kenapa Perkasa mengadakan demonstrasi di ibu pejabat MCA dan mendesak anggotanya agar tidak mengundi calon MCA pada pilihan raya umum akan datang?

"Jika apa yang dikatakan Lim Guan Eng pada Selasa adalah benar, adakah ia menandakan sekiranya terdapat mana-mana pertubuhan yang meminta anggotanya memboikot DAP, akan senyap-senyap bekerjasama dengan DAP? Ini benar-benar dakwaan yang tidak berasas.

"Saya menasihatkan Lim Guan Eng jangan sesekali menyalahkan MCA tanpa alasan kukuh, jika tidak ia akan menjadi tidak munasabah,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Chee Heung berkata, dakwaan Guan Eng bahawa MCA mempunyai hubungan dengan Perkasa hanyalah ”semata-mata mahu menyembunyikan hubungan rapat antara DAP dan Pas”
.
Isu tentang MCA mempunyai hubungan dengan Perkasa timbul apabila pengerusi cawangan MCA dilihat pada majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran Perkasa di mana presidennya, Datuk Ibrahim Ali telah memberikan wang di dalam sampul putih, yang mana ia adalah dilarang dalam adat resam masyarakat Cina. — BERNAMA

kenapa masa ni malu ngaku yer... apa ni...

Pejuangan untuk melayu kut mana kalau macam ni... kepala pundek la woi...

4 comments:

  1. alhamdillah.nampaknya Manjung Mari sudah ada sedikit perubahan dan memahami apa yang pembaca tidak suka,sebab kita adalah pejuang rakyat.INGAT jangan ada lagi berita-berita sabotaj untuk kami>terimakasih MM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami menawarkan perkhidmatan pembuatan akaun Google Adsense Full Approve untuk blogspot serendah RM30 sahaja.Pembayaran hanya dilakukan setelah akaun Google Adsense anda diluluskan oleh pihak google,yang pernah dibanned oleh google pun boleh memohon.
      Contact saya: bonnysabah@gmail.com
      http://tempahan-googleadsense.blogspot.com/
      https://www.facebook.com/TempahanGoogleAdsense

      Delete
  2. Memamg kepala pundek ahli-ahli perkasa ni, dari kepala sampai ke ekoq termasuk JURAGAN ! Kapla dapat daging, ekoq makan tulang. Sebab tu PERKASA ni manusia-manusia bangang yang jadi ahli,

    ReplyDelete
  3. PERKASA >> Pertubuhan Kaki Sapu.......memang kepala pundek...huhuhu.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari