boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, August 27, 2012

Edisi 18 SX - Amboi !.... Sedapnya dapat peluk ...errmm...

Peluang yang datang menggolek, buka senang nak dapat,, sekali sahaja dalam seumur hidup, itu pun bukan semua yang boleh dapat,, majority yang dapat hanya dalam  puak gerombolan parti syaitan... 
Bila dah terlampau seronok  kerana terpilih, apa lagi,,, ngam dan terkamlah...


Tapi lihatlah,, orang yang nak kena peluk tu macam geli geleman aja nak terima,, maklumlah orang kampung yang nak dipeluk,, kureng selera..,,, lainlah kalau anak raja pak arab ka, janggut macam Pak  Samad Said, peluk rapat rasanya... kena pulak kalau sejenis macam dengan almarhum yang meninggal kerana letupan C4 , masyaallah,,, tak tau nak cerita... bagaimana... 

PUTRAJAYA, 27 Ogos -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menerima pelukan daripada Abdul Majid Mohamad, 63, dari Pekan, Pahang pada majlis penyerahan 400 surat tawaran menunaikan fardhu haji 1433H/2012M mengikut program khas haji tajaan Yayasan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di Seri Perdana di sini hari ini.
Seramai 400 orang yang menerima surat tawaran tersebut terdiri daripada 200 orang imam dan 200 lagi Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan, Kemajuan Kampung dan Jawatankuasa Keselamatan, Kemajuan Persekutuan serta Ketua Kampung.
-- fotoBERNAMA (2012) HAKCIPTA TERPELIHARA
Sila baca di SINI

OKlah, kita bersangka baik dengan imam,,, anggap saja mereka buka mana-mana ahli politik,,, tetapi bagaimana dengan 200 orang lagi, pengerusi JKKK,, siapa mereka ini... dah tentu ahli parti syaitan... adilkah agihan kekayaan negara kepada rakyat kalau macam tu... 

Kalau kita baca balik dari kenyataan akhbar diatas, Tabung Haji kena sponsor RM2 juta untuk program ni,, apa cerita ni,, oii itu hasil dari penyimpan tabung , duit aku pun ada sekali tu,, aku tak halal dari hasil simpanan aku digunakan untuk hantar haji kepada 200 orang pengerusi JKKK tu... 
Kecuali pengerusi JKKK tu balik haji nanti ia sokong perjuangan Islam,, kalau masih dok ikut parti syaitan,, tobat aku nak halalkan.. 



8 comments:

  1. dengar cite... diorg ni d pilih untuk berdoa d depan kaabah dan masjid nabawi bagi memohon kemenangan pru 13 bagi pak aji ah jib n be end ...

    cuba korg tanye kenalan yg dapat tawaran ni... apa syarat tambahan yg diorg kena lakukan di sana nanti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam semua...

      Haha... macam2 hal la, najib ni.

      Delete
  2. Salam,
    Saya tak bersetuju "suasana iblis berhariraya", gambar Tun mahathir dan Hasmah Mohd Ali di labelkan begitu.Islam tidak mengajar kita menghina sedemikian rupa, walaupun kata2 Tun amat menyakitkan, cuba bayangkan kalau blogger lawan labelkan pimpinan kita dengan kata2 kesat dan foto yang menyakitkan, macamana perasaan kita? Nak buat joke pun ada batasannya, sama2 kita fikirkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan Anony 11:13... aku buat atas berdasar gambar yang tertera, dan apa yang situasi berlaku,, tetapi puak UMNO parti Syaitan siap buat super impose badan beruk rupa muka pimpinan PAS.. tak gamak aku nak sebut... ada hang pi nasihat....

      Delete
    2. Gambar tu hanya nak bandingkan bagaimana cara yg betul menyambut hari raya seperti yg dianjurkan oleh ISLAM sebagai sd-din ....sebagai penganut Islam yg tulen kita wajib pilih yg mana satu yg patut diikut....Pada hari ini ramai yg salah pilih cara utk merayakan eidul fitri sehingga melanggar larangan dan batasan yg ditetapkan oleh ALLAH....Contoh paling mudah siapa suruh sambut hari raya dgn pergaulan bebas , menyanyi , menari tak kira lelaki perempuan spt yg ditayangkan oleh TV3 suku dan Tv RTM???.....Mana mufti, ust Kazim, ustz Fathul Bari????....kenapa diam??

      Delete
  3. masih boleh diterima rasanya. Yg iblisnya ialah suasana, yg beraya adalah orangnya. He he he

    ReplyDelete
  4. Anoni 11.13. Jgn dok layman la si Babi beruk manjung mari sicelaka lakhanat ni

    ReplyDelete
  5. Anon 12.39, anda menampakan ke umno an anda, inilah sikap sebenar orang orang umno yg kini dibenci oleh ramai orang

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari