boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, October 31, 2009

Misteri cuti pegawai penyiasat




Oleh TURMADZI Madun
berita@kosmo.com.my



SHAH ALAM - Polis Selangor terkejut dengan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam, Datuk Wira Mohtarudin Baki membebaskan tanpa melepaskan tiga orang tertuduh yang didakwa dalam kes dadah selepas dimaklumkan pegawai penyiasat kes itu tidak dapat hadir perbicaraan di sini kelmarin.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Selangor, Asisten Komisioner Nordin Kadir berkata, sebelum perbicaraan semua saksi di kalangan anggota polis, kecuali pegawai penyiasat Inspektor Chong Voon Loong, hadir di mahkamah menunggu giliran untuk memberi keterangan.
Malah, katanya, semua bahan bukti iaitu dadah yang dirampas telah dibawa ke mahkamah.
"Barang bukti yang gagal dibawa hanyalah sebuah beg yang digunakan ketiga-tiga suspek untuk menyimpan dadah yang dirampas.
"Beg tersebut disimpan oleh Voon Loong di dalam peti besi di pejabatnya," jelas beliau.
Dalam perbicaraan di mahkamah Tinggi di sini kelmarin, menurut beliau, pegawai dari Jabatan kimia telah memberikan keterangan sebelum diikuti keterangan saksi-saksi polis.
"Bagaimanapun, saksi-saksi polis terpinga-pinga apabila melihat ketiga-tiga suspek bertempiaran melarikan diri dari kamar mahkamah sebelum mereka dapat memberi keterangan," katanya.
Melihat ketiga-tiga tertuduh melarikan diri ekoran keputusan Mohtarudin, saksi-saksi yang menunggu di luar kamar mahkamah mengejar dan dapat menahan seorang daripada tertuduh.
Komen: hangpa dah baca cerita diatas tu, Dari apa yang aku faham pihak Polis tak puas hati kat hakim,,, tapi polis sendiri yang melantung hangit, dah tau nak bicara kenapa pegawai penyiasat tak hadhir, boleh pi cuti, lepas tu bahan saksi kes beg pun tak ada...sendiri punya silap, hakim pulak yang kena...Sama perangai dengan tuan pecacai dia UMNO.
Mamposs UMNO... Amen
Source:kosmo. 



1 comment:

  1. haluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    polis wt per nk terkejut bruk....kn ni mmg rutin ko buat....yg musuh negara ko jaga....jg berjuang utk negara ko siksa.....


    KHAK TUIH!!!!!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari