boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, June 12, 2010

Cetusan Pagi Sabtu...

Alhamdulillah...

Aku selamat sampai balik ke Manjung pada jam 11.45 mlm tadi, selepas bertolak dari Kuarter KLIA hampir jam 6.00 ptg,. Ingat nak balik awal daripaad waktu tu, tetapi itulah, kita hanya merancang dan Allah jua yang menentukan, turunnya rahmat hujan sebaik saja nak keluar dari pintu rumah adik ipar ku, terpaksalah masuk balik kerumahnya, dapatlah anakku yang baru pulang itu berbual dengan lebih mesra dengan Mak Tehnya....

Dalam perjalanan balik di Lebuhraya PLUS, cadang tu nak save budjet, nak exit ikut Kelang, dah keluar,,, woiit masyaallah, jammed seteruk-teruknya, penuh dengan lori trailler, patah balik nik PLUS balik,, rupanya keluar mulut buaya masuk mulut rimau, apa tidaknya, selepas saja exit keluar ke Shah Alam dan Kuala Selangor, jammed juga... lagi teruk jamnya, sampai ke selepas susur keluar ke Kuala Lumpur Kuantan dan Utara Rawang dan Ipoh..., baru lapang sedikit jalan raya...,

Apa pun ini ada hikmahnya disebalik kejadian tersebut, memberi pengalaman belajar memandu kepada dua orang anak jantan aku..., yang mana anak bongsu aku tewas separuh jalan, tak boleh nak sampai ke Manjung memandu kereta, apa tidaknya,, entah macam mana pengawalan gear antara klac dan minyak, enjin kereta aku 3-4 kali mati tengah jalan dalam kesibukan jammed... dengan itu sedikit sebanyak dapat pengajaran memandu... walapun dalam keadaan suasana yang cukup memberhaya, masing-masing kami penumpang kering darah dalam kereta... satu advanceture percuma dalam perjalanan balik... manakala anak jantan aku yang ke3 dua kali buang air besar akibat kejutan mati enjin kereta dalam perjalanan, apa tidaknya kenderan di belakang dah ponk-ponk tekan horn...

Selepas RR Tanjung Malim, anak aku yang ketiga pulak ambik alih tugas memandu, aku semalam hanya sebagai dirving instructure..., walaupun aku tak memandu,, oii letih juga... apa pun terima kasih aku ucapkan diatas doa seorang pengkomen setia blog aku....

une 11, 2010 11:45 AM

Anonymous Anonymous said...

hoi babi semoga perjalanan balik kau ke serimanjung akan dilanggar lori treler dan terus mamposssssssssssssss kat situ jugak amin,,,

June 11, 2010 12:25 PM


Inilah nilai dan sikap akhlaq manusia bangsa Melayu hasil didikan UMNO dan Yahudi.. malas nak komen banyak.

Sewaktu di Airport seamasa dok menunggu ketibaan anak aku, sempat bertemu ibu kepada kawan baik anak aku yang sama-sama belajar di Jordan, Puan Sabariah, beliau menceritakan mendapat SMS dan bertanyakan kepada aku, bagaimana cerita sebenar mengenai team aktivis NGO MERCY yang di bom,,, aku kata tak tau pulak, tak dengar apa-apa cerita pun....

Rupanya sewaktu dalam perjalanan balik malam tadi, HP bini aku pun dapat SMS yang sama, kawannya yang hantar.. manakala pagi ini aku masuk satu blog naimnikmat. pun cerita yang sama "

Innalillah wa inna ilahi rojiun....


Baru saja dapat khabar berita dari Dompet Dhuafa: Ambulan Team Mercy yang bawa doktor2 dari seluruh dunia menuju ke Palestin di bom Yahudi Laknatullah.

Seramai 19 orang terkorban.

Mohon doanya dari seluruh mukmin/mukminah.

Dari DDR & Dr. Jose Rizal.

Sebar2 kan..


Pencipta SMS ini pun sama sejenis manusia haram jadah seperti pengkomen blog aku yang diatas... kenapa mereka cerita-cerita sebegini... Sedang cerita ini Mercy Malaysia nafi ambulans diserang/,

Nampaknya isu kebiadapan Yahudi telah diambil kesempatan oleh pengendali-pengendali telefon mudahalih Malaysia yang inigin mengaut keuntungan dari SMS.., Hinanya umat Islam Malaysia dipermain-mainkan oleh Yahudi di Gaza dan anak didik Yahudi di Malaysia... Inilah salah satu hadiah 50 tahun UMNO memerintah negara....

Mampoos UMNO!!!!….


2 comments:

  1. hoi setan tua cucu kepada yshudi si mnjungmsri tua bangka nak mampossssss,,,, yang cara perangai babi tua kau mencarut tu anutan sape ha wahai si celaka ? tok GARU Najis ke wahai babi babi babi babi

    ReplyDelete
  2. Apa ke bodoh onani June 12,2010 11:27PM tu.....mencarut tu anutan blogger UMNO GOMO, lucah memaki hamum sepnajang masa tu dia, termasuk lah pemuka pemuka UMNO seperti kamu.

    Mampossss UMNO dan penyokong2 bangsat serta bengap spt Onani June 12, 2010 11:27 PM

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari