boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, August 3, 2012

UMNO Lumut mempergunakan anak ahli PAS sebagai blogger mereka.

Aku macam tak percaya apa yang diceritakan dari blog klik anak-ahli-pas-lumut-jadi-blogger-umno. 


Kalau anak-anak ahli PAS setakat menjadi penyokong UMNO tu memang ada juga kedengaran, tetapi sampai jadi blogger/cybertropper memang satu kejutan buat aku.... 




Nak kata cerita dari blog separuh jingga tu cerita fitnah,,tak mungkin kerana hangpa boleh baca komen tuan empunya diri dalam blog tu..., 



Assalamualaikum..
Terima kasih la kerana susah2 buat artikel pasal aku..
Aku percaya satu jer, rezeki datang dari Allah bukan dari ko..
So sikit pun aku tak takut dengan "ugutan" ko tu..
Cuma aku berasa sedih kenapa ayah aku boleh terpengaruh dengan join parti yang kononnya dia rasa perjuangkan Islam hakikatnya parti tersebut tak professional dalam berpolitik.
Semoga satu hari nanti ayah aku sedar..
Amin..
Apa pun,lawan tetap lawan..
Reply


Nilai sendiri apa yang ia komen.....

Kemudian ada suara-suara mengatakan kenapa ada anak orang kuat UMNO jadi blogger untu Pakatan Rakyat boleh pulak, OK aku nak jawab,, kalau anak orang UMNO jadi blogger pembang, itu satu pembaharuan, itu adalah anak cerdik, terbuka akalnya mindanya, tahu yang mana halal haram... 


Tetapi kalau anak orang PAS pi jadi blogger UMNO kira kacau,,kira dah mengundur kebelakang..., ibu bapanya pun kira gagal mendidik tahap pemikiran anak-anaknya... blogger oii, kalau sekadar penyokong dan pi ambik upah gantung poster tu lain cerita...


Yang ia tak mengaku hanyalah ia bukan jadi blogger upahan atau dibayar gaji. jadi beruntunglah UMNO LUmut mendapat khidmat percuma dari anak ahli PAS.... 






Apa yang aku mushkil selepas keluar cerita kisahnya, dalam wall FBnya ada 1-2 topik kisah itu sahaja, aku dengan seorang member FB disoallnya, bila aku jawab, member seorang lagi pun jawab, tau-tau di deletenya wall tersebut dalam FBnya,, tak tau pasai apa,,, 


Kemudian aku create dalam wall FB aku, gambar diatas,, tanya lagi, kenapa ia delete,, sampai sudah ia tak jawab,,, tak tau apa kenapa... 


Aku mula mengenali si Rashid ni pada awalnya dalam FB Parlimen Lumut, ia seorang budak yang baik,, dan ia memang mengenali diri aku walau pun aku tak menganalinya,, itu yang ia duk tulis dalam sembang group FB Parlimen Lumut,,, 


Bila Kumpulan Protester Teluk Rubiah membuat demontrasi di padang astaka Stiawan beberapa bulan yang lepas, akut ikut serta,,, tau-tau nama Manjungmari dipanggil oleh pemuda berspek mata hitam,, dan mengenalkan dirinya,, dialah Rasyid Zambri,, memang seorang peramah.. dan ia minta aku addkan namanya dalam FB aku... 


Dari sini aku sering berhubung dengannya, dan aku sering usik dan sakatnya dalam FBnya.... 


Bila aku terbaca kisahnya dari blog SJ, terkejut aku,, ish,ish,, padanlah ia seorang budah baik, rupanya anak orang PAS... Tapi hairan,, kenapa ia boleh terpengaruh dengan dakyah UMNO,, atau UMNO dah brainwashnya sehingga menjadi blogger UMNO menyerang PAS... 


Apa pun masih belum terlambat,, bagi aku apa pun penafian Rashid yang ia tak menerima apa-apa upah,, tobat lahum aku tak percaya,,, kenapa... sebab aku sendiri mengalaminya,,, sejujur dan ikhlas aku katakan,, aku sendiri pernah menerima dengan agak lumayan dari seseorang orang kuat UMNO untuk beberapa artikel kisah pemimpin umno juga,,, 


Jadi kalau aku blogger PAS orang UMNO sanggup mengupah untuk menghentam sesama lawannya dalam UMNO, mustahil untuk hentam PAS musuh UMNO mereka tak bayar... 


Nasihat aku sebagai seorang sahabat dan saudara seislam,,, ingatlah wahai Rasyid, kalau UMNO tu betul baik, betul perjuangannya, dah tentu ayah kamu sendiri pun turut menyokongnya,, tetapi tidak,, ayah kamu lebihtua, lebih makan garam dari kamu... 


Contoh yang terkini pa yang berlku... lihat sahaja gambar dibawah ni,,, ini pun mangsa UMNO juga,, seorang blogger juga... kesian kan...  


Ahmad Faisal menunjukkan surat penolakan gaji ketika berkhidmat di pejabat sebuah parti politik.


Nak kamu menjadi seperti mamat dalam gambar ni.... merayu belas ihsan bila ia tertipu... siapa yang menipu... UMNO Melaka Rashid... Bukan PAS..Tak Mustahil UMNO Lumut pun akan menipu kamu....kalau tak percaya ,, tunggu sajalah,, pasti akan tiba..Insyaallah..  



14 comments:

  1. Terima kasih buat artikel pasal aku ManjungMari..
    Susah2 jer..
    Bro,kalau macam tu mak Otai Manjung tak cerdik, tak terbuka akalnya mindanya, tak tahu yang mana halal haram..
    Hehehe.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman Mak Otai manjung berkecimpung dalam politik dah berlalu... waktu zamannya UMNO tak pandai lagi rasuah, tak pandai guna kroni, tak pandai tangkap orang yang bongkar penyelewengan lembu,, oii banyak weii,, tak larat aku nak tulis kebobrok UMNO....

      Delete
    2. Tapi bro mak Otai Manjung masih aktif dan kuat UMNO lagi tau.
      Kena ingat tu..
      Hehehe..

      Delete
    3. RasyidZamri> hmmmm skang ada org tuduh ko diupah & dikaitkan hal peribadi, ko ingat tak ko serang dgn isu peribadi aku & mak aku sebelum ini dlm komen fb yang takde kaitan! Allah maha kaya, terpalit pd ko kembali. Serius aku pun terkejut ada blog yg paparkan isu ko, dan blog tu juga pernah tibai aku tapi aku suke sebab dia kutuk aku berfakta isu boikot kedai mamat yg nak g serang dsai dtg ke mjg.

      Bab mak aku aktif & kuat dlm UMNO ko silap, skang dia lebih aktif xtvt Masjid Daerah, byk yg ko tak tahu dan aku akan bongkar nanti bila waktu yg sesuai. Xtvt org pas pun mak aku join ko tahu ke tak? Pasal tu aku tak minat isu peribadi.... apapun aku rasa orang pas lebih mengenali hati budi mak aku dari org umno sendiri terutamanya muke2 baru. Mak aku pun doakan anak aku jadi macam Nizar, amacam!!?! video nye: https://www.facebook.com/photo.php?v=1238965710247

      Delete
    4. Aku takde hal la Otai Manjung.Aku tahu benda ni akan terbongkar jugak satu hari nanti.Sebab tu aku takde masalah.Pasal isu boikot memboikot ni aku tak berminat la.Boleh jer kalau aku nak dedah kedai milik orang2 PAS termasuk kedai saudara mara ko kalau aku nak.Tapi itu bukan cara aku.Aku berpolitik bukan nak mencari musuh.Hak masing2 nak berjuang atas parti apa yang dia suka.Prinsip aku mudah,Islam itu bersaudara.

      Delete
    5. Itulah pasal lainkali jgn duk main isu peribadi, ini yg aku maksudkan! Tapi ada aku serang ko bila ko lari dr isu ko mainkan isu keluarga yg takde kena mengena, ko ckp jgn bagi malu mak aku dlm komen kat fb! Aku skit pun tak sentuh perihal bapak ko yg pas itu walaupun aku tahu lama dah, dan inilah aku kata Allah Maha Kaya! Aku tahu ramai org umno lumut terutamanya cikgu noraini selalu mengadu kat mak aku, cakap aku mcm2, yg bestnye siap buat fitnah! aku mcm biasa bagi data dan suruh mak aku baca sendiri, skang dah nampak cikgu noraini kaki temberang, dan mak aku ckp takyah lah dedah dia kaki fitnah, aku masih simpan lagi kata2 fitnah cikgu noraini pd aku, tapi kalau dia lebih2 aku akan londehkan. Setakat nak dedahkan restoran kakak aku (bukan kakak aku punye pun 100%), labun cikgulin dah buat dah....siap buh gambar aku lagi yg takde kena mengena, lawaks pun ade! Nasib dia promote, kalau tak aku ingat mahu tokey busat saman dia.... nyaris2 ser.

      Delete
    6. Nak sentuh pun takde hal la bro.Blogger SeparuhJingga tu pun geng2 korang jugak.Situasi kita sama jer bro..Hehehe..

      Delete
    7. hebat rasyid..kamera pon de org sponsor..hahahhaha

      Delete
  2. UMNO ZAMAN SEKARANG NI BLOGGER PON KENE SOGOK BARU BOLEH KELUAR STORY.... WKAKKAKAKAKA.....

    ReplyDelete
  3. besa la tu, nabi noh pun anak bini dia tak dapat hidayah beratus-ratus tahun...inikan mamat yg setahun jagung,org nk berblog dia nk berblog.

    apa kata anak pak zamri ni twist dia adalah sama seperti kisah nabi@sahabat yg mana ibu-bapa mereka tidak menerima hidayah Islam....

    dengar cite,anak pak zamri ni pengikut tegar ostad kazim ala kazam...eloklah bila dah habis menuntut nanti bleh join maharaja lawak hehehehe

    ReplyDelete
  4. mamat ni dulu aku rasa masa tak ambik spm dok kja kat kamdar,nak cari duit.....patut pun dok jadi pencacai umnooo....fulus tak cukup....nak bagi tau pak zamri tu bagi elaun lebih cikit ke anak dia ni,wat malu tnb je dok jadi pencacai...........

    ReplyDelete
  5. al.. fulus fil dunya wal mampus fil akhirat...............

    ReplyDelete
  6. aku tak eran bab ni....bagi aku dia ikhlas menyatakan pendiriannya...yang aku heran ....si manjung mari....bro,ko tak yah nak nasihat rasyid ke sapa ke...nasihat diri ko tu...diri sendiri penuh dengan perangai LAHANAT tak sedar.dah tua nak mampos pun tak sedar.ko lah blogger PALING BANGSAT TAHAP NAJIS MUKHALLAZAH yang pernah aku jumpa.ko perosak pas dengan fitnah dan caci maki ko yang menjadi perhiasan blog manjung mari...piraaah nak nasihat orang.aku kenal ko sejak sama-sama dalam navy dulu...kaki tuang kerja,pemalas sampai la ni...aku tau dalam masa kerja ko sebuk buat fitnah sumpah seranah dalam blog manjung mari (aku nak sebut blog ko pun geli geleman-maklum blog tahap najis mukhallazah).ko guna masa kerja main blog.ko ingat kawan-kawan ko tak nampak,buta..ko tu yang buta...MAMPOOOOOOOOOS MANJUNG MARI.

    ReplyDelete
  7. Saya setuju.saya orang kampung mm.kalau siapa yang mengenali mm dari zaman muda lagi,memang tahu sikap negativ dan buruk yang memang dia tak boleh buang.sebenarnya dia masuk pas pun ada kepentingan peribadi.info dari sahabat madah kepada saya.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari