boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, October 27, 2009

Kisah dari Gambar.

Sila Perhatikan betul-betul....
Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Norainee (kanan) menenangkan seorang murid Mohammad Ammar yang terselamat semasa melawat tapak jambatan gantung yang menghubungkan Sungai Kampar runtuh di Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang di sini, hari ini. Sehingga kini, seorang murid lemas yang dikenalpasti sebagai Dina Deve a/p Nathan dan mayatnya telah dihantar ke Hospital Kampar untuk bedah siasat manakala 19 lagi yang sebelum ini dikhuatiri hilang telah selamat - foto BERNAMA

Betui ka tu nak menenangkan pelajar atau nak bergambar buat rakyat 1Malaysia nak bagi tau yang " aku ni prihatin dan berjiwa rakyat"... Tapi kesian kat sorang lagi tu kat belakang tu..., yang kepala merelit tu...tak dapat posing sama, tu yang moyok aja tu....esok nak sidang DUN, apa idea untuk esok!!!.....

15 comments:

  1. haluuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    bahana 1 MALAYSIA dah datang!!!!!!
    x mo insaf lagi ke mangkok hayun woiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!

    Salam Simpati VS 1 MALAYSIA

    KHAK TUIH!!!!!

    ReplyDelete
  2. lor .. bila di renung renung lama lama baru nampak malaun kepala merelit dkt belakang tu

    ReplyDelete
  3. semua telahan hampa tak betoi..yg sebenornya nak habaq dekat PAS,dekat PKR..kami tak tunggu pilihanraya nak berkempen..mana mantan MB nizar namrod tu..tak nampak batang hidung pun sejak aku berkampung kat sini dr mlm tadi

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. ngam=ngam story datang ..boleh ler balun puak 1m ni kat sidang dun..

    ReplyDelete
  6. Projek 1Malaysia-retorik kosong ,projek nak rembat duit rakyat.Ada seiapa boleh jelaskan apa makna 1Malaysia tu.

    ReplyDelete
  7. kalau tgk kan jambatan tu dan compare dgn kederasan air sg.. memang gayat....bebudak jadi mangsa..so lepas nie..kpd mak bapak yg nak antor anak utk whatever kursus, kita sndiri kena pastikan keselamatan mereka...

    ReplyDelete
  8. hmmm.. pegi mam la dgn politik..

    harap2 peristiwa ini jd pengajaran kepada golongan "jerung" yg bertanggung jawab buat jambatan dgn tiang sendal pintu tu.. korang punya hal.. orang lain dapat susah.. org lain hilang anak.. cikgu2 terpaksa terima bahana..

    ReplyDelete
  9. Kesian cikgu kat Dipang tu ye...marilah pakat doakan deme-deme tu dijauhi daripada fitnah dan mehnah yang ada.

    Dah nak kata apa lagi, jambatan gantung tu baruuuuu je siap, tiba-tiba bila budak-budak tu lalu runtuhlah pulak.Maka cikgu yang bawa tu pulak kena jawab...kontraktor yang ubat jambatan tu tak kena apa-apa...yang tentunya depa dah dapat duit buat projek kerajaan.
    1MALAYSIALAH katakan.

    ReplyDelete
  10. laa gambar camni pon nak jdkn isu....
    x leh sangka baik seketika ke org2 nik aziz... ( malu2 aku nak sebut org2 islam ) mcm pemimpin2 pr x penah ada gamba camtu

    ReplyDelete
  11. Kah..kah..kah..
    lawak..lawak...
    macam orang minyak pun ada...
    kah..kah..kah...
    merelix-relix kah..kah..kah..
    ingat kat keling estate mana...kah..kah..kah..

    memang muka mamak sungguh..!

    ReplyDelete
  12. Salam... saya berharap saudara melihat kes ini sebagai tragedi atau kemalangan dan bukan isu politik...ia tidak ada kena mengena dengan konsep @ dasar kerajaan... yang penting kita mesti elakkan dari kecuaian, berdoa ke hadrat ilahi agar dijauhkan bala dan selebihnya bertawakkal... tragedi kilang gandum di Segari ketika pemerintahan BA di Perak dulupun adalah tragedi dan tak ada kena mengena dengan kepimpinan negeri... bukan begitu...?

    ReplyDelete
  13. salam... saya harap saudara sekalian melihat isu ini sebagai isu kemalangan atau tragedi... kemalangan kerana kecuaian... ia tidak boleh di salahkan atas dasar @ konsep kerajaan. Paling penting dalam pelaksanaan aktiviti sebegini kita perlu meminimumkan kelemahan, berdoa untuk dijauhkan bala, dan selebihnya bertawakkal... seperti kemalangan di Kilang Gandum di Segari ketika pemerintahan BA di Perak dahulu, adakah bermakna kelemahan kepimpinan...? sudah pasti tidak... kemalangan tetap akan berlaku walau cap apapun kita pangkah ketika pilihanraya!!!

    ReplyDelete
  14. Assalamualikum..
    Bro.. Hari Sabtu ni Pejabat Pelajaran Perak kerah guru-guru dari seluruh perak datang aktiviti haramjadah yang akan dirasmi oleh MB Haram diorang di Lumut..

    Nanti aku bagi info..

    ReplyDelete
  15. Kerajaan kuat kuasa harga minimum rokok 1 Januari 2010


    KUALA LUMPUR: Kerajaan akan menetapkan peraturan harga minimum rokok berkuat kuasa 1 Januari tahun depan bagi menghalang lebih ramai rakyat terutama golongan muda merokok.

    Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, berkata untuk pastikan golongan tertentu terutama remaja sukar mendapat rokok dan kawal lambakan rokok murah masuk ke negara selepas Afta dikuatkuasakan mulai 2010.

    "Kita sudah hantar ke Pejabat Peguam Negara setuju dengan cadangan ini untuk diwartakan mulai 1 Januari 2010," katanya di lobi Parlimen, sebentar tadi.


    oi manjung mari lembu....

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari