boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, October 20, 2009

Dah Nak Akhir Tahun dah..BOSS.

Salam Sejahtera...

Tinggal 2 bulan 12 hari lebih kurang untuk kita tempuhi tahun baru 2010 pulak.. Buat para pekerja kebanyakannya dalam seminggu dua lagi akan ada appraisal yang akan menentukan performance untuk kenaikan gaji tahun depan...

Maka janganlah kita terjadi seprti dibawah ini....



Before Appraisal - Halloo Boss, ini tahun...kita punya breakdown report ini tersangat la bagusnye ......sudah 6 bulan kita ada achieve itu target! Apa Boss suruh saya bikin, saya suuumuuua sekarang kasi bikin juga..., apa lagi Boss mau saya bikin???.... Ini time saya kasi siap. Boss jgn lupa ahh.... nanti kasi kita semua bonus cantik aaa...bulan 12...vokeyyy? ??....


At the time of appraisal - Ayooyooo.... BOSS.......Adey. .... INI HARI BANYAK HANDSOME La. ...... INI MACAM BAIK PUNYA BOSS MANA MAU CARI......HE. .. HE. HE.. BOSS......KASI SIKIT BANYAK MARKAH LAHH..... SAYA BANYAK KUAT KERJA..



After Receiving... - Ayooo...Yeennnaaa. ... Boss?..apasal bonus sikit...kerja sudah banyak bagus....result pun ada bagus.....! Boss...tapi bonus tak bagus..laa.. .ini mcm tak boleh..la boss...lain orang you kasi sama jerr..bonus .. saya butul butul sangat kecewa sama boss la!!!..Boss ada pilih kasihh.... Asyik2 Boss juga yang dapat bonus leebih, ini tarak adil..

Kita janganlah tiru perangai macam tu.. tu perangai sebijik jenis orang UMNO.. Ya itulah jenis manusia UMNO..... Kalau tak dapat sesuatu compalin tak sudah-sudah.....

Mampos UMNO... Ameen..

2 comments:

  1. haha..nasib baik aney punya bos bukan cap kiris hah..
    woluk2 tanik yeelek

    ReplyDelete
  2. hoi celaka! yang kau dok merungut pasal bini rosmah bagi duit rm500 sebelum ni tu hapa? kau orang pas pun perangai macam tu..memang celaka la kau ni. mampos manjung mari

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari