boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, October 8, 2010

MB Zambri mengajak penduduk Manjung belajar Tayamum..

Aku balik kerja petang semalam, sempat dok kerling pada pagar masjid Daerah Lumut, ada suatu poster cantik punya, berkilat-kilat.., namun tak sempat nak berhenti untuk ambik gambar kerana dah lewat...

Pagi tadi, waktu aku nak mai kerja, baru aku snap gambar poster ni,,, oleh kerana suasana awai pagi, ditambah ada satu muka tu yang agak gelap, maka beginilah yang ada gambarnya..., bukan salah kamera aku yang... cannon ixus 105 bhai...



Tengok tajuk "SUCI DALAM DEBU", nasib baik forum perdana, kalau konsert perdana shih Salem Iklim yang bagi ceramah....

Tengok pada ahli panel yang nak berceramah tu.., Moderator Ustaz Harith Fadilah tu ughrr belah sana tu, dulu penyokong kuat Islam Hadhari kalau tak salah ingatan aku, Ustas Ahmad Hasbullah Haji Alias tu aku tak kenai,,, kalau Hasbullah Awang pengulas bola tu ya aku kenai...,
dan yang seorang lagi tu Ustaz Haji Haslin, yang ini aku biasa dua tiga kali dok ceramah dah..., dulu popular dengan imam kuala selangor..., yang suka dok cakap keling mamak tu,,, memang kena dan ngamlah Zambri jemput mai.....

Kenapa tajuk SUCI DALAM DEBU..., agaknya lah.., aku dengan dari kawan=kawan yang pergi kursus haji perdana kat Kampar tempohari, mengatakan Zambri pun nak naik haji tahun ni... fuiyo... balik nanti title nama dia Dato Seri Dr Haji....., hangpa nak apa lagi orang UMNO, Mb hangpa dah haji... kira lengkap dah...

Tu yang agaknya bagi tajuk Suci dalam debu tu kut,,, senang nak belajaq tayamum kat Mekah nanti, kut-ktu kemarau kat sana ayak tak cukup, kena ambik tayammun...

Nak tanya sikit,, kut-kut para pembaca tahu hukum,,, ambik dan rampas kerajaan negeri Perak tanpa mengikut sistem demokrasi yang betui-betui dipraktikkan, ini di kira haram,,, hangpa tok sah cakaplah hakim mahkamah persekutuan dah bagi kemengangan 5-0, kena ingat balik pada awail, pasai apa hakim mahkamah tinggi, hakim yang awai-awai dan mula bagi hukuman,,, mengatakan Nizar layak sebagai MB... itu point dia...., cara mahkamah rayuan dan mahkamah persekutuan hanya orang yang tak waras pemikiran sahaja boleh terima....

Jadi ini beerti Haramlah jawatan tu...., bila haram,,, dapat gaji MB, gaji haram...., pi Mekah buat haji,,,, cantikkkkk......

Memang dasar UMNO suka yang haram,,, tak gitu.....

1 comment:

  1. soh die buat forum tajuk Halal dalam Haram... kahkahkah baru ump!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari